Projekta ID
23-TA-2254Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
5.2. līdz 2025. gada 31. decembrim 90 procenti valsts un pašvaldību dibinātās izglītības iestādēs, kas īsteno profesionālās pamata un vidējās izglītības programmas, ir stiprināts informācijas un komunikācijas tehniskais nodrošinājums vispārējās izglītības satura apguvei audzēkņiem.
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par 5.2.apakšpunktā noteiktā rādītāja (stiprināts tehniskais nodrošinājums 90% valsts un pašvaldību izglītības iestādēs) aprēķināšanas un ziņošanas metodoloģiju, t.sk. sasaisti ar skolu tīkla reorganizāciju, ņemot vērā plānoto skolu tīkla konsolidāciju. Lūdzam vienlaikus papildināt ar informāciju, kurā brīdī tiek fiksēta rādītāja izpilde un kā plānota datortehnikas tālākizmantošana projekta ietvaros, ja skola, kura saņēmusi atbalstu tiek reorganizēta.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju (vai noteikumu projektu) ar kārtību, kādā finansējuma saņēmējs nodrošina datu uzkrāšanu un ziņošanu par rādītāju sasniegšanu (Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu) un kā tiks veikta noteikumu projekta 5.1. un 5.2. apakšpunktos norādīto nacionālo rādītāju uzraudzība (to veiks atbildīgā iestāde/ sadarbības iestāde).
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju (vai noteikumu projektu) ar kārtību, kādā finansējuma saņēmējs nodrošina datu uzkrāšanu un ziņošanu par rādītāju sasniegšanu (Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu) un kā tiks veikta noteikumu projekta 5.1. un 5.2. apakšpunktos norādīto nacionālo rādītāju uzraudzība (to veiks atbildīgā iestāde/ sadarbības iestāde).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
8. Valsts budžeta līdzfinansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Iebildums
Lūdzam šajā punktā svītrot vārdus "ne mazāks kā".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
18.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīnijās Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" noteikto, daļlaika izmaksu attiecināšanas gadījumā attiecas nosacījums "vismaz 30% no normālā darba laika strādā ar projektu"- attiecībā uz faktiskajām izmaksām. Līdz ar to lūdzam papildināt noteikumu projekta 18.1.1. un 18.1.2. apakšpunktu redakcijas ar minēto nosacījumu pie faktisko izmaksu piemērošanas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
18.1.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.29.apakšpunktā iekļautā 25.atsauce nosaka, ka:
"atlīdzību rēķinot pēc faktiskajām izmaksām, ERAF, KF, TPF līdzfinansētajiem projektiem tiek noteikts maksimālais ierobežojums tiešajām projekta vadības personāla izmaksām līdz fiksētajai summai: projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. EUR personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Savukārt projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam."
Vienlaikus, lai salāgotu ar Regulā Nr. 2021/1060 lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā un anotācijā, kur attiecināms, aizstāt terminu - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas". Tāpat lūdzam noteikumu projekta 18.1.1.punktu papildināt, ka minētā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
"atlīdzību rēķinot pēc faktiskajām izmaksām, ERAF, KF, TPF līdzfinansētajiem projektiem tiek noteikts maksimālais ierobežojums tiešajām projekta vadības personāla izmaksām līdz fiksētajai summai: projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. EUR personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Savukārt projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam."
Vienlaikus, lai salāgotu ar Regulā Nr. 2021/1060 lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā un anotācijā, kur attiecināms, aizstāt terminu - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas". Tāpat lūdzam noteikumu projekta 18.1.1.punktu papildināt, ka minētā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
18.2.3. darba braucienu un komandējumu, tai skaitā ārvalstu, izmaksas attiecināmas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 66.atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 18.2.3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
30.4. projekta ietvaros iegādātās datortehnikas uzturēšanu, apkopi un ilgtspēju (apdrošināšanu vai aizvietošanu), tai skaitā nodrošinot datortehnikas izmantošanu vispārējās izglītības satura īstenošanas vai apguves mērķiem, vismaz trīs gadus pēc datortehnikas lietošanas tiesību iegūšanas.
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 30.4.apakšpunktu, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 65.panta nosacījumam. Lūdzam noteikt, ka īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas, nodrošinot datortehnikas pieejamību un funkcionalitāti. Lūdzam anotācijā ietvert atbilstošu skaidrojumu, tostarp par plānoto pieeju ilgtspējas nodrošināšanai. Skaidrojam, ka ilgtspēja nosakāma attiecībā uz visu 4.2.1.5.pasākumu kopumā, savukārt attiecībā uz datortehniku un ņemot vērā tās ekspluatācijas laiku, ir iespējams anotācijā aprakstīt risinājumu, ka saskaņā ar 13.02.2018. MK noteikumos Nr. 87 “Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs” 2.pielikumā noteikto katras atsevišķas datortehnikas vienības lietderīgās lietošanas laiks ir pieci gadi, t.i. nosakot ilgtspējas termiņu tiek ņemts vērā datortehnikas lietošanas uzsākšanas laiks, tomēr kopumā nepieciešams ievērot projekta virsmērķi – datortehnikas pieejamību, lai uzturētu projekta rezultātu atbilstoši Regulā noteiktajam termiņam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
32. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri ievēro, ka projekts nav saistīts ar saimnieciskas darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Iebildums
Lūdzam IZM izvērtēt, vai pasākuma pirmās kārtas ietvaros paredzētās aktivitātes atbilst Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 28.punktam, kas noteic, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisko darbību, kā arī tiesa ir atzinusi, ka valsts, “izveidojot un uzturot šādu valsts izglītības sistēmu, kas finansējumu galvenokārt saņem no valsts budžeta, nevis skolēniem vai viņu vecākiem (…), nevēlas iesaistīties darījumos par atlīdzību, bet īsteno savus pienākumus pret iedzīvotājiem sociālajā, kultūras un izglītības jomā”. Ja pirmās kārtas ietvaros īstenotās aktivitātes atbilst minētajam, lūdzam precizēt MKN projekta 32.punktu, piemēram, šādā redakcijā: "Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri ievēro, ka projekts nav saistīts ar saimnieciskas darbības veikšanu.".
