Projekta ID
22-TA-967Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
19.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts izstrādāts, neparedzot kārtību, kādā veidā tiks finansēta valsts nozīmes interešu izglītības iestādes darbība.
Pašvaldībām, kā iestādes dibinātājam pieaugs izmaksas, jo budžetā ir jāparedz finansējums gan pedagogu atalgojumam, gan transporta izdevumiem un pasākumu/aktivitāšu organizatoriskām izmaksām.
Līdz ar to tas ir papildu finansiālais slogs pašvaldībām.
Pārdalot esošo finansējumu, tiks samazināta iespēja novadiem realizēt interešu izglītību uz vietām un rezultātā samazināsies interešu izglītības pieejamība uz vietām..
Pašvaldībām, kā iestādes dibinātājam pieaugs izmaksas, jo budžetā ir jāparedz finansējums gan pedagogu atalgojumam, gan transporta izdevumiem un pasākumu/aktivitāšu organizatoriskām izmaksām.
Līdz ar to tas ir papildu finansiālais slogs pašvaldībām.
Pārdalot esošo finansējumu, tiks samazināta iespēja novadiem realizēt interešu izglītību uz vietām un rezultātā samazināsies interešu izglītības pieejamība uz vietām..
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projektu papildināt ar punktu, nosakot, kādā veidā tiks finansēta valsts nozīmes interešu izglītības iestādes darbība.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
2. Normatīvā akta Anotācijā skaidrots, ka, ja būs pieteikušās vairākas iestādes, kuras atbildīs visiem kritērijiem tiks vērtēti kvantitatīvie rādītāji (piemēram, izglītojamo skaits programmās un pasākumos, metodiskā atbalsta pasākumu skaits pedagogiem, izstrādāto metodisko materiālu skaits), jo noteikumi paredz minimāli sasniedzamos rādītājus, lai iestāde varētu pretendēt uz statusu.
Lai nākotnē nerastos pārpratumi un neskaidrības par valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusa piešķiršanas kritērijiem un kārtību noteikumu projekta 2.punktu papildināt ar kritērijiem un nosacījumiem, kas ir jāizpilda, lai iegūtu valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusu.
Lai nākotnē nerastos pārpratumi un neskaidrības par valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusa piešķiršanas kritērijiem un kārtību noteikumu projekta 2.punktu papildināt ar kritērijiem un nosacījumiem, kas ir jāizpilda, lai iegūtu valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusu.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar kritērijiem un nosacījumiem, kas ir jāizpilda, lai iegūtu valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusu.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 3.4. papildināt, un izglītojamo skaita kritēriju sadalīt divās daļās t.i. izglītojamo skaits, kuri apgūst interešu izglītības programmas un izglītojamo skaits, kuri apmeklē pasākumus.
Rādītāju 2000 var sasniegt tikai ar pasākumiem un tiks sasniegts mērķis un izpildīts kritērijs, kā arī jānovērš risks, ka valsts interešu izglītības iestādes statusu var iegūt nevis tāda izglītības iestāde, kura pamatā īsteno interešu izglītības programmas, bet gan tāda izglītības iestāde, kura vērsta uz īslaicīgu pasākumu un aktivitāšu īstenošanu.
Rādītāju 2000 var sasniegt tikai ar pasākumiem un tiks sasniegts mērķis un izpildīts kritērijs, kā arī jānovērš risks, ka valsts interešu izglītības iestādes statusu var iegūt nevis tāda izglītības iestāde, kura pamatā īsteno interešu izglītības programmas, bet gan tāda izglītības iestāde, kura vērsta uz īslaicīgu pasākumu un aktivitāšu īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam 3.4. papildināt, un izglītojamo skaita kritēriju sadalīt divās daļās t.i. izglītojamo skaits, kuri apgūst interešu izglītības programmas un izglītojamo skaits, kuri apmeklē pasākumus.