Projekta ID
22-TA-1552Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta nosaukums neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 91. un 92. punktam, kas noteic, ka vārdus “kārtība”, “noteikumi” v.tml. raksta kā nosaukuma pēdējo vārdu un ka nosaukumu ar vārdiem “Noteikumi par” iesāk tikai retos izņēmuma gadījumos, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 100.2. apakšpunktu noteikumu projekta pirmajā punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta izdošanas tiesiskais pamats - cita starpā Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta septītā daļa paredz Ministru kabinetam cita starpā noteikt atbalsta administrēšanas kārtību. Attiecīgi lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 1. punkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 2. punktā neskaidrot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 regulu (turpmāk - regula Nr. 2021/1139) 14. panta 1. punkta "a" apakšpunktā ietverto konkrēto mērķi, bet tā vietā tā vietā ierosinām norādīt, ka pasākuma mērķis atbilst regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "a" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288.panta otro daļu "regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs.” Regulas ir aizliegts pārņemt nacionālajos tiesību aktos un tās automātiski kļūst par nacionālās tiesību sistēmas sastāvdaļu. Regulu pārņemšanas aizliegums ir noteikts Eiropas Savienības Tiesas spriedumā lietā Nr. 39/72 Komisija pret Itāliju, kur tiesa noteica, ka regula automātiski ir nacionālās tiesiskās sistēmas sastāvdaļa. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī. Tas nozīmē, ka dalībvalstij ir pienākums nodrošināt tādu normatīvo bāzi, lai regulas būtu iespējams tieši piemērot. Tātad, dalībvalsts izstrādā tiesību aktus regulas piemērošanai tikai gadījumos, ja regulā ir tieši paredzēts dalībvalstij kāds konkrēts pienākums, piemēram, jānosaka kompetentā vai atbildīgā iestāde, jāparedz sankcijas vai sods par regulas normu pārkāpumu vai nepildīšanu, jānosaka administratīvā procedūra regulā noteikto pasākumu īstenošanai u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas neizriet, kādiem Ministru kabineta noteikumiem atbilst noteikumu projekta 3. punktā un cituviet minētie normatīvie akti, kas noteic kārtību, kādā piešķir Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Norādām, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 136. punktam noteikumu projektā neietver atsauces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu vai normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā. Atsauce var norādīt uz normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā, ja tas stāsies spēkā pirms noteikumu projekta stāšanās spēkā vai vienlaikus ar to. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt noteikumu projektu vai sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā vairākos gadījumos lietoti termini, par kuriem nav gūstama pārliecība, ka ar to saprotams viens un tas pats jēdziens, piemēram, lietoti termini "projekta iesniegums" un "atbalsta pieteikums", "projekta uzraudzības periods" un "attīstības plāna uzraudzības periods", kā arī "atbalsts", "publiskais atbalsts" un "publiskais finansējums" u.c. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu un vienveidīgu terminoloģiju. Uzsveram, ka viena jēdziena izteikšanai jāizmanto vieni un tie paši termini. Iekšējā terminoloģiskā konsekvence veicina normatīvā akta skaidrību, novēršot pretrunīgus viedokļus vai šaubas par dažādu terminu saturu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka regulas Nr. 2021/1139 2. panta 2. punkta 14.a apakšpunkts paredz “mazapjoma piekrastes zveja” definīciju, skaidrojot noteiktas zvejas darbības. Attiecīgi lūdzam noteikumu projekta 6.1.1. un 6.2. apakšpunktā redakcionāli precizēt atsauci uz minēto regulas vienību, skaidrojot prasības atbalsta pretendentam attiecībā uz tā īstenotām zvejas darbībām, nevis pašu pretendentu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka juridiska persona nevar atbilst noteikumu projekta 6.2.1. un 6.2.2. apakšpunktā minētajām prasībām, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 6.2. apakšpunkta ievaddaļu vai 6.2.1. un 6.2.2. apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 6.2.2. apakšpunktā norādīt atskaites punktu piecu kalendāro gadu aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu (izdarot atbilstošas atsauces uz attiecīgo regulu vienībām) un nodrošināt, ka tajā netiek dublētas Eiropas Savienības regulu prasības. Norādām, ka, piemēram, noteikumu projekta 6.2.2. apakšpunktā tiek dublētas regulas Nr. 2021/1139 17. panta 2. punkta prasības.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 8. punktu nepieciešams izvērtēt un precizēt. Norādām, ka:
pirmkārt, noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā nav minēts atbalsts, kādēļ attiecīgā atsauce noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā ir neprecīza, kā arī nav saprotams, kādēļ 6.2. apakšpunktā tiek paredzēta no 6.1. apakšpunkta atšķirīga atbalsta pieejamība;
otrkārt, nav skaidri saprotams, kam konkrēti jābūt publicētam oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kādēļ nepieciešams to skaidri norādīt noteikumu projektā;
treškārt, nav skaidri saprotams, vai izsludināta tiek projektu iesniegumu iesniegšanas vai atlases kārta. Attiecīgi nepieciešams izvērtēt un noteikumu projektā un tā anotācijā skaidrot, kā tiek īstenota projektu iesniegumu atlase (tai skaitā cik kārtās, kādā termiņā izsludināma projektu iesniegumu atlase u.tml.).
