Atzinums

Projekta ID
23-TA-141
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
1. Svītrot 13.1.5. apakšpunktu.
Iebildums
Projekta 1.punkts paredz svītrot Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumu Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (turpmāk - Noteikumi Nr.295) 13.1.5.apakšpunktu, kas nosaka, ka transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma tehniskā kontrole var tikt ierosināta uz tiesībaizsardzības iestādes amatpersonas lēmuma pamata. Taču projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav atrodama informācija par šāda grozījuma nepieciešamību, proti, par to, kāpēc ir paredzēts atteikties no minētā transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma tehniskās kontroles veikšanas tiesiskā pamata. Tādējādi pēc būtības nemaz nav iespējams izvērtēt, ir vai nav atbalstāma 13.1.5.apakšpunkta svītrošana no Noteikumiem Nr.295.
Vienlaikus norādām, ka Noteikumu Nr.295 13.1.5.apakšpunktā ietvertais regulējums ir saistīts ar Noteikumu Nr.295 85.2.apakšpunktā ietverto regulējumu, taču projektā 85.2.apakšpunkta svītrošana nav paredzēta. Arī minētais rada pārdomas par 13.1.5.apakšpunkta svītrošanas pamatotību.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams izvērtēt projekta 1.punktā ietvertā grozījuma tālāko virzību, proti, vai nu to svītrojot, vai arī papildinot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) ar informāciju par projekta 1.punktā ietvertā grozījuma būtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
4. Papildināt ar 42.1 punktu šādā redakcijā:
Iebildums
Projekta 4.punktā piedāvātais 42.1punkta regulējums paredz, ka uz Valsts policijas amatpersonas lēmuma pamata ierosinātu transportlīdzekļu sākotnējo pārbaudi vai sākotnējo un detalizēto pārbaudi, veic valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk - Direkcija) norādītā tehniskās apskates stacijā. Minētais regulējums interpretējams tādējādi, ka attiecīgā fiziskā persona, uz kuru attiecināms Valsts policijas amatpersonas pieņemtais lēmums, sazinoties ar Direkciju, pati noskaidro, kurā tehniskās apskates stacijā tai ir iespējams veikt sava transportlīdzekļa pārbaudi. Savukārt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) minēts, ka Valsts policijas amatpersona, pieņemot lēmumu, to saskaņo ar Direkciju. Tas nepieciešams, lai nodrošinātu, ka tehniskās apskates stacijas parametri, uz kuru plānots norīkot transportlīdzekli pārbaudei, ļauj pārbaudīt konkrētās kategorijas transportlīdzekli, kā arī to, ka pārbaudi veic tehniskās apskates stacijas darba laikā. Līdz ar to konstatējams, ka projekta 4.punktā piedāvātais 42.1punkta regulējums neatbilst projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) minētajam skaidrojumam, jo šis regulējums nemaz neparedz Valsts policijas amatpersonas pienākumu saskaņot lēmumu ar Direkciju.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams vai nu attiecīgi precizēt projekta 4.punktā piedāvāto 42.1punkta regulējumu, vai arī nodrošināt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) minētās informācijas atbilstību projekta 4.punktā piedāvātajam 42.1punkta regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Ar projekta 1.punktu paredzēts svītrot Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumu Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (turpmāk - Noteikumi Nr.295) 13.1.5.apakšpunktu, kas šobrīd nosaka, ka transportlīdzekļu tehniskajā kontrolē ietilpst tehniskā kontrole, kas tiek veikta, ja transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma tehniskā kontrole ierosināta uz tiesībaizsardzības iestādes amatpersonas lēmuma pamata.
Vienlaicīgi Noteikumos Nr.295 tiek saglabāts 85.2.apakšpunkts, kas nosaka, ka atļauja piedalīties ceļu satiksmē un tehniskās apskates uzlīme tiek anulēta, ja, veicot uz tiesībaizsardzības iestādes amatpersonas lēmuma pamata ierosinātu transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kontroli, tiek konstatēti būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi.
1. Ja Noteikumos Nr.295 tiek saglabāts 85.2.apakšpunkts, nav saprotams projekta 1.punkta mērķis.
2. Lai gan atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 4.panta ceturtajai daļai, Valsts policijas kompetencē saskaņā ar likumu "Par policiju" ietilpst arī transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontrole, tādējādi piešķirot pilnvaras Valsts policijas amatpersonai veikt ar transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa kontroli saistītās darbības, tajā skaitā, pieņemt lēmumu attiecīgo kontroli veikt, svītrojot Noteikumu Nr.295 13.1.5.apakšpunktu, tiek radītas šaubas, vai pēc Valsts policijas amatpersonas lēmuma ierosināta transportlīdzekļa sākotnējā pārbaude vai sākotnējā un detalizētā pārbaude tiek veikta Noteikumu Nr.295 13.1.apakspunktā noteiktās pamatpārbaudes ietvaros.
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu vai precizēt projekta 1.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
54. Ja Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim piešķir 2. vērtējumu, tam tiek anulēta spēkā esošā atļauja piedalīties ceļu satiksmē (noņemta tehniskās apskates uzlīme) un:
Priekšlikums
Projekta 5.punktā paredzētā 54.punkta ievaddaļai ir šaurāks tvērums nekā tās apakšpunktos norādītajam, jo tā paredz pagaidu atļaujas piedalīties ceļu satiksmē piešķiršanas nosacījumus, ja Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim tiek anulēta spēkā esoša atļauja piedalīties ceļu satiksmē, bet 54.3. apakšpunkts regulē rīcību gadījumā, ja transportlīdzeklim nav spēkā esošas atļaujas piedalīties ceļu satiksmē.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam precizēt projekta 5.punktu, izdalot no tajā paredzētā 54.punkta 54.3.apakšpunktu kā atsevišķu normu.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Priekšlikums
Svītrot 1.pielikuma II sadaļas 5.2.3. koda A1 sadaļas otrā teikuma beigās aiz apzīmējuma "kalns un sniegpārsliņa" ievietoto noslēdzošo iekavu
Piedāvātā redakcija
-