Atzinums

Projekta ID
23-TA-596
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
13.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Esošās situācijas raksturojumā norādīti dati par "faktisko atalgojumu". Lūdzam papildināt ar skaidrojumu, kas tiek saprasts ar jēdzienu "faktiskais atalgojums": vidējā bruto darba samaksa (mēnešalga un piemaksas) uz 1 ārstniecības personu konkrētajā nodarbināto grupā vai kas cits, kā arī sniegt skaidrojumu vai minētais rādītājs ir aprēķināts par 1 slodzes (40 stundas nedēļā) vai citu darba apjomu.   

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2022.gada 20.septembra sēdē tika izskatīts un pieņemts zināšanai informatīvais ziņojums "Par jaunas ārstniecības personu darba samaksas kārtības izstrādāšanu" (22-TA-2138) (turpmāk Ziņojums).
Ziņojuma 54.lp norādīts, ka  piemērojamais koeficients (vērtējot arī OECD valstu datus) būtu robežās no 2,53 līdz 2,77. 
Lūdzam skaidrot kāpec kā risinājums tiek piedavāta virzība uz koeficientu 3, kā arī vai norādītais rādītājs " trīs vidējās tautsaimniecībā nodarbināto mēnešalgas" ir identisks ar "vidējā darba samaksa tautsamniecībā", kas savukārt tiek minēts Ziņojumā. Lūdzam skaidri norādīt kura kalendārā gada "vidējās tautsaimniecībā nodarbināto mēnešalgas" tiek saprasts sasniegt 2023.gadā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas esošās situācijas aprakstā ir norādīts, ka politikas plānošanas dokuments paredz, ka darba samaksa ārstiem ir divkārša darba samaksa tautsaimniecībā. 
Savukārt risinājuma daļā norādīts, ka "Nacionālais veselības dienests, slēdzot līgumus par valsts apmaksāto pakalpojumu sniegšanu paredzēs līgumā nosacījumu finansējumu novirzīt darba samaksas palielināšanai, kas nepārsniedz trīs vidējās tautsaimniecībā nodarbināto mēnešalgas".
Lūdzam sniegt papildus skaidrojumu cik liela ir "vidējā tautsaimniecībā nodarbināto mēnešalga" un kura gada attiecīgo rādītāju paredzēts piemērot. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Valsts kanceleja, aprēķinot papildus nepieciešamo finansējumu minimalās algas palielināšanai no 2023.gada 1.janvāra un no 2024.gada 1.janvāra sniedza kopējus papildus nepieciešamā finansējuma aprēķinus par visām valsts budžeta iestādēm. Aprēķini tika balstīti uz iestāžu sniegtajiem datiem Atlīdzības uzskaites sistēmā. Atbilstoši normatīvajam regulējumam aprēķini veikti minimālai algai 2023.gadam 620 euro, bet 2024.gadam - 700 euro. Papildus aprēķins pa resoriem un iestādēm tika iesniegts Finanšu ministrijā un attiecīgi tika ieklauts Vidēja termiņa budžetā 2023. - 2025.gadam.
Lūdzam papildināt Anotācijas 3.sadaļas 7.punkta "Cita informācija" detalizētā skaidrojuma 2.3. punktu - kas tiek saprasts ar "ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas palielinājumam no 2024.gada 1.janvāra par +20 euro, lai kompensētu minimālās algas pieaugumu, kas plānots no 2024.gada". Minētais nepieciešams lai izslēgtu dubultā finansējuma risku. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļā kā risinājums ir piedāvājums visām ārstniecības personām un transporta līdzekļu vadītājiem palielināt darba samaksu konstanti par 84 euro. Savukārt Anotācijas 3 sadaļas 6.punktā pie detalizētiem aprēkiniem attiecībā uz Veselības ministrijas valsts budžeta iestādēs  (Neatliekamās palidzibas dienests, Valsts asinsdonoru centrs, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs)  nodarbinātajām ārstniecības personām un transporta līdzekļu vadītajiem piedavāts palielinājums visiem konstanti 120 euro. 
Lūdzam skaidrot atšķirību. 


 
Piedāvātā redakcija
-