Atzinums

Projekta ID
24-TA-1084
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
01.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK uztur iebildumu par noteikumu projekta 8. punktu, kas normu paredz papildināt ar iespēju norādē izmantot valstu kodus atbilstoši ISO 3166-1 standartam. Valstu kodi ir patērētājiem labāk zināmi, salīdzinot ar valstu karogiem, tādēļ nav pamata uzskatīt, ka kodu izmantošana nenodrošinās pietiekamu informāciju patērētājam. Anotācijā norādītais, ka, izmantojot kodus, patērētajam nebūs pietiekami skaidras informācijas par valsti, kurā ražots produkts, kas LTRK ieskatā nav pamatoti. Tādējādi, ja grozījumu Pārtikas aprites likumā mērķi var sasniegt norādot karogu attēlus, tad kodu norādes var par labākā veidā sasniegt likuma mērķi. Tiesību subjektiem ir jādod lielāka rīcības brīvība tajā, kā tiek sasniegts tiesiska regulējuma mērķis.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK uztur iebildumu par noteikumu projekta 10.1. punktu. Atkārtoti norādām, ka šobrīd piedāvātais risinājums nav realizējams daļā elektronisko cenu zīmju, kā arī kopumā padarīs pārējo informāciju, kas iekļauta cenu zīmē un ir arī svarīga patērētājam (piemēram, preces nosaukums, informāciju par depozīta maksu, par mērvienības cenu utml.) grūti saskatāmu, jo tā būs jāsamazina. LTRK ieskatā minētā informācija patērētājam ir tikpat būtiska kā produkta ražošanas valsts. Ņemot vērā, ka cenu zīmes ir atšķirīgas savos izmēros dažādos mazumtirdzniecības veikalos, LTRK ieskatā izcelsmes valsts uzraksta izmēru var norādīt vismaz 25 - 30% lielumā no pārdošanas cenas izmēra.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Pārtikas aprites uzraudzības likuma 13.1pantā  norādītie noteikumi nav apstiprināti līdz likuma pārejas noteikumu 32. panta noliktajam termiņam - 31.05.2024 un  ka cenu zīmes noformēšanai atbilstoši jaunajām prasībām būs vajadzīgs laiks (kas, turklāt, sakrīt ar atvaļinājumu sezonu) ir nepieciešams faktisks pārejas perioda pagarinājums, lai nebūtu situācija, kad atbildīgā iestādes kādu sāk sodīt uzreiz pēc 01.09.2024. LTRK novērtē, ka Pārtikas un veterinārais dienests piemēros principu “Konsultē vispirms”, taču uzskata, ka likumā ir jāmaina noteikumu spēkā stāšanās termiņš.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tāpat LTRK lūdz ministriju skaidrot, kā noteikumu projekta anotācijas punktā 1.3. noteiktās prasības ir iespējams ievērot, ja, piemēram, tehniski ražotājvalsts var mainīties atkarībā no izejvielu pieejamības, vai uzņēmuma ietvaros esošu ražotņu noslodzes (piemēram atrašanās dažādās valstīs). Kā rīkoties ražotājam un mazumtirgotājam, ņemot vērā, ka izcelsmes valsts var mainīties ar katru piegādi/ražošanas partiju? Tāpat LTRK lūdz izvērtēt iespēju konkrēto regulējumu attiecināt uz uzņēmumiem, kas netiek interpretēti kā ražošanas uzņēmumi vai ir pārstāvniecības/izplatītāji. Proti, izvērtējot proporcionāli produktu ražošanas apjomu konkrētam uzņēmumam Latvijā un ārpus tās (piemēram, 70%  produkcijas ražo Latvijā, savukārt 30% ražo ārpus Latvijas), nodrošinot uzņēmumiem lokālo priekšrocību, ņemot vērā investīcijas, ieguldījumu vietējā ekonomikā un biznesa vides veidošanā.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk