Projekta ID
24-TA-2249Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Tieslietu ministrija nepiekrīt izziņas 2. punktā norādītajam pamatojumam ministrijas priekšlikuma noraidīšanai, ka attiecīgā informācija ietverta Tiesību akta lietai pievienotajos dokumentos, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7. septembra noteikumu Nr.617
"Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 2. punktu sākotnējās ietekmes izvērtēšanas mērķis ir apzināt ietekmi un sekas, ko var radīt projekts, un, pamatojoties uz iegūtajiem secinājumiem, izvēlēties piemērotāko regulējuma apjomu, saturu un formu. Sākotnējās ietekmes izvērtēšanas rezultātus atspoguļo anotācijā. Turklāt saskaņā ar minēto noteikumu 3. punktu anotācijas uzdevums ir informēt lēmuma pieņēmējus un ieinteresētās puses par projekta ietekmi un sekām, ko projekts var radīt uz dažādām darbības jomām. Tādējādi atkārtoti aicinām anotācijā, pilnīgas informācijas lēmuma pieņēmējiem un ieinteresētajām pusēm nodrošināšanai par atsavināmo nekustamo īpašumu un tā sastāvu, detalizētāk ietvert nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošo būvju aprakstu (platība, kadastrālā vērtība, ekspluatācijas uzsākšanas gads u.tml.).
"Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 2. punktu sākotnējās ietekmes izvērtēšanas mērķis ir apzināt ietekmi un sekas, ko var radīt projekts, un, pamatojoties uz iegūtajiem secinājumiem, izvēlēties piemērotāko regulējuma apjomu, saturu un formu. Sākotnējās ietekmes izvērtēšanas rezultātus atspoguļo anotācijā. Turklāt saskaņā ar minēto noteikumu 3. punktu anotācijas uzdevums ir informēt lēmuma pieņēmējus un ieinteresētās puses par projekta ietekmi un sekām, ko projekts var radīt uz dažādām darbības jomām. Tādējādi atkārtoti aicinām anotācijā, pilnīgas informācijas lēmuma pieņēmējiem un ieinteresētajām pusēm nodrošināšanai par atsavināmo nekustamo īpašumu un tā sastāvu, detalizētāk ietvert nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošo būvju aprakstu (platība, kadastrālā vērtība, ekspluatācijas uzsākšanas gads u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas iebildumu (izziņas 1. punkts), "Risinājuma apraksts" papildināts ar šādu skaidrojumu: "Ja iestāsies rīkojuma projekta 2. punktā minētais apstāklis un nekustamais īpašums vairs netiks izmantots norādītās valsts funkcijas izpildei, tas kā lietu kopība pēc datu aktualizācijas NĪVKIS visā tā sastāvā tiks nodots pašvaldībai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. pantā ietvertajām prasībām".
Paskaidrojam, ka saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 1.pantu nekustamo īpašumu ierakstīšana un lietu tiesību nostiprināšana ir obligāta un tikai ierakstiem zemesgrāmatā ir publiska ticamība. Tādējādi, lai gūtu pārliecību, kādā veidā tiks nodrošināta Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrajā daļā noteiktā nekustamā īpašuma atpakaļdošanas pienākuma izpilde, ja tas vairs nebūs nepieciešams Meža likuma 4. panta otrajā daļā noteiktās valsts funkcijas īstenošanai, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" trešo rindkopu (sk., piedāvāto redakciju).
Paskaidrojam, ka saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 1.pantu nekustamo īpašumu ierakstīšana un lietu tiesību nostiprināšana ir obligāta un tikai ierakstiem zemesgrāmatā ir publiska ticamība. Tādējādi, lai gūtu pārliecību, kādā veidā tiks nodrošināta Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrajā daļā noteiktā nekustamā īpašuma atpakaļdošanas pienākuma izpilde, ja tas vairs nebūs nepieciešams Meža likuma 4. panta otrajā daļā noteiktās valsts funkcijas īstenošanai, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" trešo rindkopu (sk., piedāvāto redakciju).
Piedāvātā redakcija
Ja iestāsies rīkojuma projekta 2. punktā minētais apstāklis un nekustamais īpašums vairs netiks izmantots norādītās valsts funkcijas izpildei, tas tiks nodots pašvaldībai visā tā sastāvā (galvenā lieta - zemes vienība un tās būtiskā daļa - uz tās esošā inženierbūve ar jebkādiem uzlabojumiem, ja tādi tiks veikti) saskaņā ar Civillikuma 968. pantā nostiprināto akcesijas principu un Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. pantā ietvertām prasībām.
