Atzinums

Projekta ID
23-TA-749
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu efektīvu cilvēkresursu izlietojumu un mazinātu cilvēciskas kļūdas un korupcijas riskus, aicinām datu apmaiņām izmantot tikai mūsdienīgus tehnoloģiskus risinājumus datu apmaiņai ar datu apmaiņas servisiem un tiešsaisti un no noteikumiem  izslēgt frāzi: "vai regulārā datu apmaiņā no citām valsts informācijas sistēmām".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu II daļas 11.punktā ir minēts: "Sistēmā iekļauj un apstrādā šādu informāciju par nekustamo īpašumu", bet uzskaitījumā nav minēta neviena informācijas sistēma no kuras plānots šo informāciju izgūt. Norādam datu pirmavots par nekustamo īpašumu īpašniekiem ir Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata un lūdzam skaidrot no kāda datu avota ir paredzēts šo informāciju izgūt ja sadaļā par valsts informācijas sistēmām no kurām izgūst datus nav minēta Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām projekta anotācijā detalizēti aprakstīt no kādas informācijas sistēmas un kādā datu apjomā dati izgūstami.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā" 4.panta pirmās daļas 1. un 2.punktam fizisko personu datus apstrādā likumīgi un godprātīgi, vāc konkrētos, skaidros un tiesiskos nolūkos un neapstrādā ar minētajiem nolūkiem nesaderīgā veidā. Savukārt atbilstoši minētā panta otrās daļas 1.punktam personas datu apstrādi sākotnēji neparedzētā nolūkā tas pats vai cits pārzinis var veikt, ja personas datu apstrāde tiek veikta šā likuma 2. pantā minētajos nolūkos, ir nepieciešama ārējos normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildei un ir samērīga ar sākotnēji neparedzēto nolūku. Ņemot vērā, ka projekta 23.punkts nesniedz skaidru priekšstatu par to, kādas kompetentās iestādes, kādiem nolūkiem un kādus datus varētu pieprasīt no informācijas sistēmas, lai nodrošinātu pārskatāmu, godprātīgu un samērīgu datu apstrādi, aicinām projekta anotācijā detalizētāk aprakstīt plānoto personas datu apstrādi, iespēju robežās sniedzot piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā" 4.panta pirmās daļas 5.punktam fizisko personu datus glabā veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk, kā tas nepieciešams personas datu apstrādes nolūkos. Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav sniegts skaidrojums nepieciešamībai uzglabāt informāciju, tajā skaitā personas datus, piecus gadus no informācijas iekļaušanas brīža. Ņemot vērā minēto, aicinām anotāciju papildināt ar attiecīgu skaidrojumu, kas pamatotu datu glabāšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-