Atzinums

Projekta ID
24-TA-325
Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
17.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.3. dabas parkā esošos dabas pieminekļus – aizsargājamos kokus, kā arī aizsargājamo koku, ģeomorfoloģisko dabas pieminekļu – dižakmeņu – aizsardzības un izmantošanas kārtību.
    
Iebildums
VII nodaļā Dabas pieminekļi noteikta tikai aizsargājamu koku aizsardzība un apsaimniekošana, par pārējiem dabas pieminekļiem nekas nav minēts
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
4. Dabas parka platība ir 7874 hektāri. Dabas parka funkcionālo zonu shēma noteikta šo noteikumu 1. pielikumā.
Iebildums
Aicinām noteikt dabas parka platību un saskaņā ar  MK 9.03.1999. noteikumos Nr.83 "Noteikumi par dabas parkiem" noteikto, vai, ja paredzēta dabas parka paplašināšana, tad aicinām vienlaikus virzīt grozījumus šajos noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
11.19. lai saglabātu vērtīgus ainavas elementus un mazā ērgļa sēdkokus, lauksaimniecībā izmantojamās zemēs cirst platlapju sugu kokus, kuru caurmērs 1,3 metru augstumā virs koka sakņu kakla pārsniedz 25 centimetrus, un citu sugu kokus, kuru caurmērs 1,3 metru augstumā virs koka sakņu kakla pārsniedz 40 centimetrus, izņemot bīstamo koku ciršanu un novākšanu;
Iebildums
VMD ieskatā pārāk stingra prasība lauku viensētām visā dabas parka (7874 ha) platībā, jo var būt dažādas situācijas un vajadzības. Rosinām vismaz noteikt, ka var cirst ar DAP atļauju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
13.2. veikt mežsaimniecisko darbību īpaši aizsargājamo sugu dzīvotnēs un īpaši aizsargājamos biotopos, izņemot:
Iebildums
Nepieciešams konkretizēt, kā šīs dzīvotnes Ozolā atšķirt no jebkuriem citiem sugu novērojumu punktiem (piemēram, novērots aizsargājams putns) un vai dzīvotne attiecas uz visu meža nogabalu, ja arī aizsargājamā suga sastopama, piemēram, tikai vienā punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
15. Dabas parka teritorijā sausos kokus un kritalas šo noteikumu 14. punktā  minētajā apjomā, kā arī nocirstos bīstamos kokus un nocirsto koku celmus atstāj mežaudzē, lai nodrošinātu trūdošo (atmirušo) koksni kā dzīvesvietu meža ekosistēmā svarīgām sugām.
Iebildums
Punktā noteiktais atkārto jau citos punktos minētās prasības attiecībā uz atmirušās koksnes saglabāšanu, izņemot celmus. Lūdzam izvērtēt punkta lietderību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
18.7. medības no 16. augusta līdz 15. aprīlim, izņemot mežacūku medības un gadījumos, ja ir konstatēti būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi lauksaimniecības zemēm, kā arī lai nepieļautu sevišķi bīstamo slimību (A kategorijas slimību) vai zoonožu izplatīšanos. 
