Atzinums

Projekta ID
21-TA-433
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā maksas pakalpojumu cenrāžu tabulas formu un tajā ierakstāmo informāciju, lūdzam aizpildīt noteikumu projekta pielikuma "Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis" tabulā aili "PVN euro" attiecībā uz 3.punktu, 4.5.1.-4.5.4.apakšpunktu, 6., 7. un 8.punktu, 10.1. un 10.2.apakšpunktu, 19.-25.punktu, ierakstot aprēķināto PVN vērtību euro izteiksmē. Ja minētos pakalpojumus sniedz deleģētu vai ar pilnvarojumu nodotu valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, tad aprēķinātā PVN vērtība euro izteiksmē ir ierakstāma "0,00", kā tas šobrīd ir norādīts spēkā esošajos Ministru kabineta 2013.gada 27.augusta noteikumos Nr.675 "Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis". 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijas 1.pielikuma 1.5.pakalpojumam ailē “Rādītājs (materiālās/izejvielas nosaukums, atlīdzība un citi izmaksu veidi)” nekustamā īpašuma uzturēšanai (telpu uzkopšanai, apsardzei, apsaimniekošanai) norādīts finansējums 1,94 euro, savukārt ailē “Viena pakalp. izmaksas” 0,13 euro, precizējams 1.pielikums.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam sanumurēt anotācijas 1.pielikuma apakšpielikumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta pirmo daļu pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) maksātājs ir persona, kura patstāvīgi jebkurā vietā veic jebkuru saimniecisko darbību neatkarīgi no šīs darbības mērķa vai rezultāta. Savukārt atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astotajai daļai publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par PVN maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā.
Ņemot vērā noteikumu projekta pielikumā "Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis" ietvertos Veselības inspekcijas maksas pakalpojumus, secinām, ka Veselības inspekcija sniedz maksas pakalpojumus, kuriem piemēro PVN vispārējā kārtībā, un tādus pakalpojumus, kuriem PVN nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu. Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par PVN piemērošanu Veselības ministrijas sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2021.gadam”  un  Finanšu ministrijas rīkojumiem uz 30.09.2021. Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā  46.01.00. “Uzraudzība un kontrole” plānoti resursi izdevumu segšanai, kā arī izdevumi 5 788 832 euro apmērā, nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojekts “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumprojekts par “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” ir iesniegts izskatīšanai Saeimā, nepieciešams svītrot anotācijas 3.sadaļas apakšsadaļā “Cita informācija” (12.lpp.) norādīto, ka Veselības ministrija iesniegs Finanšu ministrijai priekšlikumus par 2021.-2023.gada Veselības ministrijas budžeta bāzes palielināšanu 18 318 euro apmērā 2021.gadā un 124 934 euro 2022.-2023.gadā. Vēršam uzmanību, ka informācija anotācijas 3.sadaļas 1.-5.punkta 2., 4. un 6.ailē, kā arī 6.punktā norādāma  atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam” plānotajam. Vienlaikus norādāma arī informācija par plānotajiem ieņēmumu un attiecīgo izdevumu apmēriem saistībā ar noteikumu projektā paredzēto Veselības ministrijas budžetā atbilstoši likumprojektam “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumprojektam “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā aizpildāms 2.punkts un 2.1.apakšpunkts, attiecīgi precizējot informāciju 3.punktā, 3.1.apakšpunktā un 5.punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas apakšsadaļā “Cita informācija” norādīts, ka ietekme uz valsts budžetu veidosies 2021.gadā 18 318 euro. Lūdzam precizēt anotāciju ar detalizētu skaidrojumu, jo pēc patreizējās redakcijas nav saprotams, kā veidojas norādītais finansējuma apmērs.
 
Piedāvātā redakcija
-