pirmkārt, noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā nav minēts atbalsts, kādēļ attiecīgā atsauce noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā ir neprecīza, kā arī nav saprotams, kādēļ 6.2. apakšpunktā tiek paredzēta no 6.1. apakšpunkta atšķirīga atbalsta pieejamība;
otrkārt, nav skaidri saprotams, kam konkrēti jābūt publicētam oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kādēļ nepieciešams to skaidri norādīt noteikumu projektā;
treškārt, nav skaidri saprotams, vai izsludināta tiek projektu iesniegumu iesniegšanas vai atlases kārta. Attiecīgi nepieciešams izvērtēt un noteikumu projektā un tā anotācijā skaidrot, kā tiek īstenota projektu iesniegumu atlase (tai skaitā cik kārtās, kādā termiņā izsludināma projektu iesniegumu atlase u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 9. punktā konkretizēt regulas Nr. 2021/1139 11. panta apakšvienības, kurās pārkāpumi ietverti, kā arī noteikumu projektā un noteikumu projekta anotācijā skaidrot kādi Eiropas Savienības tieši piemērojamos normatīvie akti Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu administrēšanas jomā paredz attiecīgo laikposmu, uz kuru norādīts 9. punktā, tādējādi atvieglojot noteikumu projekta piemērošanu praksē. Kā arī lūdzam nodrošināt minētās regulas 11. panta 6. punkta ieviešanu noteikumu projektā vai sniegt atbilstošu skaidrojumu par minētās vienības īstenošanu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes noteiktas Eiropas Savienības regulās, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 10. punktā atsauci uz normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā aizstāt ar atsauci uz attiecīgo Eiropas Savienības regulu vienību prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 11. punktā ietvert attiecīgā pienākuma (attīstības plāna izstrādes) subjektu vai sniegt izvērstu skaidrojumu par tiesisko regulējumu, kas paredz attiecīgā plāna izstrādi noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros paredzēts prasīt sniegt informāciju par sadarbības partneriem, lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar sadarbības partneru piesaistes nosacījumiem vai noteikumu projekta anotācijā sniegt pamatotu skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 12. punkts paredz noteikta plāna, nevis ar projektu sasniedzamo mērķi. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un redakcionāli precizēt noteikumu projekta 11.5. apakšpunktu, piemēram, norādot, ka projekta mērķim jāatbilst attiecīgā plāna mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt noteikumu projekta 11.6.2. apakšpunktu, izsmeļoši nosakot kritērijus visizdevīgākā piedāvājuma noteikšanai. Kā arī lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā skaidrot zemākās cenas noteikšanu, ja konkrētās iegādes piedāvājums ir tikai viens, vai sniegt noteikumu projekta anotācijā pamatotu skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 16. punktā nav paredzēta atbalsta intensitāte katrai pozīcija, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 