Atzinums

Projekta ID
24-TA-1210
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektā II nodaļā ir norādīta informācija, kāda tiek iekļauta transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā par fizisku personu.
Norādām, ka ne no projekta, ne no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nav saprotams, vai ir plānots no citas valsts informācijas sistēmas iegūt, piemēram, projekta 3.1.1.1. - 3.1.1.6. , 4.1. - 4.11., 5.1. - 5.2., 6.1. - 6.5. apakšpunktā norādīto informāciju.
Līdz ar to ir attiecīgi precizējams projekts un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija) (turpmāk - anotācija), norādot šīs informācijas ieguves sistēmu, kurā tiks veikta datu pārbaude.
Ja informāciju ir plānots saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk - PMLP) uzturētā Fizisko personu reģistra (turpmāk -FPR), tad lūdzam precizēt projektu un anotāciju, norādot datu apjomu, kādu plānots saņemt no PMLP uzturētā FPR. Informējam, ka FPR iekļaujamais datu apjoms ir noteikts Fizisko personu reģistra likuma 11. panta pirmajā daļā. Papildus lūdzam papildināt anotāciju, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5.panta 1.punktā un Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumu Nr. 563 “Fizisko personu reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība”  6.4. un 6.6. apakšpunktā noteiktās prasības, proti, norādīt pamatojumu datu saņemšanas nepieciešamībai un datu pieprasīšanas mērķi. Vēršam uzmanību, ka starp PMLP un Ceļu satiksmes drošības direkciju 2020.gada 30.jūlijā tika noslēgta starpresoru vienošanās "Par Iedzīvotāju reģistrā iekļauto ziņu sniegšanu tiešsaistes datu pārraides režīmā un monitoringa pakalpojuma izmantošanu" (Pārvaldes reģ.Nr. 0320/6-CSDD/CMIS).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādāms, ka projekta 7.3. apakšpunktā ietvertā informācija ir attiecināma uz administratīvā pārkāpuma procesu.
Vēršam uzmanību, ka ar administratīvā pārkāpuma procesu saistītās informācijas apstrāde tiek nodrošināta Administratīvā pārkāpuma procesa atbalsta sistēmā.
Līdz ar to nav saprotams ne tiesiskais pamats, ne arī nepieciešamība transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā apstrādāt projekta 7.3. apakšpunktā norādīto informāciju.
Vienlaikus norādāms, ka likumprojektā "Grozījumi Administratīvās atbildības likumā" (Nr: 615/Lp14) ir noteikts, ka amatpersona, augstāka amatpersona vai iestāde nodrošina, ka tās sagatavoto informāciju iekļauj informācijas sistēmā nekavējoties, bet ne vēlāk kā nākamajā darbdienā. Cita informācija iekļaujama informācijas sistēmā piecu darbdienu laikā. Savukārt projekta 12. punktā ir paredzēts, ka attiecīgajiem informācijas sniedzējiem ir pienākums nekavējoties, bet ne vēlāk kā nākamajā darbdienā ievadīt vai nodot attiecīgo informāciju transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistram.
Ievērojot norādīto, lūdzam attiecīgi precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka projektā nav ietverts noteikumu spēkā stāšanās laiks, tad saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta otro daļu tie stāsies spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas.
Vēlamies vērst uzmanību, ka projekta 8. un 22. punkts paredz rakstiskas vienošanās par informācijas saņemšanu noslēgšanas nepieciešamību.
Norādāms, ka no Ministru kabineta 2019. gada 30. aprīļa noteikumiem Nr. 185 "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra noteikumi" ir noprotams, ka šādas rakstiskas vienošanās par attiecīgās informācijas saņemšanu ir noslēgtas.
Tomēr, ņemot vērā, ka minētie noteikumi zaudēs spēku, var rasties jautājums par to, vai iepriekš noslēgtās vienošanās joprojām ir spēkā. Lai nodrošinātu informācijas saņemšanas nepārtrauktību no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra, ir nosakāms sapratīgs noteikumu spēkā stāšanās termiņš, lai līdz tam varētu veikt nepieciešamās procedūras vienošanās noslēgšanai, vai arī projekts papildināms ar tiesisko regulējumu, nosakot, ka noslēgtās vienošanās ir joprojām spēkā.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izvērtēt, vai projektā ietvertais tiesiskais regulējums ir salāgots ar Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumu Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"  13.1.4.3. un 13.1.4.4. apakšpunktu un 21. un 23. punktu; Ministru kabineta 1999. gada 31. augusta noteikumu Nr. 304 "Noteikumi par operatīvajiem transportlīdzekļiem" 8. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Saeima 1. lasījumā ir pieņēmusi likumprojektu "Grozījumi Administratīvās atbildības likumā" (Nr. 615/Lp14), paredzot transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru noteikt kā valsts informācijas sistēmu, kura nodrošina iestādes, amatpersonas un augstākas amatpersonas uzdevumu īstenošanu elektroniskā vidē un informācijas, kas saistīta ar administratīvā pārkāpuma procesu, apstrādi (likumprojekta 40. Nodaļa “Informācijas sistēmas administratīvā pārkāpuma procesā”) un likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" (Nr. 608/Lp14), paredzot deklarēšanās institūtu attiecībā uz trešajās valstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.
Tādējādi saistībā ar grozījumiem minētajos likumos būs nepieciešams papildināt projektu ar attiecīgo tiesisko regulējumu.

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izvērtēt iespēju apvienot projekta 15.1. un 15.2.apakšpunktu, kā arī 16.1. un 16.2. un 17.1. un 17.2. apakšpunktu, ņemot vērā, ka tiesībaizsardzības iestādes ir valsts iestādes, kurām informāciju no reģistra ir tiesisks pamats iegūt atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta otrā daļa nosaka, ka informācija par juridiskajai personai piederošu transportlīdzekli, izņemot šā panta pirmajā daļā noteikto informāciju, par personas tiesībām vadīt transportlīdzekļus, par likumā noteiktajā termiņā personas neapmaksātajiem sodiem, kas piemēroti par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kā arī pārējā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā un traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā esošā informācija ir vispārpieejama informācija.
Savukārt projekta 17. punkts paredz, ka informācija par juridiskajai personai piederošu speciālo militāro transportlīdzekli un speciālā militārā transportlīdzekļa piekabi, kā arī par tiesībsargājošo iestāžu transportlīdzekļiem, tajā skaitā iestāžu, kuru amatpersonas veic kriminālprocesa vai operatīvo darbību, vai institūcijām, kas veic normatīvajos aktos noteiktas kontroles funkcijas, ir ierobežotas pieejamības informācija.
Līdz ar to, lai projekta 17. punktā noteiktu, ka attiecīgā informācija ir ierobežotas pieejamības informācija,sākotnēji izdarāms grozījums Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta otrajā daļā. Lūdzam Satiksmes ministrijai veikt attiecīgu grozījumu Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta otrajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizēt termina "sniegšana" un termina "izsniegšana" lietošanu projektā.


 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk