Atzinums

Projekta ID
25-TA-1177
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot noteikumu 4.2.2. punktā ietverto nacionālo rādītāju, lai mazinātu administratīvo slogu rādītāju uzskaites veikšanā, ņemot vērā, ka nacionālo radītāju definēšana nav obligāta, kad pasākumā ir definēts vismaz viens Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Labklājības ministrija ierosinājusi grozījumus MK noteikumu par SAM īstenošanu 16.1.punktā par personāla izmaksām, svītrojot nosacījumu par vismaz 30% noslodzi daļlaika gadījumā atbilstoši plānotajiem grozījumiem Finanšu ministrijas vadlīnijās Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” (turpmāk - Vadlīnijas). Lūdzam veikt arī citus saistītos grozījumus MK noteikumos par SAM īstenošanu, no tiešajām izmaksām svītrojot obligātās veselības pārbaudes izmaksas. Atbilstoši Vadlīniju grozījumiem tiešajās izmaksās iekļauj tikai tās izmaksas, kas pēc jēgas un būtības ir tieši saistītas ar projekta mērķa sasniegšanu. Saskaņā ar Vadlīniju plānoto grozījumu 5.2.apakšpunktu obligātās veselības pārbaudes izmaksas tiek paredzētas kā netiešās attiecināmās izmaksas. Plānoto Vadlīniju grozījumu 1.punktā noteikts, ka netiešās attiecināmās izmaksas var paredzēt/attiecināt kā tiešās attiecināmās izmaksas, ja tām ir sniegts argumentēts pamatojums MK noteikumu par SAM īstenošanu izstrādes laikā un ir pamatota izmaksu tieša sasaiste ar projekta mērķi, ir izvērtētas samērīguma, lietderības, vienotas pieejas un labas finanšu pārvaldības principu ievērošana un tiešo/netiešo izmaksu būtība. Tāpat Vadlīniju 1.punktā ir noteikts, ka veicot grozījumus MK noteikumos par SAM īstenošanu, kas skar Vadlīniju piemērošanas pieejas maiņu, atsakoties no iepriekš noteiktiem ierobežojumiem, atbildīgā iestāde izvērtē visas izmaksu pozīcijas un nosacījumus MK noteikumos par SAM īstenošanu, t.sk. ietekmi uz jau īstenošanā esošajiem projektiem, sniedzot argumentētu pamatojumu anotācijā. Vienlaikus vadošā iestāde Vadlīniju grozījumu saskaņošanas procesā ir norādījusi, ka atbildīgajām iestādēm jāņem vērā visi Vadlīnijās veiktie grozījumi, ne tikai vēlamie, tas nozīmē, ka jāizvērtē visas izmaksu pozīcijas un nosacījumus MK noteikumos, kurus ietekmē izmaiņas Vadlīnijās.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 6. punktā izteiktā Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra noteikumu Nr. 676 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.5. pasākuma "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm" īstenošanas noteikumi" 33.2.2 apakšpunkta nepieciešamību, ņemot vērā gan konkrētā specifiskā atbalsta mērķa projekta veidu, gan arī to, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija), 61.panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti).
 
Piedāvātā redakcija
(svītrots)