11.6.3. apakšpunktā ietverto atsauci, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 11.6.4. apakšpunktā un noteikumu projekta anotācijā izsmeļoši skaidrot, kādām izmaksām atbilst vispārējās izmaksas vai svītrot norādi uz minētajām izmaksām, ņemot vērā, ka attiecīgās izmaksas konstruētas pārāk vispārīgi un subjektīvi. Papildus lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotācijā skaidrot noteikumu projekta 11.6.4. apakšpunkta atbilstību regulas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regula Nr. 2021/1060) 54. panta "a" apakšpunkta priekšnoteikumiem, kas satur noteiktus ierobežojumus attiecībā uz vienotas likmes finansējumu netiešajām izmaksām, bet nav gūstama pārliecība par projekta sagatavošanas un vispārējo izmaksu, kā arī to apmēra atbilstību netiešajām izmaksām minētās regulas vienības izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 13. punktā svītrot vai skaidrot norādi uz objektīviem kritērijiem un informācijas avotiem. Norādām, ka kritērijiem jābūt skaidri atrunātiem noteikumu projekta tekstā, savukārt norādei uz objektīviem informācijas avotiem nav juridiskas slodzes.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 18.1. apakšpunktā nedublēt regulas 2021/1139 III pielikuma 1. punktu, bet nepieciešamības gadījumā izdarīt atbilstošu atsauci uz mineto regulas vienību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka regulas Nr. 2021/1139 paredz ne vien darbības, bet arī izmaksas, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 20.14. apakšpunktā ietverto atsauci uz šo noteikumu 13. pantu, tādējādi nodrošinot attiecīgās regulas vienības pilnīgu ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar tiesisko regulējumu par projektu iesniegumu izvērtēšanas un apstiprināšanas kārtību (tai skaitā skaidri,vispārīgi un vienuviet norādot institūciju, kas pieņem attiecīgo lēmumu un nosacījumus, kuru izpildes gadījumā projekta iesniegums tiek apstiprināts) vai lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kur (kādos normatīvajos aktos) attiecīgs regulējums ir ietverts.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.1. apakšpunktu, lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot pamatojumu noteikumu projekta 22. punktā paredzētajai projektu iesniegumu sarindošanas kārtībai, tai skaitā skaidrojot, kādēļ priekšroka saņemt publisko finansējumu nebūtu dodama atbalsta pretendentam, kam ir mazāks nozvejas apjoms, tādējādi veicinot konkurenci (sk. noteikumu projekta 2. punktā minēto mērķi). Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt minēto punktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 23.6. apakšpunktā izdarīt korektu atsauci uz normatīvajiem aktiem, atbilstoši noteikumu Nr. 108 137. punktam norādot konkrētu normatīvo aktu jomu.
Kā arī lūdzam minētajā apakšpunktā vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot, par kādiem Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem noteikumu projekta 23.6. apakšpunktā iet runa, tādējādi atvieglojot noteikumu projekta piemērošanu praksē.
