Atzinums

Projekta ID
22-TA-3796
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ar rīkojuma projektu paredzēts saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “b” apakšpunktu saņemt Ministru kabineta atļauju ēku (būvju) īpašniekam, privatizējot nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.13000266006) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 13000266006) 4,9532 ha platībā - Tūristu ielā 12/14, Jūrmalā (turpmāk - zemesgabals), privatizēt arī tajā ietilpstošo valsts meža zemi 0,27 ha platībā, kas nepieciešama ēku (būvju) uzturēšanai.
Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta "b" apakšpunktā ir noteikti kritēriji, kuriem izpildoties zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes privatizāciju pilsētās var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta (zemi, ko aizņem būves tādā platībā, kādā šī zeme ir būvju īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā vai vairāk, ja ir vajadzīga funkcionāli lielāka platība vai ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai).
Atbilstoši anotācijā norādītajam un rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienotajai Jūrmalas pilsētas domes 2021.gada 6.jūlija vēstulei Nr.14-1/1174 (turpmāk - pašvaldības vēstule) zemesgabala sadale ir iespējama, bet jaunveidojamo zemes gabalu platības tiktu noteiktas, izstrādājot detālplānojumu. Vienlaikus pašvaldības vēstulē nav norādīts, ka pēc meža zemes nodalīšanas veidotos tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Ņemot vērā minēto secināms, ka neizpildās Meža likumā noteiktie kritēriji pie kuriem ir atļaujama valsts meža zemes privatizācija (proti, ir iespējama meža zeme atdalīšana).
Ņemot vērā visu iepriekš minēto lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu meža zemes privatizācijai atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta "b" apakšpunktā nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar anotācijas 1.3.apakšsadaļā "Pašreizējā situācija" norādīto ar zemesgabalu saistīts ēku (būvju) nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr.13005266001) - Tūristu ielā 12/14, Jūrmalā (turpmāk – būvju nekustamais īpašums), kas saskaņā ar ierakstiem Jūrmalas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.2427 sastāv no piecām būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 13000266006001; 13000266006002; 13000266006003, 13000266006004, 13000266006006).
Vienlaikus atbilstoši rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienotajai zemesgabala Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS) izdrukai uz zemesgabala atrodas vēl viena būve - asfaltbetona un cementbetona segumi (būves kadastra apzīmējums 13000266006050).
Lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu par minētās būves piederību, proti, vai tā ietilpst būvju nekustamā īpašuma sastāvā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar anotācijā norādīto un atbilstoši rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" 2004.gada 11.oktobrī saņemts un reģistrēts zemesgabala privatizācijas ierosinājums (Nr.1.33/3112-5895), kuru iesniegusi uz zemesgabala esošā būvju nekustamā īpašuma tā brīža īpašniece - sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Santlat".
Atbilstoši rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienotajam būvju nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma norakstam 2022.gada 4.jūlijā īpašuma tiesības uz būvju nekustamo īpašumu Jūrmalas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.2427 nostiprinātas fiziskai personai.
Ņemot vērā minēto lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai fiziskā persona (jaunais būvju īpašnieks) ir ieinteresēts turpināt zemesgabala privatizāciju (vai jaunais būvju īpašnieks ir iesniedzis iesniegumu par privatizācijas turpināšanu).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “b” apakšpunktā noteiktajam saņemt Ministru kabineta atļauju ēku (būvju) īpašniekam, privatizējot zemesgabalu, privatizēt arī tā sastāvā ietilpstošo meža zemi 0,27 ha platībā.
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju zemesgabals nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1997.gada 2.aprīļa rīkojumu Nr.154 "Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai" (1.10.apakšpunkts) un zemesgabala privatizācijas ierosinājums iesniegts 2004.gada 11.oktobrī.
Atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 7.panta pirmajai daļai, lēmumu par valstij piederoša vai piekrītoša apbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, ja uz šā zemesgabala esošās ēkas (būves) īpašniekam īpašuma tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā, pieņem valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no dienas, kad saņemts privatizācijas ierosinājums un visi privatizācijai nepieciešamie dokumenti, kas apliecina personas pirmpirkuma tiesības.
Savukārt minēta panta 2.1 daļa paredz, ka, ja valstij piederošs vai piekrītošs apbūvēts zemesgabals saskaņā ar citiem likumiem nav privatizējams vai atsavināms, valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā pieņem pamatotu lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai attiecīgo valstij piederošu vai piekrītošu apbūvētu zemesgabalu.
Ņemot vērā minēto un to, ka rīkojuma projektā minētais zemesgabals līdz grozījumiem Meža likumā, kas stājās spēkā 2021.gada 19.maijā, nevarēja tikt nodots privatizācijai, lūdzam anotācijā skaidrot, kādēļ konkrētajā gadījumā netika pieņemts lēmums par atteikumu nodot privatizācijai zemesgabalu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Rīkojuma projekta 1.punktā zemesgabala platība norādīta 4,9532 ha un tajā ietilpstošā valsts meža zemes platība - 0,27 ha.
Vienlaikus arī atbilstoši rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem (NĪVKIS izdrukai) zemesgabala kopējā platība ir 4,9532 ha un meža zemes platība ir 0,27 ha.
Savukārt anotācijas 1.2.apakšsadaļā "Mērķa apraksts" norādīts, ka zemesgabala kopējā platība ir 0,1330 ha un tā sastāvā ietilpstošās meža zemes platība ir 0,02 ha.
Lūdzu precizēt anotācijas 1.2.apakšsadaļā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.apakšsadaļā "Pašreizējā situācija" norādīts, ka zemesgabals nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1997.gada 2.aprīļa rīkojumu Nr.154 “Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai” (1.10.apakšpunkts).
Vienlaikus norādīts, ka ar zemesgabalu saistītais būvju nekustamais īpašums sākotnēji bija privatizētās sanatorijas “Latvija” nekustamā īpašuma sastāvā un ka sanatorija “Latvija” nodota privatizācijai ar Ministru kabineta 1995.gada 31.jūlija rīkojumu Nr.431 “Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai” (1.5.apakšpunkts).
Vēršam uzmanību, ka ne no minētajiem Ministru kabineta rīkojumiem ne no rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem (zemesgrāmatas nodalījumu norakstiem) nav secināms, ka būvju nekustamais īpašums ir bijis privatizējamās sanatorijas "Latvija" nekustamā īpašuma sastāvā.
Lūdzam anotāciju papildināt ar attiecīgu skaidrojumu vai rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienot dokumentus, kas apliecina būvju sākotnējo atrašanos sanatorijas “Latvija" nekustamā īpašuma sastāvā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekta paskaidrojošie dokumenti satur fizisko personu datus, lūdzam anotācijas 8.1.13.apakšsadaļu papildināt ar informāciju par fizisko personu datu apstrādes mērķi.
Piedāvātā redakcija
-