Atzinums

Projekta ID
22-TA-2394
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 2.5. apakšpunktā minēts jēdziens ”viena vērtības ķēde” ir ļoti subjektīvs un šī jēdziena interpretācijai ir tieša ietekme uz finansējuma saņēmēju. Lai nodrošinātu minētā apakšpunkta nepārprotamu izpratni un vienveidīgu piemērošanu praksē, lūdzam precizēt minēto apakšpunktu, izsmeļoši norādot, kādi sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti ir uzskatāmi par esosšiem vienā vienības ķēdē. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt "sadarbības tīkls" termina skaidrojumu, jo šobrīd "sadarbības tīkls" termina skaidrojumā vairākkārt tiek izmantots termins "sadarbības tīkls".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.8. apakšpunktā ietverto atsauci uz Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Regula Nr. 651/2014), norādot precīzu Regulas Nr. 651/2014 I pielikuma vienību, kurā tiek noteikta sīko (mikro), mazo un vidējo uzņēmumu kategorija. Vienlaikus nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt arī noteikumu projekta anotācijas V sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 3.2. apakšpunktā minēts jēdziens ”būtiski uzlabota prece” ir ļoti subjektīvs un šī jēdziena interpretācijai ir tieša ietekme uz finansējuma saņēmēju. Lai nodrošinātu minētā apakšpunkta nepārprotamu izpratni un vienveidīgu piemērošanu praksē, lūdzam precizēt minēto apakšpunktu, izsmeļoši norādot, kāda inovācija ir uzskatāma par būtiski uzlabotu/mainītu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 38.5.1. punktā izvērtēt pieturzīmes iekavas lietojumu. Iekavu lietošana var padarīt tiesību normu neskaidru un apgrūtināt tās viennozīmīgu uztveri. Norādām, ka iekavās ietvertais teksts var ne tikai padarīt tiesību aktu neskaidru, bet var arī sašaurināt vai paplašināt normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 58. punkta regulējums ir ārpus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktā noteiktā deleģējuma.
Attiecīgi, lai iekļautu noteikumu projektā regulējumu, kurā  tiek noteikta vienpusēja atkāpšanās no līguma kārtība, lūdzam papildināt Noteikumu projekta pilnvarojošo likumu vai lūdzam svītrot Noteikumu projekta 58. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 65.5.  apakšpunktā lietoto terminoloģiju atbilstoši Maksātnespējas likumā lietotajai:
1)  dzēšot, precizējot vai arī skaidrojot atsauci uz sanāciju un mierizlīgumu, jo šādi maksātnespējas risinājumi nav paredzēti spēkā esošajā Maksātnespējas likumā. Šādi maksātnespējas risinājumi bija paredzēti Maksātnespējas likumā, kas bija spēkā līdz 2010. gada 31. oktobrim un likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju". Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar minētajiem likumiem pasludināto maksātnespējas procesu skaits ir niecīgs;
2)  dzēšot vai precizējot formulējumu "uzsākta bankrota procedūra". Proti, spēkā esošais Maksātnespējas likums juridiskās personas maksātnespējas procesā neparedz bankrota procedūru. 
Otrkārt, attiecībā uz normā ietverto formulējumu "vai saimnieciskās darbības veicēji atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru" norādāms sekojošais. Jēdziens "maksātnespējas procedūra" netiek lietots maksātnespējas jomu regulējošos nacionālajos normatīvajos aktos. Proti, tas tiek lietots Eiropas Savienības tiesību aktos. Turklāt tā tvērums tajos ir plašāks – aptverot arī tiesiskās aizsardzības procesu. Papildu norādām, ka Maksātnespējas likuma 57. panta pirmajā daļā ietvertas juridiskās personas maksātnespējas procesa pasludināšanas pazīmes. Vēršam uzmanību apstāklim, ka atsevišķu pazīmju konstatēšana var būt problemātiska, jo par tām var pastāvēt strīds par tiesībām. Piemēram, Maksātnespējas likuma 57. panta pirmās daļas 2., 3., 4., 5. punkts.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 77. punkta regulējums ir ārpus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktā noteiktā deleģējuma.
Attiecīgi, lai iekļautu noteikumu projektā regulējumu, kurā  tiek noteikta lēmumu apstīdēšanas kārtība, lūdzam papildināt Noteikumu projekta pilnvarojošo likumu vai lūdzam svītrot Noteikumu projekta 77. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 78. punkta regulējums ir ārpus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktā noteiktā deleģējuma.
Attiecīgi, lai iekļautu noteikumu projektā regulējumu, kurā  tiek noteikta strīdu risināšanas kārtība, lūdzam papildināt Noteikumu projekta pilnvarojošo likumu vai lūdzam svītrot Noteikumu projekta 78. punktu.
Piedāvātā redakcija
-