Iebildums
Izteikt 18.7. apakšpunkta daļu "izņemot mežacūku medības un gadījumos, ja ir konstatēti būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi lauksaimniecības zemēm, kā arī lai nepieļautu sevišķi bīstamo slimību (A kategorijas slimību) vai zoonožu izplatīšanos" kā atsevišķu apakšpunktu, lai būtu nepārprotami uztverama noteiktā norma un būtu saprotams, ka regulējamā režīma zonā ir aizliegta saimnieciskā un citu veidu darbība, izņemot medības no 16. augusta līdz 15. aprīlim, kā arī mežacūku medības un gadījumos, ja ir konstatēti būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi lauksaimniecības zemēm, kā arī lai nepieļautu sevišķi bīstamo slimību (A kategorijas slimību) vai zoonožu izplatīšanos. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
20.4.3. apšu audzēm - 30 gadus. Atļauts neveikt jaunaudžu kopšanu, ja mežaudze dabīgi atjaunojas ar apsi;
Iebildums
Teikums par apšu jaunaudžu kopšanu ir lieks, jo MK noteikumu "Meža atjaunošanas, meža ieaudzēšanas un plantāciju meža noteikumi" 8.punkts un 8.4. apakšpunkts jau nosaka, ka maksimālais koku skaits netiek ierobežots mežaudzēs, kurās valdošā koku suga ir baltalksnis, apse, vītols vai blīgzna, kas nozīmē, ka šīm sugām kopšanu drīkst neveikt.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
20.6. mežaudzēs cirst nokaltušus kokus un izvākt kritušus kokus, kritalas vai to daļas, kuru diametrs resnākajā vietā pārsniedz 25 centimetrus, izņemot bīstamo koku nociršanu;
Iebildums
Nav nepieciešams dublēt 14.punktu, kurā jau ir noteikts, kāda un kādā apjomā atmirusī koksne jāsaglabā visā dabas parkā, tādēļ 20.6. punktu rosinām svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
21. Lai novērstu apdraudējumu dabas parka apmeklētājiem un infrastruktūras objektiem, dabas lieguma zonā bīstamos kokus cērt citā cirtē. Šādā gadījumā Valsts meža dienests koku ciršanas apliecinājumu izsniedz pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas.
Iebildums
VMD ieskatā DAP papildus iesaiste bīstamo koku izvērtēšanā nav nepieciešama, tādēļ lūdzam izvērtēt šāda papildus birokrātiskā sloga nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
22. Dabas lieguma zonā kokmateriālu izvešana no cirsmām (pievešana pie ceļiem) atļauta no 16. septembra līdz 29. februārim.
Iebildums
11.18. punkts paredz, ka dabas parka teritorijā aizliegts veikt mežsaimniecisko darbību no 1.marta līdz 15.septembrim. Ņemot vērā, ka kokmetriālu izvešana arī ir mežsaimnieciskā darbība, ir lieki dublēt jau noteikto, tādēļ 22.punktu rosinām svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
24. Dabas lieguma zonā Latvijas un Eiropas Savienības nozīmes biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu aizsardzības, saglabāšanas un atjaunošanas pasākumu veikšanai un bioloģiskās daudzveidības veicināšanai mežaudzē kokus cērt citā cirtē atbilstoši sugu un biotopu aizsardzības jomā sertificēta eksperta atzinumam pēc Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas saņemšanas.
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.325 "Noteikumi par īpaši aizsargājamo biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu atjaunošanu mežā" noteiktu īpaši aizsargājamo biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu atjaunošanai mežā veic atmežošanu, t.i. tiek veikta atmežošanas cirte, nevis cita cirte - lūdzam novērst pretrunu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
29.2. cirst kokus kopšanas cirtē, ja mežaudzes vecums pārsniedz:
Iebildums
1) Nav saprotama punkta jēga, ņemot vērā, ka šajās audzēs nav aizliegta izlases cirte līdz biezībai 0,4, kā arī sekojoša kailcirte noteiktā platībā. Rosinām šo punktu svītrot.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
29.2.3. apšu audzēm - 30 gadus; 
Iebildums
