Projekta ID
24-TA-2815Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai ar projekta 5. punktā paredzētiem grozījumiem, līdzīgi kā, piemēram, tiesību akta projektā "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 50 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā"" (24-TA-2911), paredzēts ieviest Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 14. marta Regulas (ES) Nr. 260/2012, ar ko nosaka tehniskās un darbības prasības kredīta pārvedumiem un tiešā debeta maksājumiem euro un groza Regulu (EK) Nr. 924/2009, 3. un 9. panta prasības. Attiecīgā gadījumā lūdzam papildināt projekta anotācijas 5. sadaļu ar informāciju par minētās regulas ieviešanu.
Papildus vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 23. maija noteikumu Nr. 259 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - noteikumi) 10. punktā (projekta 3. punkts) ir ieviests Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Regula 2021/2115), 76. panta 6. punkts. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai Regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts joprojām ir attiecināms, un skaidrot noteikumu projektā paredzētās izmaiņas attiecībā uz tā ieviešanu (no projekta 3. punkta šobrīd izriet, ka turpmāk Regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts tiek ieviests nevis noteikumu 10. punktā, bet 10.1. apakšpunktā).
Papildus vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 23. maija noteikumu Nr. 259 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - noteikumi) 10. punktā (projekta 3. punkts) ir ieviests Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Regula 2021/2115), 76. panta 6. punkts. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai Regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts joprojām ir attiecināms, un skaidrot noteikumu projektā paredzētās izmaiņas attiecībā uz tā ieviešanu (no projekta 3. punkta šobrīd izriet, ka turpmāk Regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts tiek ieviests nevis noteikumu 10. punktā, bet 10.1. apakšpunktā).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt projekta 5. punktu, līdzīgi kā tiesību akta projektā "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 50 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā"" (24-TA-2911), proti, redakcionāli precizējot un norādes "[..] atvērts pie maksājumu pakalpojumu sniedzēja saskaņā ar Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 2. panta otrās daļas 1., 2., 4., 7. un 8. punktu." vietā, piemēram, norādot "[..] atvērts pie Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 2. panta otrās daļas 1., 2., 4., 7. vai 8. punktā minētā maksājumu pakalpojumu sniedzēja.".
Papildus lūdzam projekta 5. punktā lietot korektu un savstarpēji salāgotu terminoloģiju. Proti, projekta 5. punkts noteikumu 17. punktā aizstāj terminu "atbalsta saņēmējs" ar terminu"atbalsta pretendents", kas pēc to būtības nav atbilstoši, jo praktiski atbalstu izmaksā subjektam, kurš jau atzīts par tā saņēmēju, nevis subjektam, kurš vēl tikai uz atbalstu pretendē. Piemēram, arī noteikumu 19. punktā, attiecībā uz piešķirto atbalstu tiek lietots termins "atbalsta saņēmējs".
Visbeidzot, lūdzam redakcionāli precizēt projekta 1. punktu ("kāda šāda"), piemēram, svītrojot vārdu "kāda".
Papildus lūdzam projekta 5. punktā lietot korektu un savstarpēji salāgotu terminoloģiju. Proti, projekta 5. punkts noteikumu 17. punktā aizstāj terminu "atbalsta saņēmējs" ar terminu"atbalsta pretendents", kas pēc to būtības nav atbilstoši, jo praktiski atbalstu izmaksā subjektam, kurš jau atzīts par tā saņēmēju, nevis subjektam, kurš vēl tikai uz atbalstu pretendē. Piemēram, arī noteikumu 19. punktā, attiecībā uz piešķirto atbalstu tiek lietots termins "atbalsta saņēmējs".
Visbeidzot, lūdzam redakcionāli precizēt projekta 1. punktu ("kāda šāda"), piemēram, svītrojot vārdu "kāda".
Piedāvātā redakcija
-