Kā arī lūdzam minētajā apakšpunktā vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot, par kādiem Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem noteikumu projekta 23.6. apakšpunktā iet runa, tādējādi atvieglojot noteikumu projekta piemērošanu praksē.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 26. un 27. punktu, ņemot vērā, ka Lauku atbalsta dienesta tiesības pieprasīt un saņemt informāciju izriet no Administratīvā procesa likuma, Valsts pārvaldes iekārtas likuma u.c. normatīvajiem aktiem un padotības attiecību rakstura (Zemkopības ministrijas gadījumā), kādēļ nav nepieciešams to atsevišķi noregulēt noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 26.4. apakšpunkta ievaddaļā konkretizēt Zemkopības ministrijas pienākumu saistībā ar informāciju. Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 26.4.3. un 26.4.4. apakšpunktā nepārrakstīt regulas 2021/1139 prasības, bet izdarīt precīzas atsauces uz minētās regulas 17., 18. un 19. panta apakšvienībām, kas attiecīgās prasības paredz. Tai skaitā norādām, ka pretējā gadījumā, piemēram nav gūstama pārliecība, ka Zemkopības ministrija sniegs visu nepieciešamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta pielikumā ietvertos kritērijus nepieciešams pārskatīt un precizēt. Norādām, ka šobrīd kritēriji ir konstruēti pārāk vispārīgi, piemēram, aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana, digitalizācija u.tml., bet nav viennozīmīgi skaidrs, kā tiek iegūti punkti par kritēriju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka regula Nr. 2021/1139 (sk. 11. panta 5. punktu, 37. un 47. pantu) un regula Nr. 2021/1060 (sk. 54. panta 1. punktu) paredz rīcības brīvību, lūdzam atbilstoši aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās regulas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota regulā Nr. 2021/1139 un Nr. 2021/1060 paredzētā rīcības brīvība.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 617 9.19. apakšpunktu lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 5.4. sadaļas 1. tabulu:
pirmkārt, nodrošinot, ka tā ir aizpildīta precīza. Norādām, ka, piemēram, regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkts nav iestiest noteikumu projekta 21.9. apakšpunktā, jo šāds apakšpunkts noteikumu projektā nav atrodams;
otrkārt, nepieciešams izvērtēt un saskaņā ar noteikumu Nr. 617 9.19. apakšpunktu papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu ar informāciju par regulas Nr. 2022/79 2. panta (tai skaitā skaidrojot, kā nepieciešamā informācija tiks iegūta) un regulas Nr. 2021/1139 12. panta 1. punkta "c" apakšpunkta ieviešanu.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu. Uzsveram, ka ir būtiski nodrošināt, ka tiek pienācīgi ieviestas visas nepieciešamās prasības regulu piemērošanai. Norādām, ka gadījumos, kad regulas normas paredz dalībvalstij veikt papildu pasākumus, bet tas netiek izdarīts noteiktajā laikā un apjomā, uzskatāms, ka attiecīgā dalībvalsts ir pārkāpusi no Eiropas Savienības tiesībām izrietošās saistības, jo šādos gadījumos bez papildu pasākumu veikšanas nav iespējams pilnībā nodrošināt attiecīgo regulas prasību piemērošanu (sk. Eiropas Savienības Tiesas 1979. gada 7. februāra spriedumu lietā Nr. 128/78 Commission v United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
pirmkārt, nodrošinot, ka tā ir aizpildīta precīza. Norādām, ka, piemēram, regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkts nav iestiest noteikumu projekta 21.9. apakšpunktā, jo šāds apakšpunkts noteikumu projektā nav atrodams;
otrkārt, nepieciešams izvērtēt un saskaņā ar noteikumu Nr. 617 9.19. apakšpunktu papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu ar informāciju par regulas Nr. 2022/79 2. panta (tai skaitā skaidrojot, kā nepieciešamā informācija tiks iegūta) un regulas Nr. 2021/1139 12. panta 1. punkta "c" apakšpunkta ieviešanu.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu. Uzsveram, ka ir būtiski nodrošināt, ka tiek pienācīgi ieviestas visas nepieciešamās prasības regulu piemērošanai. Norādām, ka gadījumos, kad regulas normas paredz dalībvalstij veikt papildu pasākumus, bet tas netiek izdarīts noteiktajā laikā un apjomā, uzskatāms, ka attiecīgā dalībvalsts ir pārkāpusi no Eiropas Savienības tiesībām izrietošās saistības, jo šādos gadījumos bez papildu pasākumu veikšanas nav iespējams pilnībā nodrošināt attiecīgo regulas prasību piemērošanu (sk. Eiropas Savienības Tiesas 1979. gada 7. februāra spriedumu lietā Nr. 128/78 Commission v United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar juridiskās tehnikas prasībām visus lietotos saīsinājumus, rakstot pirmo reizi, atšifrē, iekavās norādot to turpmāko lietojumu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu, apzīmējumu "piekrakstes zvejas attīstības plāns" saīsinot pirmajā tā lietošanas reizē atbilstoši noteikumu Nr. 108 124. punkta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 11. punkta ievaddaļu. Norādām, ka šobrīd no minētās vienības izriet, ka saturs tiek noteikts atbalstam, nevis attīstības plānam.
Piedāvātā redakcija
-