2) apakšpunkts attiecībā uz apšu jaunaudžu kopšanu ir lieks, jo MK noteikumu "Meža atjaunošanas, meža ieaudzēšanas un plantāciju meža noteikumi" 8.punkts un 8.4. apakšpunkts jau nosaka, ka maksimālais koku skaits netiek ierobežots mežaudzēs, kurās valdošā koku suga ir baltalksnis, apse, vītols vai blīgzna, kas nozīmē, ka šīm sugām kopšanu drīkst neveikt.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
29.3. sanitārajā cirtē cirst augtspējīgos kokus, izņemot egļu audzēs, kurās ir konstatēta masveidīga astoņzobu mizgrauža invāzija un ir atļauta kaitēkļu bojāto koku ciršana sanitārajā cirtē pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma saņemšanas, mežaudzes šķērslaukumu nesamazinot zem minimālā šķērslaukuma, un ir saņemta Dabas aizsardzības pārvaldes rakstveida atļauja;
Iebildums
Neveiksmīga punkta redakcija, no kuras īsti nav saprotams, kas domāts pateikt - atļauta sanitārā izlases cirte līdz minimālajam šķērslaukumam un masveidīgas astoņzobu mizgrauža invāzijas gadījumā sanitārā cirte pēc VMD atzinuma saņemšanas (sanitārā vienlaidus cirte)? Lūdzam noformulēt skaidrāk, ja nepieciešams, atsevišķos teikumos. VMD iebilst pret papildus regulējuma sarežģīšanu saistībā ar konkrētiem ciršu veidiem un attiecīgiem šķērslaukumiem (minimālais šķērslaukums atbilst kopšanas cirtei, nevis izlases cirtei). 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
29.5. cirst kokus kailcirtē, izņemot gadījumus, ja:
Iebildums
Rosinām svītrot 29.5.punktu, jo apakšpunktos ir noteiktas kailcirtes maksimālās platības, kā rezultātā kailcirte ir atļauta, tikai ierobežotā platībā (nav pilnīgs kailcirtes aizliegums). 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
30. Dabas parka zonā mežaudzēs uz hektāru saglabā ne mazāk kā 25 sausus stāvošus kokus, svaigi vēja gāztus kokus un kritalas, kuru diametrs resnākajā vietā pārsniedz 25 centimetrus. Ja to kopējais skaits ir lielāks, vispirms saglabā resnākos kokus. Pieļaujams izvākt svaigi vēja gāztos ošus un egles, kuru apjoms pārsniedz piecus kubikmetrus uz hektāru.
Iebildums
14.punktā jau ir regulēta atmirušās koksnes saglabāšana visā dabas parka teritorijā. 30.punkts attiecībā uz dabas parka zonu netieši dublē 14.punktu, tādēļ ir svītrojams.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
31. Dabas parka zonā galvenajā un kopšanas cirtē saglabā vismaz 15 dzīvotspējīgus iepriekšējās paaudzes un lielāko izmēru kokus (ekoloģiskos kokus) uz cirsmas hektāru, vispirms saglabājot resnākos (koku caurmērs lielāks par valdošo koku sugas koku vidējo caurmēru) ozolus, liepas, priedes, ošus, gobas, vīksnas, melnalkšņus un kļavas. Ja šādu koku mežaudzē nav, vispirms saglabā apses un bērzus, kā arī kokus ar lieliem un resniem zariem, dobumainus kokus un kokus ar deguma rētām.
Iebildums
Rosinām svītrot iekavas "(koku caurmērs lielāks par valdošās koku sugas koku vidējo caurmēru)", lai nerodas pretruna starp teikuma sākuma daļu (lielāko izmēru, resnākos) un iekavās minēto.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
35.2. aizsargājamiem ģeoloģiskiem un ģeomorfoloģiskiem dabas pieminekļiem, tai skaitā dižakmeņiem.
Iebildums
Visi turpmākie punkti attiecas tikai uz aizsargājamiem kokiem, ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie dabas pieminekļi turpmāk nav minēti, tādēļ šis apakšpunkts ir lieks.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Iebilstām par anotācijā ietverto norādi, ka noteikumu projekts neparedz lielāku slogu iedzīvotājiem, fiziskām vai juridiskām personām. Šī brīža piedāvātā noteikumu projekta redakcijā  vismaz 21 vietā tiek prasīti saskaņojumi un atzinumi, pie tam papildus vēl tiek prasīti,  eksperta atzinumi, tai skaitā darbībām, kas ieplānotas dabas aizsardzības plānā. Līdz ar to, tas paredz lielāku slogu iedzīvotājiem, fiziskām vai juridiskām personām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka:
Priekšlikums
Visā noteikumu projektā izmantot šādus termiņus :
1.marts līdz 31.jūlijs un 1.augusts līdz 29.februāris.
Lūdzam visā noteikumu projektā izmantot vienu termiņu, jo dabas aizsardzības plānā nav pamatoti termiņa pagarinājumi.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
4. Dabas parka platība ir 7874 hektāri. Dabas parka funkcionālo zonu shēma noteikta šo noteikumu 1. pielikumā.
Priekšlikums
Noteikumu projektā kopējie dabas parka hektāri ir norādīti jau ar iekļauto paplašinājumu, tāpēc arī kartogrāfiskajā materiālā ir nepieciešams iekļaut paplašinājumu. Dabas aizsardzības plānā ir jau saskaņota dabas aizsardzības plāna Vecumu meži robeža ar paplašinājumu, kas nav ņemts vērā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
8. Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiska atļauja nav nepieciešama darbībām: 
Priekšlikums
Darbības, kas plānotas dabas aizsardzības plānā jau ir akceptētas ar apstiprināto plānu, tādēļ izsakām priekšlikumu papildināt 8.punktu ar 8.4.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt 8.punktu ar 8.4.apakšpunktu uz izteikt to šādā redakcijā:
8.4. kuras tiks veiktas saskaņā ar dabas aizsardzības plāna apsaimniekošanas pasākumu plānu. 

 
23.
Noteikumu projekts
11.8. ierīkot atkritumu poligonus un izgāztuves;
Priekšlikums
Priekšlikums ir dzēst šo apakšpunktu, jo tas nav aktuāls konkrētai teritorijai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
11.15. nosusināt purvus un mežaudzes slapjās minerālaugsnēs un slapjās kūdras augsnēs;
Priekšlikums
Priekšlikums dzēst 11.15. apakšpunktu, jo dublējas ar 12.1.apakšpunktu. Noteikumu projekta 12.1. apakšpunkts jau nosaka, ka aizliegts veikt darbības, kas izraisa pazemes ūdeņu, gruntsūdeņu un virszemes ūdeņu līmeņa maiņu bez Dabas aizsardzības pārvaldes atļaujas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
11.16. veidot cirsmās kokmateriālu treilēšanas un pievešanas ceļus taisnās līnijās, kas garākas par 50 metriem;
Priekšlikums
Priekšlikums dzēst 11.16. apakšpunktu. Noteikts līnijas garums un tās līkumainība dabā ir plaši interpretējams jēdziens un šāda nosacījuma administrēšana līdz ar to ir neiespējama. Tā kā  teritorija ir apsaimniekota jau ilgstošu laiku, tad  pievešanas ceļu vietas dabā ir redzamas. Piespiedu  līkumošana būs saistīta ar papildus augošu koku ciršanu citam pievešanas ceļam. Pastāv arī paliekošo koku bojāšanas risks. Ņemot vērā robežas tuvumu un teritorijas apdzīvotības blīvumu, nav arī aktuāls ainavas faktors.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
11.18. veikt mežsaimniecisko darbību no 1. marta līdz 15. septembrim, izņemot:  
Priekšlikums
Papildināt ar 11.18.6. apakšpunktu.Attiecināt šādu formulējumu uz visu teritoriju, vienkāršojot attieksmi pret šādiem bojājumiem, tai pat skaitā izpildot šo bīstamo kaitēkļu apkarošanas nosacījumus.
 
Piedāvātā redakcija
11.18.6. koku ciršanu egļu astoņzobu mizgrauža Ips typographus savairošanās gadījumos, ja bojāto koku tūlītēja neizvākšana var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus dabas parka veic ja  ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai.
27.
