Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
23-TA-686
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija"
Atzinums iesniegts
22.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Kopumā situācija ir aprakstīta, taču jānorāda uz atsevišķām lietām un pasākumiem:
1)Lūdzam norādīt, kāda dokumenta status ir Informatīvajā ziņojumā pieminētajam - sabiedriskā transporta pakalpojumu koncepcija 2021-2030.gadam, pie kā Satiksmes ministrija sadarbībā ar valsts SIA "Autotransporta direkcija" turpina darbu. Jo pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, tas nav politikas plānošanas dokuments.
2) Informatīvais ziņojums atbalstāms būtu, ja kopā ar informatīvo ziņojumu būtu sagatavotas izmaiņas MK Noteikumos par komercpārvadājumiem, kas paredzētu no valsts budžeta segt pasažieru ar maksas atvieglojumiem pārvadāšanas izdevumus. Pašlaik un tuvākā nākotnē nebūs iespējams strādāt maršrutos uz komerciālajiem principiem un arī pēdējie komercmaršruti būs jāpārliek uz dotētajiem pasažieru pārvadājumiem.
3) ziņojumā minēts, ka maršrutu tīkls samazinājies par 7.9 milj. km. Tas skaidrojams vienīgi ar to, ka valsts SIA "Autotransporta direkcija" jaunajos cenu līgumos(ilgtermiņa) kā tehnisko nobraukumu noteikuši lielu daļu no reisiem uz maršruta sākuma/beigu punktu, kas iepriekš bija kā valsts pasūtītie reisi. To nevar uzskatīt par ieguvumu,  jo galu galā arī par tehnisko reisu tiek samaksāts(jo pārvadātājs to spiests iekalkulēt līgumcenā). Taisni pretēji, ja iepriekš vēl tur bija maksājošie pasāžieri, kaut daži, bet tomēr tie samaksāja par braucienu.
4) ziņojumā minēts, ka problemātiski ir tie reisi, kuru ieņēmumi ir zem 10 %.  Protams, bet vai to slēgšana ir reāla, lai iedzīvotājiem nodrošinātu pieejamu sabiedrisko transportu?
45 informatīvais ziņojums nesatur noslēgto ilgtermiņa līgumu analīzi(t.sk. pēdējo 7 potenciālo līgumu) spēju nostrādāt visu līguma termiņu:
5.1. energoresursu cenu kāpums un inflācija un darba spēka izmaksas mainījusi ekonomisko situāciju, salīdzinot ar to, kāda bija piedāvājumu iesniegšanas brīdī. Ar piedāvātajām līgumcenām, par kādām noslēgti un tiks noslēgti ilgtermiņa līgumi, mūsuprāt, nebūs iespējams ilgtermiņā pildīt pakalpojumu. Līgumi vai nu visdrīzāk tiks mainīti, pārtraukti vai uzņēmumi bankrotēs.
6)ziņojumā nav aprakstīta situācija par papildu izdevumiem, kas līgumos ir iestrādāti un kas radīsies pārvadātājiem, proti, kases sistēmu saintegrēšana ar vienoto biļešu noliktavu, braukšanas maksas atvieglojumu kategoriju identificēšanas iekārtu iegāde un sistēmu ieviešana.
 
Piedāvātā redakcija
-