Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Precizēt likumprojektā ietverto tiesību normu, lai viennozīmīgi ir saprotams, par kādu personu ir plānots pieprasīt datus no Fizisko personu reģistra, un ko saprot ar personas identificējošajiem datiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta 35.9 panta devītās daļas 2. punkts nosaka, ka persona nevar būt sodīta par tīšu noziedzīga nodarījuma izdarīšanu; 7. punkts nosaka, ka personai nav piemērots aizdomās turētā statuss par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu; 8. punkts nosaka, ka persona nav saukta pie kriminālatbildības par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanas.
Savukārt minētā panta devītās daļas 9. punkts paredz, ka persona nav atbrīvota no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.pantu; 10. punkts paredz, ka persona nav nosacīti atbrīvoti no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.1 pantu.
Ņemot vērā minēto, norādāms, ka likumprojektā 35.9 panta devītajā daļā noteikto ierobežojumu attiecināmība ir atkarīga no tā, vai par noziedzīga nodarījuma, kas izdarīts aiz neuzmanības, ir piemērots sods vai persona tiek atbrīvota no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.pantu un vai persona nav nosacīti atbrīvoti no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.1 pantu.
Ievērojot norādīto, likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) sniegt detalizētu samērīguma izvērtējumu, tai skaitā vienlīdzības principa ievērošanas izvērtējumu.
Savukārt minētā panta devītās daļas 9. punkts paredz, ka persona nav atbrīvota no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.pantu; 10. punkts paredz, ka persona nav nosacīti atbrīvoti no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.1 pantu.
Ņemot vērā minēto, norādāms, ka likumprojektā 35.9 panta devītajā daļā noteikto ierobežojumu attiecināmība ir atkarīga no tā, vai par noziedzīga nodarījuma, kas izdarīts aiz neuzmanības, ir piemērots sods vai persona tiek atbrīvota no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.pantu un vai persona nav nosacīti atbrīvoti no kriminālatbildības saskaņā ar Krimināllikuma 58.1 pantu.
Ievērojot norādīto, likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) sniegt detalizētu samērīguma izvērtējumu, tai skaitā vienlīdzības principa ievērošanas izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 35.9 pantā ir noteikti vairāki nosacījumi, lai komersants varētu saņemt licenci, kas tam dod tiesības veikt ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un ar nesprāgušu munīciju potenciāli piesārņoto vai piesārņoto vietu izpēti un nesprāgušas munīcijas meklēšanu, identificēšanu, izcelšanu, savākšanu un uzglabāšanu, tostarp paredzēts vērtēt arī nosacījumus, kas saistīti ar komersanta dalībnieku (fiziskās personas), izņemot akcionārus, kuru līdzdalība sabiedrības pamatkapitālā ir mazāka par 10 procentiem no sabiedrības pamatkapitāla, patieso labuma guvēju, prokūristu, vadītāju, personu, kas ieņem amatus pārvaldes institūcijās, kā arī darbinieku (sertificētie speciālisti), kas tieši saistīti ar licencē minēto darbu veikšanu, (ne)sodāmību. Taču minētie (ne)sodāmības nosacījumi likumprojektā nav korekti formulēti, kas var būtiski apgrūtināt personas datu apstrādi un attiecīgas informācijas no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs" sniegšanu.
Iekšlietu ministrija vērš uzmanību, ka, izstrādājot likumprojektu, nepieciešams izvērtēt ikviena (ne)sodāmības nosacījuma paredzēšanas pamatotību, attiecīgu informāciju par to norādot likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā). Savukārt, ja netiek ņemts vērā kāds iepriekš izteiktais iebildums, tad pamatojums tā vērā neņemšanai ir norādāms likumprojektam pievienotajā izziņā. Formāla norāde uz citu spēkā esošo tiesisko regulējumu nav uzskatāma par pietiekamu pamatojumu izteiktā iebilduma vērā neņemšanai.
