Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
05.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija  uztur 01.03.2022. iebildumu par papildu amata klasificēšanas kritērija iekļaušanu iestāžu vadītāju mēnešalgu grupas noteikšanā, saglabājot, papildus jaunajiem kritērijiem, esošā Amatu kataloga kritēriju attiecībā uz citu iestāžu darbības izvērtēšanu, analīzi un apstrīdēto lēmumu pārskatīšanu. Iestādes vadītāja amata atbildības līmeni, garīgo piepūli, darba sarežģītību nevar izvērtēt tikai pēc amata vietu skaita un administrētā budžeta.  Nav samērīga situācija, ka mazas iestādes vadītāja amats tiek pielīdzināts nodaļas vadītāja amatam ministrijā vai liela projekta vadītāja  amatam. Tā piemēram, Vides pārraudzības valsts birojs (turpmāk – VPVB) ar 17 amata vietām ir izveidots kā kompetentā iestāde attiecībā uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 25.novembra regulā par ES ekomarķējumu paredzēto uzdevumu izpildi,  nodrošina atbildīgās iestādes funkcijas Vides vadības un audita sistēmā (EMAS) saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 25.novembra regulā (EK) Nr. 1221/2009 “Par organizāciju brīvprātīgu dalību Kopienas vides vadības un audita sistēmā (EMAS), kā arī Regulas (EK) Nr. 761/2001 un Komisijas Lēmumu 2001/681/EK un 2006/193/EK atcelšanu” noteiktajam, ar ko organizācijām atļauj brīvprātīgi piedalīties Kopienas vides vadības un audita sistēmā atbilstoši Vides aizsardzības likuma 39.pantam. Saskaņā ar iestādes nolikumu (MK 06.01.2004. noteikumi Nr. 4) VPVB izskata iesniegumus par ministrijas padotības iestāžu izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu vides aizsardzību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Kopumā VPVB direktors nodrošina 10 pakalpojumu sniegšanu. Mazais amata vietu skaits iestādē saistīts ar valsts pārvaldes koncepcijas īstenošanu attiecībā uz mazu un efektīvu valsts pārvaldi, jo ir regulāri ticis samazināts.
 
Piedāvātā redakcija
32. (...) Klasificējot valsts iestāžu vadītāju amatus, ņem vērā iestādes veidu (augstākā iestāde vai padotības iestāde), iestādē esošo amata vietu skaitu, iestādes gada administrējamo budžeta izdevuma apmēru un politikas ieviešanas funkciju vairākās jomās. Apakšaimē ir šādi līmeņi:
 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija  uztur 01.03.2022. iebildumu par papildu amata klasificēšanas kritērija iekļaušanu iestāžu vadītāju mēnešalgu grupas noteikšanā, saglabājot, papildus jaunajiem kritērijiem, esošā Amatu kataloga kritēriju attiecībā uz citu iestāžu darbības izvērtēšanu, analīzi un apstrīdēto lēmumu pārskatīšanu. Lūdzam papildināt 32.3. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
32.3. apakšpunktu papildināt ar jaunu apakšpunktu šādā redakcijā:
“32.3.4. padotībā ir līdz 25 amatiem, atbild par politikas ieviešanu vairākās nozarēs un atbildībā ietilpst citu iestāžu darbības izvērtēšana, analīze un apstrīdēto lēmumu pārskatīšana, un iestādes budžeta izdevumi līdz vienam miljonam euro;”
 
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir izvērtējusi Amatu katalogā iekļauto jauno apakšsaimi "Pakalpojumu pārvaldība" un lūdz precizēt apkšsaimes līmeņu uzdevumu aprakstus un noteikt pirmajam līmenim 11. mēnešalgu grupu, otrajam līmenim  12. mēnešalgu grupu.
Piedāvātā redakcija
5.2.38.2. Pakalpojumu pārvaldība – 38.2. apakšsaime98. Šajā apakšsaimē ietilpst amati, kuru veicēji īsteno pakalpojumu pārvaldību valsts pārvaldē. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:98.1. I līmenis (piemēram, pakalpojuma vadītājs):98.1.1. plāno konkrētu pakalpojumu iestādē – apzina pakalpojuma lietotāju grupas un to vajadzības;98.1.2. apzina rezultatīvākos un efektīvākos konkrēta pakalpojuma sniegšanas veidus;98.1.3. veido, testē un uzlabo konkrēta pakalpojuma prototipus;98.1.4. veido konkrētam pakalpojumam nepieciešamās kārtības, vadlīnijas un nepieciešamo normatīvo regulējumu;98.1.5. nodrošina konkrēta pakalpojuma ieviešanu;98.1.6. plāno konkrētam pakalpojumam nepieciešamo finansējumu un seko pakalpojuma izmaksām;98.1.7. nodrošina rezultatīvu un efektīvu konkrēta pakalpojuma sniegšanu;98.1.8. īsteno sadarbību ar partneriem – konkrēta pakalpojuma sniedzējiem;98.1.9. analizē konkrētu pakalpojumu, plāno un īsteno pakalpojuma attīstību;98.1.10. īsteno konkrēta pakalpojuma nemitīgu pilnveidi;98.1.11. saturiski vada un izvērtē ar konkrētu pakalpojumu saistītus projektus;98.1.12. var īstenot visu pakalpojumu kopuma pārvaldību iestādē, tajā skaitā iestādes pakalpojumu attīstības stratēģijas izstrādi un aktualizāciju.98.2. II līmenis (piemēram, pakalpojumu pārvaldības procesu eksperts, pakalpojumu pārvaldības tehnoloģisko risinājumu eksperts):98.2.1. izstrādā pakalpojumu pārvaldības procesus vai pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamo tehnoloģisko risinājumu izveides principus valsts vai iestādes mērogā;98.2.2. veido konkrētam procesam vai pakalpojumu pārvaldības tehnoloģiskajam risinājumam nepieciešamās kārtības, vadlīnijas un nepieciešamo normatīvo regulējumu valsts vai iestādes mērogā;98.2.3. plāno konkrēta procesa vai tehnoloģiskā risinājuma īstenošanai nepieciešamo finansējumu un seko procesa izmaksām valsts vai iestādes mērogā;98.2.4. saturiski vada un izvērtē ar pakalpojumu pārvaldības procesiem vai konkrētiem tehnoloģiskiem risinājumiem saistītus projektus;98.2.5. uzrauga pakalpojumu pārvaldības procesu vai tehnoloģiskā risinājuma atbilstošu īstenošanu valsts vai iestādes mērogā;98.2.6. analīzē esošos procesus vai ar tehnoloģiskiem risinājumiem saistītos procesus, optimizē un pilnveido tos valsts vai iestādes mērogā;98.2.7. sniedz konsultācijas un metodoloģisko atbalstu pakalpojumu pārvaldības procesu vai tehnoloģisko risinājumu jomā.98.3. III līmenis (piemēram, pakalpojumu pārvaldības eksperts):98.3.1. plāno un izstrādā pakalpojumu pārvaldības sistēmu un politiku valsts vai iestādes mērogā;98.3.2. izstrādā pakalpojumu pārvaldības sistēmas un politikas ieviešanas metodoloģiju un vadlīnijas valsts vai iestādes mērogā;98.3.3. sniedz konsultācijas un metodoloģisko atbalstu pakalpojumu pārvaldības jomā citām iestādēm;98.3.4. veido vispārējas pakalpojumu pārvaldības kārtības un nepieciešamo normatīvo regulējumu;98.3.5. plāno, koordinē un nodrošina valstī vienotas pakalpojumu pārvaldības sistēmas un politikas īstenošanu;98.3.6. plāno valstī vienotas pakalpojumu pārvaldības sistēmas un politikas ieviešanai nepieciešamo finansējumu;98.3.7. saturiski vada un izvērtē ar pakalpojumu pārvaldību saistītus projektus;98.3.8. veido un vada starpinstitūciju darba grupas (komandas) valsts mēroga pakalpojumu pārvaldības attīstībai;98.3.9. īsteno starpvalstu sadarbību, piedalās starpvalstu darba grupās un pārstāv valsti saistībā ar pakalpojumu pārvaldību valsts mērogā98.3.10. var vadīt struktūrvienību vai komandas darbu.