Noteikumu projekts
11.18. veikt mežsaimniecisko darbību no 1. marta līdz 15. septembrim, izņemot:  
Priekšlikums
Dabas aizsardzības plānā nav pamatots 11.18. apakšpunktā noteiktais termiņa pagarinājums.
Piedāvātā redakcija
11.18.veikt mežsaimniecisko darbību no 1. marta līdz 31.jūlijam, izņemot:  

 
28.
Noteikumu projekts
12.3. celt un ierīkot jaunus aizsprostus un citas ūdens regulēšanas ietaises;
Priekšlikums
Dzēst 12.3. punktu un papildināt ar jaunu punktu noteikumu projektu.Papildināt noteikumu projektu ar 11.22. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
11.22. celt un ierīkot jaunus aizsprostus un citas ūdens regulēšanas ietaises, izņemot gadījumus, ja tas nepieciešams dabas aizsardzības plānā paredzēto biotopu atjaunošanai.
29.
Noteikumu projekts
12.4. ierīkot dabā publiski pieejamus dabas tūrisma, izziņas un atpūtas infrastruktūras objektus (piemēram, takas, maršrutus (tai skaitā digitālos maršrutus) skatu torņus, atpūtas vietas, ugunskuru vietas, telšu vietas, informācijas stendus, norādes zīmes, stāvlaukumus, apmeklētāju centrus un informācijas centrus), medību infrastruktūru (torņi, barotavas);
Priekšlikums
12.4. punktā svītrot vārdus medību infrastruktūru (torņi, barotavas), jo nav samērīgi no administratīvā sloga viedokļa, ka arī nav nepieciešams no dabas parka izveides mērķa sasniegšanas viedokļa visā dabas parka teritorijā rakstiski saskaņot medību infrastruktūras objektu ierīkošanu, kas nav stacionāras būves.
Piedāvātā redakcija
12.4. ierīkot dabā publiski pieejamus dabas tūrisma, izziņas un atpūtas infrastruktūras objektus (piemēram, takas, maršrutus (tai skaitā digitālos maršrutus) skatu torņus, atpūtas vietas, ugunskuru vietas, telšu vietas, informācijas stendus, norādes zīmes, stāvlaukumus, apmeklētāju centrus un informācijas centrus;
30.
Noteikumu projekts
13.2.4. ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstisku atļauju, ja tas nepieciešams īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu un īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzības, saglabāšanas vai atjaunošanas pasākumu īstenošanai.
Priekšlikums
Ja pasākumi paredzēti Dabas aizsardzības plānā, tiem nav nepieciešama atkārtota Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja.
Piedāvātā redakcija
13.2.4. ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstisku atļauju, ja tas nepieciešams īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu un īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzības, saglabāšanas vai atjaunošanas pasākumu īstenošanai, darbībām, kuras nav paredzētas dabas aizsardzības plānā.
31.
Noteikumu projekts
18. Regulējamā režīma zonā ir aizliegta saimnieciskā un citu veidu darbība, izņemot:
Priekšlikums
Noteikumu projekta 18. punktu papildināt ar jaunu apakšpunktu, paredzot, ka regulējamā režīma zonā ir aizliegta saimnieciskā un citu veidu darbība, izņemot: ekosistēmu, īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu un īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzībai, saglabāšanai un atjaunošanai nepieciešamo pasākumu īstenošana. Ja pasākumi ir paredzēti dabas aizsardzības plānā, tiem nav nepieciešama atkārtota Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja (kā to paredz noteikumu projekta 18.3.3. apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
18.12.1 ekosistēmu, īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu un īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzībai, saglabāšanai un atjaunošanai nepieciešamo pasākumu īstenošana
32.
