Atzinums

Projekta ID
23-TA-2044
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Abrīvotā finansējuma 352 000 euro (tai skaitā 300 000 euro ERAF) atkārtota izmantošana nav atļauta saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 22.septembra lēmumu (protokols Nr.55, 30§, 2.1.apakšpunkts), lai nodrošinātu virssaistību izdevumu kompensēšanu negatīvas ietekmes uz valsts budžetu mazināšanai. Vienlaikus Finanšu ministrija neiebilst pret jautājuma izskatīšanu Ministru kabineta sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Vēršam Labklājības ministrijas uzmanību, ka atbilstoši CFLA iknedēļu aktualizētajai informācijai KP VIS sadaļā “Projekta informācija" konstatējam vismaz vienu projektu, kuram ir risks to nepabeigt līdz 2023.gada 31.decembrim – projekts Nr. 9.3.1.1/19/I/046 “Deinstitucionalizācijas plāna īstenošana Bauskas novadā” ar indikatīvo ES fondu daļas apjomu 302 164,17 euro, kas būtu izdevumos pēc 31.12.2023. ar indikatīvo projekta pabeigšanas termiņu - 29.02.2024. Lūdzam Labklājības ministriju sadarbībā ar CFLA un finansējuma saņēmēju, ja nepieciešams, apzināt visus projektus ar risku tos nepabeigt līdz 2023.gada 31.decembrim un/vai kuru kopējās izmaksas palielinās (sadārdzinājums) un anotācijā iekļaut šo analīzi, atbilstoši precizējot arī noteikumu projektu, paredzot nepieciešamo regulējumu un rīcību.
Lai neradītu papildu negatīvu ietekmi uz valsts budžetu, vienlaikus nodrošinot arī ātrāku izdevumu deklarēšanu ES fondu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, šādos gadījumos sekmīgai projektu pabeigšanai prioritāri ir jāizmanto projektu posmošanas vai pārcelšanas iespējas finansēšanai no ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta 50.10. apakšpunktu, lai nodrošinātu atbilstību anotācijas 1.3. punktā ietvertajam skaidrojumam. Vēršam uzmanību, ka izvērtējums par komercdarbības atbalsta esamību ir jāveic sociālo pakalpojuma sniedzēja līmenī, proti, vai atbalsts tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, nevis, vai tā sniegtais sociālais pakalpojums nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts attiecībā uz sociālā pakalpojuma saņēmēju. 
Piedāvātā redakcija
pasākuma ietvaros izveidotajā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūrā, tai skaitā šo noteikumu 50.9. apakšpunktā minētajā projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanas periodā, var sniegt cita ar pašvaldības budžetu nesaistīta finansējuma avota finansētus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus un sabiedrībā balstītus sociālos maksas pakalpojumus, kam atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, ievērojot šādus nosacījumus: