Atzinums

Projekta ID
23-TA-2700
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt likumprojekta 4. pantā ietverto deleģējumu ("Attiecīgais saraksts var iekļaut tādu preču un pakalpojumu pārvietošanas, eksporta, importa vai tranzīta liegumu, kas apdraud nacionālo drošību"), paredzot, kādos gadījumos Ministru kabinets nosaka tādu preču un pakalpojumu pārvietošanas, eksporta, importa vai tranzīta liegumu, kas apdraud nacionālo drošību, nevis, ka saraksts, kurā iekļautas noteiktas preces un pakalpojumi var iekļaut liegumu, tādējādi nodrošinot, ka attiecīgais pilnvarojums nav nesamērīgi plašs, kā arī tas atbilst juridiskās tehnikas prasībām. Norādām, ka šobrīd no minētā pilnvarojuma neizriet, vai liegums nosakāms obligāti, vai nosakāmi vairāki saraksti, kā arī, vai saraksts iekļauj arī preces un pakalpojumus, kuru sūtījumam nepieciešama stratēģiskas nozīmes preču licence.
Kā arī lūdzam minētā pilnvarojuma būtību un nepieciešamību skaidrot likumprojekta anotācijas 4. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. maija Regulas (ES) Nr. 2021/821, ar ko izveido Savienības režīmu divējāda lietojuma preču eksporta, starpniecības, tehniskās palīdzības, tranzīta un pārvadājumu kontrolei (turpmāk - regula Nr. 2021/821), 9. pants paredz, ka dalībvalsts, pamatojoties uz sabiedriskās drošības vai cilvēktiesību apsvērumiem, tostarp terorisma aktu novēršanas nolūkā, var aizliegt I pielikumā neminētu divējāda lietojuma preču eksportu vai izvirzīt prasību saņemt eksporta atļauju, kas var izpausties arī kā nacionālais saraksts. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka minētā regula paredz aizliegumu vienīgi attiecībā uz eksportu, nevis importu, tranzītu un pārvietošanu, tādēļ lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot pamatojumu atbilstoši minētajai regulai likumprojekta 4. pantā paredzēt piemērot aizliegumu attiecībā importu, tranzītu un pārvietošanu. Kā arī lūdzam likumprojekta anotācijas 5. sadaļā skaidrot pamatojumu minētās regulas 9. pantā (u.c., ja attiecināms) ietvertās rīcības brīvības izmantošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
"Ārlietu ministrija ir kompetentā iestāde saskaņā ar Padomes 2014. gada 31. jūlija Regulas (ES) Nr. 833/2014, par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā, 2.a pantu un Padomes 2006. gada 18. maija Regulas (EK) Nr. 765/2006 par ierobežojošiem pasākumiem, ņemot vērā situāciju Baltkrievijā un Baltkrievijas iesaistīšanos Krievijas agresijā pret Ukrainu 1.f pantu."."
4.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka arī regulas Nr. 2021/821 8. panta 2. punkts ir ieviests likumprojekta 15. pantā, lūdzam atbilstoši papildināt likumprojekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-