Noteikumu projekts
18.10. sanitārā cirte, ja egļu astoņzobu mizgrauža Ips typographus bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus regulējamā režīma un dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot sanitāro cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus;
Priekšlikums
1) Ņemot vērā, ka egļu astoņzobu mizgrauža gadījumā nav iespējams precīzi noteikt katru kaitēkļa bojāto koku, kā arī atsevišķas egles pakļautas lielam vējgāžu riskam, tādēļ rosinām no saglabājamiem augstspējīgiem kokiem izslēgt egli. 
2) Kaitēkļa apkarošanai efektīvākā metode ir sanitārā vienlaidus cirte, kurā nav lietderīgi norādīt izcērtamo koku apjomu, tādēļ rosinām šo prasību attiecināt tikai uz sanitāro izlases cirti.
Piedāvātā redakcija
18.10. sanitārā cirte, ja egļu astoņzobu mizgrauža Ips typographus bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus regulējamā režīma un dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā izlases cirtes gadījumā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot sanitāro cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus, izņemot egli;
33.
Noteikumu projekts
18.10. sanitārā cirte, ja egļu astoņzobu mizgrauža Ips typographus bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus regulējamā režīma un dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot sanitāro cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus;
Priekšlikums
Priekšlikums svītrot šo punktu un 11.18.6. apakšpunkta formulējumu attiecināt uz visu teritoriju, vienkāršojot attieksmi pret šādiem bojājumiem, tai pat laikā  izpildot šo bīstamo kaitēkļu apkarošanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
20.1. medīt no 1. marta līdz 15. augustam, izņemot mežacūku medības, kā arī gadījumos, ja ir konstatēti būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi lauksaimniecības zemēm, kā arī lai nepieļautu sevišķi bīstamo slimību (A kategorijas slimību) vai zoonožu izplatīšanos. 
Priekšlikums
Aizstāt 20.1. apakšpunktā vārdus “1. marta” ar vārdiem “16. aprīļa”, lai noteiktu vienotu periodu medībām dabas lieguma zonā un regulējamā režīma zonā.
Piedāvātā redakcija
Aizstāt 20.1. apakšpunktā vārdus “1. marta” ar vārdiem “16. aprīļa”.
35.
Noteikumu projekts
20.2. veikt darbības, kuru rezultātā tiek mainīta purva, meža, krūmāja vai lauksaimniecībā izmantojamās zemes lietošanas kategorija, izņemot dabiski apmežojušās vai dabiski applūdušas zemes lietošanas kategorijas maiņu uz dabā konstatēto zemes lietošanas kategoriju, kā arī ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstisku atļauju:
Priekšlikums
Papildināt un izteikt 20.2. apakšpunkta pirmo teikumu jaunā redakcijā. Redakciju nepieciešams precizēt, lai normu nepamatoti neattiecinātu  uz dabisku procesu rezultātu .Mazināt  administratīvo slogu – dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
20.2.veikt mērķtiecīgas darbības, kuru rezultātā tiek mainīta purva, meža, krūmāja vai lauksaimniecībā izmantojamās zemes lietošanas kategorija, izņemot dabiski apmežojušās vai dabiski applūdušas zemes lietošanas kategorijas maiņu uz dabā konstatēto zemes lietošanas kategoriju;
36.
Noteikumu projekts
20.14. bez Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas organizēt brīvā dabā publiskus pasākumus sporta, piedzīvojumu un citu veidu pasākumus, sacensības un treniņus, kuros piedalās vairāk nekā 50 cilvēku. Šajā punktā minētās aktivitātes atļauts organizēt ne biežāk kā vienu reizi gadā vienā un tajā pašā teritorijā.
Priekšlikums
Tiek izteikts priekšlikums 20.14. apakšpunktu izteikt jaunā redakcijā, jo nav noteikts teritorijas mērogs, platība, tādēļ ir iespējama plaša šāda nosacījuma interpretācija, attiecinot gan visu zonu, dažiem meža kvartāliem, visu īpašumu (kadastra vienību).