Ņemot vērā norādīto, likumprojekts un tā sākotnējais ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija) ir attiecīgi precizējams, vai sniedzams detalizēts pamatojums izziņā, ja iebildums netiek ņemts vērā.
Iekšlietu ministrija vērš uzmanību, ka, izstrādājot likumprojektu, nepieciešams izvērtēt ikviena (ne)sodāmības nosacījuma paredzēšanas pamatotību, attiecīgu informāciju par to norādot likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā). Savukārt, ja netiek ņemts vērā kāds iepriekš izteiktais iebildums, tad pamatojums tā vērā neņemšanai ir norādāms likumprojektam pievienotajā izziņā. Formāla norāde uz citu spēkā esošo tiesisko regulējumu nav uzskatāma par pietiekamu pamatojumu izteiktā iebilduma vērā neņemšanai.
Ņemot vērā norādīto, likumprojekts un tā sākotnējais ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija) ir attiecīgi precizējams, vai sniedzams detalizēts pamatojums izziņā, ja iebildums netiek ņemts vērā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka termins “sodīts” ir attiecināms uz personas aktuālo sodāmību. Pēc sodāmības dzēšanas persona vairs nav uzskatāma par sodītu. Līdz ar to persona nav uzskatāma par sodītu, ja sodāmība ir dzēsta.
Ņemot vērā minēto, likumprojekta 35.9 pants ir attiecīgi precizējams.
Ņemot vērā minēto, likumprojekta 35.9 pants ir attiecīgi precizējams.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Krimināllikuma 58. pants paredz gadījumus, kad personu var atbrīvot no kriminālatbildības.
Tādējādi likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir ietverams samērīguma izvērtējams attiecībā par šādu ierobežojuma paredzēšanu likumprojektā.
Tādējādi likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir ietverams samērīguma izvērtējams attiecībā par šādu ierobežojuma paredzēšanu likumprojektā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Likumprojekta 35.9 panta devītās daļas 5.punkta norma paredz saņemt Sodu reģistra ziņas par personām, kuras nav administratīvi sodītas par alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē izdarītiem pārkāpumiem. Vēršam uzmanību, ka Sodu reģistra apakšsistēmā "Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma" nodrošina gan administratīvo pārkāpumu lietvedības sistēmas, gan Sodu reģistra funkcijas. Ne visos gadījumos soda norma ietver normu, ka personas izdarītais pārkāpums ir izdarīts alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē (piemēram, Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valodas lietošanas jomā 11. pants noteic, ka par sabiedriskās kārtības traucēšanu, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personu mieru, iestāžu, komersantu vai citu institūciju darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību (sīkais huligānisms), bet normas redakcija nenosaka, vai pārkāpums ir izdarīts alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Bieži vien šāda informācija ir ietverta pārkāpuma notikuma aprakstā vai soda lēmuma būtībā. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Sodu reģistra likuma 12.panta pirmās daļas 7.punktam, Sodu reģistrā par administratīvo pārkāpumu izdarījušām personām iekļauj tikai ziņas par normatīvā akta pantu, daļu un punktu, kurā paredzēts pārkāpums, par kura izdarīšanu persona saukta pie administratīvās atbildības.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzam likumprojekta anotācijā sniegt skaidrojumu par likumprojekta 35.9 panta devītās daļas 5.punkta izpildes iespējamību atbilstoši Sodu reģistra likumam.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzam likumprojekta anotācijā sniegt skaidrojumu par likumprojekta 35.9 panta devītās daļas 5.punkta izpildes iespējamību atbilstoši Sodu reģistra likumam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta izpildē ir plānots arī iesaistīt valsts drošības iestādes, Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi.
Ievērojot norādīto, likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 7. sadaļa ir attiecīgi precizējama.
Ievērojot norādīto, likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 7. sadaļa ir attiecīgi precizējama.
Piedāvātā redakcija
-
