Atzinums

Projekta ID
24-TA-3286
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām precizēt rīkojuma projekta 2.punktu atbilstoši 04.06.2024. Ministru kabineta noteikumu Nr.338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi" 7.punktam, nosakot, ka pasākuma ietvaros iesniegt projekta iesniegumu uzaicina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam projekta pases 4.punkta nosaukumu izteikt kā “Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” un attiecīgi atbilstoši precizēt sniegto informāciju, norādot:
     - projekta izmaksas kopā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un valsts budžeta finansējumu;
     - projekta ietvaros veicamās darbības un būtisko izmaksu veidus, izmaksu apmēru un darbības iznākumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam arī projekta pasē iekļaut informāciju par projekta uzturēšanas izmaksām, piemēram, pases 8.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka projekta personāla daļējas izmaksas tiks segtas no SM budžeta programmas 05.00.00 “Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas uzturēšana” līdzekļiem, attiecīgi lūdzam skaidrot, vai tas paredzēts tikai projekta īstenošanas laikā un kādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka pēc projekta īstenošanas, sākot ar 2028.gadu, SM nepieciešams papildus finansējums SKLOIS jaunās funkcionalitātes uzturēšanai 201 600 euro apmērā ik gadu, attiecīgi lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6. punktā norādīt uzturēšanas izmaksu aprēķinu, vienlaikus skaidrojot, vai finansējumu paredzēts pieprasīt, ievērojot Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta otrajā daļā noteikto, kas paredz iespēju piešķirt finansējumu no budžeta programmas “Apropriācijas rezerve” pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, kad projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk finansējams no valsts budžeta līdzekļiem, kā arī vienlaikus lūdzam skaidrot, kāpēc uzturēšanas izmaksas nav iespējams nodrošināt SM budžeta programmas 05.00.00 “Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas uzturēšana” pieejamo līdzekļu ietvaros, un informēt, kāda būs VSIA “Latvijas Jūras administrācija”, kas paredzēta kā projekta sadarbības partneris, loma sistēmas uzturēšanas nodrošināšanā pēc projekta beigām un vai uzturēšanas izmaksu nodrošināšanu nevar paredzēt no VSIA “Latvijas Jūras administrācija” līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lai neveidotos interpretācijas problēmas, aicinām rīkojuma projekta nosaukumā ietvert pilno specifiskā atbalsta mērķa un pasākuma nosaukumu atbilstošu rīkojuma projekta 1.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīkojuma projekta 1.punktu norādot korektu fondu: “[..] tai skaitā Eiropas Savienības kohēzijas fonda finansējumu pasākumam 2 380 000 euro apmērā [..]” aizstājot ar: “tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 2 380 000 euro apmērā”
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta 3. punktu arī ar atbilstību 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" apstiprinātajiem projekta iesnieguma atlases kritērijiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz 2024. gada 4. jūnija MK noteikumu Nr. 338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi" 26. punktu, kurš nosaka, ka ja projekta kopējās izmaksas pārsniedz vienu miljonu euro, projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, lūdzam papildināt pases projekta 7. sadaļu "Izmaksu un ieguvumu analīzi" ar visiem nepieciešamajiem aprēķiniem un summām. Vēršam uzmanību, ka Ietekmes novērtējumā priekšlikumam Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un atceļ Direktīvu 2010/65/ES sniegtā informācija ir vispārīga un ir attiecināma uz ES līmeni, kur Latvija ir pieminēta tikai divas reizes. Papildus lūdzam apsvērt iespēju veikt izmaksu un ieguvumu analīzi MK rīkojuma anotācijas ietvaros, lai būtu iespējams pārliecināties pirms MK rīkojuma apstiprināšanas, ka projekts Latvijas valstij nes pozitīvu atdevi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta pases 4.1.apakšpunktā aicinām norādīt ERAF un valsts budžeta finansējumu euro.
Projekta pases 3.4.1.apakšpunktā 2026.gadā kā sasniedzamais rādītājs norādīts “Izveidota EMSWe datu kopa”. Aicinām papildināt informāciju projekta pases 5.4.apakšpunktā, norādot, kuras datu kopas tiks sagatavotas pieejamībai 2027.gada 4.ceturksnī.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu pārliecību, ka projekta ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts saimnieciskās darbības veicējam, un ņemot vērā to, ka tā ir būtiska informācija projekta izvērtēšanai, lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotāciju un pasi ar informāciju, vai finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai un kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka, ja atbalsts plānots, piemēram, valsts deleģētas funkcijas veikšanai, kas atbilstoši Valsts atbalsta jēdziena dokumenta 17.punktam nav saimnieciskā darbība, lūdzam norādīt arī normatīvo aktu, kas nosaka finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru pienākumu veikt projektā iekļauto valsts pārvaldes uzdevumu, lai pamatotu, ka projekta ietvaros radītā informācijas un komunikācijas tehnoloģijas risinājumi ir nepieciešami konkrētu valsts  deleģētu funkciju veikšanai
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļā precizēt gadus, jo kā kārtējais gads jānorāda 2025. gads.
Piedāvātā redakcija
-