Piedāvātā redakcija
20.14. bez Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas organizēt brīvā dabā publiskus pasākumus sporta, piedzīvojumu un citu veidu pasākumus, sacensības un treniņus, kuros piedalās vairāk nekā 50 cilvēku.
37.
Noteikumu projekts
21. Lai novērstu apdraudējumu dabas parka apmeklētājiem un infrastruktūras objektiem, dabas lieguma zonā bīstamos kokus cērt citā cirtē. Šādā gadījumā Valsts meža dienests koku ciršanas apliecinājumu izsniedz pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas.
Priekšlikums
Noteikumu projekta 21. punktā lūdzam svītrot tā pēdējo teikumu, jo bīstamo koku kritēriji ir noteikti citos tiesību aktos. Ja šādi koki vienlaikus ir arī dižkoki vai aizsargājami koki, uz tiem attiecas cits normatīvais regulējums. Dabas aizsardzības pārvaldes atzinums ir lieks administratīvais slogs.
Piedāvātā redakcija
21. Lai novērstu apdraudējumu dabas parka apmeklētājiem un infrastruktūras objektiem, dabas lieguma zonā bīstamos kokus cērt citā cirtē.
38.
Noteikumu projekts
22. Dabas lieguma zonā kokmateriālu izvešana no cirsmām (pievešana pie ceļiem) atļauta no 16. septembra līdz 29. februārim.
Priekšlikums
Dzēst 22. punktu. Nav nepieciešams šāds regulējums, ja visā teritorijā ir noteikts mežsaimnieciskās darbības aizliegums noteiktā laika periodā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
23. Dabas lieguma zonā sanitārā cirte atļauta, ja meža slimību, kaitēkļu dzīvnieku vai citādi bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus.
Priekšlikums
1) Ņemot vērā, ka egļu astoņzobu mizgrauža gadījumā nav iespējams precīzi noteikt katru kaitēkļa bojāto koku, kā arī atsevišķas egles pakļautas lielam vējgāžu riskam, tādēļ rosinām no saglabājamiem augstspējīgiem kokiem izslēgt egli.

2) Egļu astoņzobu mizgrauža apkarošanai efektīvākā metode ir sanitārā vienlaidus cirte, kurā nav lietderīgi norādīt izcērtamo koku apjomu, tādēļ rosinām šo prasību attiecināt tikai uz sanitāro izlases cirti.
Piedāvātā redakcija
23. Dabas lieguma zonā sanitārā cirte atļauta, ja meža slimību, kaitēkļu dzīvnieku vai citādi bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā izlases cirtes gadījumā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus, izņemot egli.
40.
Noteikumu projekts
23. Dabas lieguma zonā sanitārā cirte atļauta, ja meža slimību, kaitēkļu dzīvnieku vai citādi bojātie koki rada masveidīgas kaitēkļu savairošanās draudus un var izraisīt mežaudžu bojāeju ārpus dabas lieguma zonas un ir saņemts Valsts meža dienesta sanitārais atzinums, kurā noteikts konkrēts apjoms šo bojāto koku izvākšanai, pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Veicot cirti, saglabā visus augtspējīgos kokus.
Priekšlikums
Dzēst 23. punktu. Attiecināt 11.18.6. apakšpunkta formulējumu uz visu teritoriju, vienkāršojot attieksmi pret šādiem bojājumiem, tai pat laikā  izpildot šo bīstamo kaitēkļu apkarošanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
24. Dabas lieguma zonā Latvijas un Eiropas Savienības nozīmes biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu aizsardzības, saglabāšanas un atjaunošanas pasākumu veikšanai un bioloģiskās daudzveidības veicināšanai mežaudzē kokus cērt citā cirtē atbilstoši sugu un biotopu aizsardzības jomā sertificēta eksperta atzinumam pēc Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas saņemšanas.