Vienlaikus lūdzam ar attiecīgu skaidrojumu papildināt arī anotāciju, vai projekta ietvaros projekta iesniedzējam – IZM, un tā iespējamajiem sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātajām vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēm noteiktie pienākumi izriet no to funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā un tā punktā ir nolasāms deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Skaidrojam, ka tikai gadījumā, ja projekta ietvaros projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim noteiktie pienākumi neizriet no tiem uzlikta valsts pārvaldes uzdevuma, atbalsts tiem tālāk ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Vienlaikus lūdzam ar attiecīgu skaidrojumu papildināt arī anotāciju, vai projekta ietvaros projekta iesniedzējam – IZM, un tā iespējamajiem sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātajām vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēm noteiktie pienākumi izriet no to funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā un tā punktā ir nolasāms deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Skaidrojam, ka tikai gadījumā, ja projekta ietvaros projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim noteiktie pienākumi neizriet no tiem uzlikta valsts pārvaldes uzdevuma, atbalsts tiem tālāk ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā "detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins" 2024. gadā uzrādītajā plānotajā finansējumā 24 250 000 euro gadā (t.sk. ERAF 23 522 500 euro, valsts budžets 727 500 euro) ir matemātiska kļūda proporcijas sadalījumā, kā rezultātā arī kopējais ERAF un valsts budžeta līdzfinansējuma apmērs anotācijas 3.sadaļas 1. un 3.punktā neatbilst noteikumu projektā paredzētajam. Lūdzam novērst šīs neatbilstības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Noteikt, ka 2024. gadā līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.1.5. pasākuma "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanai nepieciešamo finansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Izglītības un zinātnes ministrijai kā plānotajam finansējuma saņēmējam līdz 64 000 euro apmērā vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu segšanai nodrošina no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Norādām, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka no šobrīd anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams piešķirt finansējumu no 80.00.00. programmas, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. Līdz ar to, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu šajā punktā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atļaut Izglītības un zinātnes ministrijai iegādāties portatīvo datortehniku no Elektroniskās iepirkumu sistēmas iepirkuma kataloga pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, un samaksu par precēm segt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļiem.
Iebildums
Papildus izteiktajam iebildumam par protokollēmuma projekta 3.punktu (minētais iebildums attiecināms arī uz šo punktu), norādām, ka saskaņā ar noteikumu projekta 23.punktā paredzēto - Pasākuma pirmās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 1. janvāra. Izmaksas par darbībām, kuras tiek pabeigtas līdz investīcijas projekta iesnieguma apstiprināšanai, nav attiecināmas. - un 28.punktā paredzēto - Finansējuma saņēmējs datortehnikas pasūtījumu veic līdz 2024. gada 31. oktobrim. No minēto punktu redakcijām izriet, ka maksājumu par iegādāto datortehniku var veikt tikai pēc tam, kad būs apstiprināts investīciju projekta iesniegums. Līdz ar to finansējums šim mērķim ir pieprasāms normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas. Attiecīgi protokollēmuma projekta punkts ir svītrojams.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
5.1. līdz 2025. gada 31. decembrim 80 procenti (darba slodzes izteiksmē, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei) šo noteikumu 4.1. un 4.2.apakšpunktā noteiktās mērķa grupas pedagogu un atbalsta personāla (izņemot pirmsskolas izglītības iestāžu 5 – 6 gadīgo izglītojamo grupu pedagogus un atbalsta personālu) ir nodrošinātas ar datortehniku vispārējās izglītības satura īstenošanai;
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka nacionālie rādītāji Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā tiks ievadīti atbilstoši Ministru kabineta noteikumos norādītajām redakcijām, lūdzam izvērtēt un precizēt, aizvietojot "šo noteikumu 4.1. un 4.2.apakšpunktā noteiktās mērķa grupas" ar konkrēto mērķa grupas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
17.3. neparedzētie izdevumi, kas nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 18. punktā minētajām kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, un tos veic, lai nodrošinātu projekta īstenošanu. Neparedzēto izmaksu izmantošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 12.2.apakšpunktu katrā specifiskajā atbalsta mērķī (turpmāk - SAM) minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
18. Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
18.1.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr.2021/1060) 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
18.2.2. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam daļlaika izmaksu attiecināšanas gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu. Līdz ar to lūdzam papildināt redakciju ar minēto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
18.2.2. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
16.
Noteikumu projekts
35. Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2025. gada 31. maijam.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt norādīto projekta īstenošanas termiņu (līdz 2025. gada 31. maijam), ņemot vērā, ka noteikumu 5. punktā norādīto nacionālo rādītāju sasniegšanas termiņš ir 2025. gada 31. decembris.
Piedāvātā redakcija
-