Projekta ID
21-TA-839Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta III nodaļa paredz noteikt jūras augstākās bangas robežas un tās buferjoslas noteikšanas, aktualizēšanas un apstiprināšanas kārtību. Vienlaikus atbilstoši Jūras vides aizsardzības un pārvaldības likuma 3.1 panta otrajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam projekta 1.2. apakšpunkts paredz, ka projekts nosaka jūras augstākās bangas robežas un tās buferjoslas noteikšanas, aktualizēšanas un apstiprināšanas kārtību. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta III nodaļā nav ietverta kārtība, kādā tiek apstiprināta jūras augstākās bangas robeža un tās buferjosla. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar attiecīgu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 19. punktā ietverto regulējumu. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 6. punkts noteic, ka jūras krasta līniju aktualizē ne retāk kā reizi 5 gados, savukārt no projekta 16. punkta izriet, ka jūras augstākās bangas robežu aktualizē ne retāk kā reizi 10 gados. Anotācijā ir skaidrots, ka jūras augstākās bangas robeža zināmā mērā ir stabilāka par jūras krasta līniju un tās būtiska mainība nav paredzama 10 gadu periodā. Vienlaikus no 19. punkta izriet, ka jūras augstākās bangas robeža būs aktualizējama tikpat bieži, cik jūras krasta līnija, proti, ne retāk kā reizi 5 gados. Ievērojot minēto, nav saprotams, kāpēc projekta 16. punktā ir paredzēta jūras augstākās bangas robežas aktualizācija ne retāk kā reizi 10 gados, ja, ņemot vērā projekta 6. un 19. punktā noteikto, visos gadījumos tā būs jāaktualizē ne retāk kā reizi 5 gados.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta V nodaļas nosaukumu un projekta 23. punktu, ņemot vērā to, ka atbilstoši projekta 1.3. apakšpunktā noteiktajam projekts nosaka kārtību, kādā nodod datus reģistrēšanai valsts informācijas sistēmās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 24., 25., 26. un 27. punkta atbilstību Jūras vides aizsardzības un pārvaldības likuma 3.1 panta otrajā daļā dotajam pilnvarojumam, kas paredz, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par kārtību, kādā nosaka, aktualizē un apstiprina jūras krasta līniju, jūras augstākās bangas robežu un buferjoslu un nodod datus reģistrēšanai valsts informācijas sistēmās, kā arī minēto datu aktualizācijas biežumu. Nepieciešamības gadījumā, lūdzam attiecīgi precizēt vai svītrot projekta 24., 25., 26. un 27. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma izpratnē kadastra objekts ir Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrēts nekustamais īpašums kā īpašuma objektu kopums, kā arī zemes vienība, būve, telpu grupa un zemes vienības daļa, līdz ar to normatīvais regulējums nepieļauj jūras krasta līniju, augstākās bangas robežu un tās buferjoslu, kas ir vienlaidus nepārtrauktas līnijas, reģistrēt Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā kā kadastra objektus. Jūras krasta līniju, augstākās bangas robežu un tās buferjoslu Valsts zemes dienests informatīviem nolūkiem var attēlot Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā.
Tāpat atbilstoši saīsinājumam iepriekš lūdzam aizstāt vārdus "Kadastra sistēmas pārzinim" ar vārdiem "Kadastra pārzinim".
Tāpat atbilstoši saīsinājumam iepriekš lūdzam aizstāt vārdus "Kadastra sistēmas pārzinim" ar vārdiem "Kadastra pārzinim".
Piedāvātā redakcija
V. Kārtība datu uzturēšanai un nodošanai reģistrācijai valsts informācijas sistēmās
LVĢMC nodrošina datu par jūras krasta līnijas un datu par ABR un tās buferjoslas publicēšanu ģeoportālā, lai dati būtu pieejami citām valsts informācijas sistēmām un plašam sabiedrības lokam, izmantojot ģeoportāla lejupielādes un skatīšanās pakalpes. Minētās datu kopas un pakalpes visiem to lietotājiem ir pieejamas bez maksas. Lai nodrošinātu ABR un tās buferjoslas nemainīguma ticamību, starp aktualizācijas periodiem LVĢMC nodrošina aktuālo datu par jūras krasta līnijas, ABR un tās buferjoslas datu kopas un metadatu pieejamību. Tādējādi Noteikumu projektā dots pietiekoši elastīgs regulējums, kas, piemēram, Dienestam, kā Kadastra pārzinim un turētājam dod iespēju jūras krasta līniju, ABR un tās buferjoslu attēlot Dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā. [..]
LVĢMC nodrošina datu par jūras krasta līnijas un datu par ABR un tās buferjoslas publicēšanu ģeoportālā, lai dati būtu pieejami citām valsts informācijas sistēmām un plašam sabiedrības lokam, izmantojot ģeoportāla lejupielādes un skatīšanās pakalpes. Minētās datu kopas un pakalpes visiem to lietotājiem ir pieejamas bez maksas. Lai nodrošinātu ABR un tās buferjoslas nemainīguma ticamību, starp aktualizācijas periodiem LVĢMC nodrošina aktuālo datu par jūras krasta līnijas, ABR un tās buferjoslas datu kopas un metadatu pieejamību. Tādējādi Noteikumu projektā dots pietiekoši elastīgs regulējums, kas, piemēram, Dienestam, kā Kadastra pārzinim un turētājam dod iespēju jūras krasta līniju, ABR un tās buferjoslu attēlot Dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā. [..]