Priekšlikums
Priekšlikums 24. punktu izteikt jaunā redakcijā, jo rakstiskas atļaujas saņemšana, papildus eksperta atzinumam, ir lieks administratīvais slogs, īpaši, ja šis pasākums jau paredzēts dabas aizsardzības plānā.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 24. punktu sekojošā redakcijā:
24. Dabas lieguma zonā Latvijas un Eiropas Savienības nozīmes biotopu un īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu aizsardzības, saglabāšanas un atjaunošanas pasākumu veikšanai un bioloģiskās daudzveidības veicināšanai mežaudzē kokus cērt citā cirtē atbilstoši sugu un biotopu aizsardzības jomā sertificēta eksperta atzinumam.
42.
Noteikumu projekts
25. Dabas  lieguma zonā aizliegta bebru dambju un to mītņu bojāšana, izņemot šādus gadījumus:
Priekšlikums
Dzēst 25. punktu, jo ne dabas aizsardzības plānā, ne citur nav ziņu un pierādījumu par bebru populācijas apdraudētību šai teritorijā, kā arī valstī kopumā. Bebru aizsprostu bojāšana  veicina tikai bebru pārvietošanos, bet neietekmē kopējo populācijas skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
29.3. sanitārajā cirtē cirst augtspējīgos kokus, izņemot egļu audzēs, kurās ir konstatēta masveidīga astoņzobu mizgrauža invāzija un ir atļauta kaitēkļu bojāto koku ciršana sanitārajā cirtē pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma saņemšanas, mežaudzes šķērslaukumu nesamazinot zem minimālā šķērslaukuma, un ir saņemta Dabas aizsardzības pārvaldes rakstveida atļauja;
Priekšlikums
Dzēst 29.3. apakšpunktu. Attiecināt 11.18.6. apakšpunkta formulējumu uz visu teritoriju, vienkāršojot attieksmi pret šādiem bojājumiem, tai pat laikā, izpildot šo bīstamo kaitēkļu apkarošanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
29.4.1.1. dabiski apmežojušās zemes lietošanas kategorijas maiņu uz zemes lietošanas kategoriju "mežs" vai "krūmājs", izņemot, ja šajās zemes platībās ir īpaši aizsargājamie zālāju biotopi, tai skaitā bioloģiski vērtīgie zālāji; 
Priekšlikums
Dzēst 29.4.1.1. apakšpunktu, jo tas nepamatoti palielina administratīvo slogu - saskaņot zemes lietošanas kategorijas maiņu, kas notikusi dabisku procesu norises rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
29.4.4. organizēt brīvā dabā publiskus pasākumus, sporta, piedzīvojumu un citu veidu pasākumus, sacensības un treniņus, kuros piedalās vairāk nekā 50 cilvēku. Šajā punktā minētās aktivitātes atļauts organizēt ne biežāk kā vienu reizi gadā vienā un tajā pašā teritorijā;
Priekšlikums
Izteikt 29.4.4. apakšpunktu jaunā redakcijā, jo norma nenosaka teritorijas mērogu, platību, tādēļ ir iespējama plaša šāda nosacījuma interpretācija, attiecinot gan visu zonu, dažus meža kvartālus, visu īpašumu (kadastra vienību), kā arī atļauto cilvēku skaitu noteikt vienotu visai teritorijai , šai gadījumā 50.
Piedāvātā redakcija
29.4.4.organizēt brīvā dabā publiskus pasākumus, sporta, piedzīvojumu un citu veidu pasākumus, sacensības un treniņus, kuros piedalās vairāk nekā 50 cilvēku.
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt "Risinājuma apraksts". Risinājuma apraksts izstrādāts vispārīgi, nav risinājumu, kas būtu īpaši raksturīgi un nepieciešami tieši konkrētai teritorijai. Anotācija ir neprecīza - ir arī minēti nosacījumi, kas nav atspoguļoti Noteikumu projektā. Lūdzam tos koriģēt atbilstoši Noteikumu projektam.
Piedāvātā redakcija
-