Atzinums

Projekta ID
23-TA-1319
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka ar likumprojektu tiek tostarp ieviesta Eiropas Parlamenta un Padomes 2019.gada 20.jūnija regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr.765/2008 un (ES) Nr.305/2011, tai skaitā tiek svītrotas atsevišķas likuma "Par mērījumu vienotību" normas, lai novērstu regulas prasību dublēšanu. Ievērojot minēto, lūdzam aizpildīt likumprojekta anotācijas 5. punktu par tiesību akta projekta atbilstību Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ierosinām tiesiskās skaidrības nolūkos precizēt likumprojekta 4.pantā izteikto likuma 9.panta 61. daļu, jo nosacījumā “verificēšanas atbilstība lietošanai” nav viennozīmīgi saprotams, atbilstību kam (kādai lietošanai) apstiprina institūcijas izsniegtais sertifikāts. Ierosinām vārdus “atbilstību lietošanai” aizstāt, piemēram, ar vārdiem “piemērotību lietošanai” vai citādi precizēt normu, lai tā būtu viennozīmīgi skaidra.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam apsvērt, vai ir nepieciešams izteikt jaunā redakcijā arī likumprojekta 5.pantā izteikto likuma 101. panta ceturtās daļas otro teikumu. Vēršam uzmanību, ka šāda grozījuma gadījumā spēku zaudēs pašreizējā likuma 101. panta ceturtā daļa, un līdz ar to – arī uz tās pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi. Ierosinām ar likumprojektu grozījumus izdarīt tikai ceturtās daļas pirmajā teikumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka likumprojektā paredzētais grozījums likuma “Par mērījumu vienotību” 10.2 panta otrajā daļā un jaunais likuma 14.1 pants nav numurēti un tas neatbilst likumprojektu izstrādes juridiskās tehnikas prasībām. Ievērojot minēto, piedāvājam precizēt projekta numerāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Tieslietu ministrija neiebilst pret administratīvo aktu apstrīdēšanas divpakāpju sistēmas veidošanu nacionālajā metroloģijas institūcijā, bet procesu un tiesību normu pārskatāmībai piedāvājam augstākas iestādes kompetenci noteikt institūcijas vadītājam, to tieši nosakot likumā. Turklāt piedāvājam likumā neveidot jaunu pantu, bet izteikt to kā likuma 14. panta piekto daļu, jo šobrīd likuma 14. pants paredz visu būtiskāko regulējumu par nacionālo metroloģijas institūciju. Vienlaikus projekta anotācijā jāsniedz izvērstāks skaidrojums par nacionālajā metroloģijas institūcijā paredzēto sākotnējo lēmumu pieņemšanas procedūru un apstrīdēšanas procedūru.
 
Piedāvātā redakcija
Papildināt 14. pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Nacionālās metroloģijas institūcijas pieņemtos lēmumus var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu nacionālajai metroloģijas institūcijas vadītājam. Nacionālās metroloģijas institūcijas vadītāja pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību."