Projekta ID
22-TA-1618Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādē uz noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu ietvert korektas un aktuālas atsauces. Norādām, ka likumprojekta "Grozījumi Energoefektivitātes likumā" (22-TA-1562; turpmāk - likumprojekts) redakcijā Energoefektivitātes likumā 12. panta 9.1 daļā vairs nav ietverts deleģējums (pilnvarojums) izdot Ministru kabineta noteikumus, kādēļ atsauci uz minēto vienību no noteikumu projekta izdošanas tiesiskā pamata nepieciešams svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 1.2. un 1.3. apakšpunktā norādēs starp tiesību subjektiem lietot saikli "un", nevis "vai". Norādām, ka saiklis "un” ir kumulatīvs nosacījums, kura lietošanas gadījumā ir jāiestājas visiem noteikumu projektā minētajiem priekšnosacījumiem. Savukārt saiklis "vai” ir alternatīvs nosacījums, kura lietošana nosaka tikai viena priekšnosacījuma iestāšanās nepieciešamību. Ņemot vērā šo atšķirību noteikumu projektā un to, ka minētajos apakšpunktos noteiktais attiecināms uz visiem attiecīgajiem tiesību subjektiem, un attiecīgās prasības nevar tikt izpildītas, ja konkrētās prasības izpilda tikai viens no subjektiem, pastāv pamats kumulatīva nosacījuma piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 137. punktu lūdzam noteikumu projekta 1. punktā un citās noteikumu projekta vienībās līdzīgos gadījumos (piemēram, 14.1. un 14.2. apakšpunktā) izdarīt korektas atsauces uz normatīvajiem aktiem, norādot to jomu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr. 108) 100.2. apakšpunktu noteikumu projekta pirmajā punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 1.3.1., 1.3.3. un 1.4. apakšpunktu šobrīd neatbilst noteikumu projekta izdošanas tiesiskajā pamatā - Energoefektivitātes likuma (likumprojekta redakcijā) 10. panta septītajā un trīspadsmitajā daļā, 12. panta piecpadsmitajā un deviņpadsmitajā daļā - noteiktajam. Tai skaitā, piemēram:
1) atbilstoši minētajam likumam Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā elektroenerģijas lietotājs, nevis lielais elektroenerģijas patērētājs, iesniedz atbildīgajai iestādei elektroenerģijas patēriņa bilanci;
2) lielajam uzņēmumam un lielajam elektroenerģijas patērētājam likumprojektā iepretim noteikumu projekta 1. punktā minētajam ir atšķirīgs ziņojuma priekšmets, tai skaitā likumprojektā norādīts uz ziņošanu par noteiktu sistēmu ieviešanu un pārsertificēšanu, bet ne uzturēšanu, uz ko norādīts noteikumu projektā, tāpat minētajā punktā paredzētais ziņojuma saturs atšķiras no likumprojekta (piemēram, likumprojektā nav norādīts uz obligāto energoauditu, bet lielajam uzņēmumam jāziņo par kārtējā energoaudita veikšanu, savukārt lielajam elektroenerģijas patērētājam - par energoaudita veikšanu) u.c.;
3) nav skaidrs pamats noteikumu projektā iepretim likumprojektam skaidrot, atbilstoši kādu normatīvo aktu (nav skaidrs arī kādas jomas) prasībām jābūt papildinātai sertificētai vides pārvaldības sistēmai;
4) noteikumu projekta 1.3.3. apakšpunktā iepretim likumprojektam nav norādīts uz to, ka vides pārvaldības sistēmai jābūt sertificētai.
Attiecīgi lūdzam izvērtēt un atbilstoši salāgot noteikumu projekta 1. punktu ar minēto noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu, nepieciešamības gadījumā precizējot arī citas noteikumu projekta normas.
1) atbilstoši minētajam likumam Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā elektroenerģijas lietotājs, nevis lielais elektroenerģijas patērētājs, iesniedz atbildīgajai iestādei elektroenerģijas patēriņa bilanci;
2) lielajam uzņēmumam un lielajam elektroenerģijas patērētājam likumprojektā iepretim noteikumu projekta 1. punktā minētajam ir atšķirīgs ziņojuma priekšmets, tai skaitā likumprojektā norādīts uz ziņošanu par noteiktu sistēmu ieviešanu un pārsertificēšanu, bet ne uzturēšanu, uz ko norādīts noteikumu projektā, tāpat minētajā punktā paredzētais ziņojuma saturs atšķiras no likumprojekta (piemēram, likumprojektā nav norādīts uz obligāto energoauditu, bet lielajam uzņēmumam jāziņo par kārtējā energoaudita veikšanu, savukārt lielajam elektroenerģijas patērētājam - par energoaudita veikšanu) u.c.;
3) nav skaidrs pamats noteikumu projektā iepretim likumprojektam skaidrot, atbilstoši kādu normatīvo aktu (nav skaidrs arī kādas jomas) prasībām jābūt papildinātai sertificētai vides pārvaldības sistēmai;
4) noteikumu projekta 1.3.3. apakšpunktā iepretim likumprojektam nav norādīts uz to, ka vides pārvaldības sistēmai jābūt sertificētai.
Attiecīgi lūdzam izvērtēt un atbilstoši salāgot noteikumu projekta 1. punktu ar minēto noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu, nepieciešamības gadījumā precizējot arī citas noteikumu projekta normas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 3. punktā norādīt atskaites punktu piecu gadu termiņa aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu minētās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Energoefektivitātes likumā (arī likumprojekts) nav lietots termins "Energoefektivitātes monitoringa sistēmas dalībnieks", kādēļ lūdzam neskaidrot noteikumu projekta 3. punktā Energoefektivitātes likuma normas, bet skaidri norādīt tiesību subjektu loku, kam tiek uzlikts minētajā punktā paredzētais pienākums, kā arī skaidri norādīt dokumentāciju, kura ir glabājama (tai skaitā ar ko dokumentācijai jābūt saistītai).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka vairākas noteikumu projekta vienības neatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas 2018/2002, ar ko groza Direktīvu 2012/27/ES par energoefektivitāti (turpmāk - direktīva Nr. 2018/2002), prasībām, kādēļ lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt noteikumu projektu vai sniegt izvērstu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Tai skaitā:
pirmkārt, minētās direktīvas pielikumā izteiktā Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīvas 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (turpmāk - direktīva Nr. 2012/27/ES) V pielikuma 1. punkta "a" apakšpunkts paredz izmantot salīdzināšanu ar neatkarīgi konstatētiem iepriekšējo enerģijas ietaupījumu rezultātiem līdzīgās iekārtās, savukārt noteikumu projekta 6.1. apakšpunkts paredz izmantot enerģijas ietaupījumu kataloga datus, no kā nepieciešami neizriet tas, ka tiek veikta salīdzināšana tieši ar konstatētiem enerģijas ietaupījumiem līdzīgās iekārtās. Tāpat arī direktīvas V pielikuma 1. punkta "c" apakšpunkts iepretim noteikumu projekta 6.3. apakšpunktam paredz izņēmumu, nosakot, ka attiecīgo pieeju drīkst izmantot tikai tad, ja attiecībā uz kādu konkrētu iekārtu ir grūti iegūt pilnīgi precīzi izmērītus datus vai šādu datu ieguve būtu nesamērīgi dārga, piemēram, nomainot kompresoru vai elektromotoru, attiecībā uz kuriem tika iegūta neatkarīga informācija par ietaupījumu, ar citiem, kuru kWh rādītāji ir atšķirīgi, vai tad, ja šīs aplēses, pamatojoties uz valsts noteiktām metodēm un kritērijiem, iegūst kvalificēti vai akreditēti eksperti, kuri darbojas neatkarīgi no atbildīgajām, iesaistītajām vai pilnvarotajām pusēm (tāpat līdzīgi direktīvā paredzētu izņēmumu neparedz arī noteikumu projekta 6.4. apakšpunkts);
otrkārt, minētās direktīvas V pielikuma 2. punkta "b" apakšpunkts paredz prasību nodrošināt attiecīgās direktīvas pielikuma 3. punkta "h" apakšpunktā minēto būtiskuma kritēriju, kas neizriet no noteikumu projekta 9.8. un 9.9. apakšpunkta.
pirmkārt, minētās direktīvas pielikumā izteiktā Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīvas 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (turpmāk - direktīva Nr. 2012/27/ES) V pielikuma 1. punkta "a" apakšpunkts paredz izmantot salīdzināšanu ar neatkarīgi konstatētiem iepriekšējo enerģijas ietaupījumu rezultātiem līdzīgās iekārtās, savukārt noteikumu projekta 6.1. apakšpunkts paredz izmantot enerģijas ietaupījumu kataloga datus, no kā nepieciešami neizriet tas, ka tiek veikta salīdzināšana tieši ar konstatētiem enerģijas ietaupījumiem līdzīgās iekārtās. Tāpat arī direktīvas V pielikuma 1. punkta "c" apakšpunkts iepretim noteikumu projekta 6.3. apakšpunktam paredz izņēmumu, nosakot, ka attiecīgo pieeju drīkst izmantot tikai tad, ja attiecībā uz kādu konkrētu iekārtu ir grūti iegūt pilnīgi precīzi izmērītus datus vai šādu datu ieguve būtu nesamērīgi dārga, piemēram, nomainot kompresoru vai elektromotoru, attiecībā uz kuriem tika iegūta neatkarīga informācija par ietaupījumu, ar citiem, kuru kWh rādītāji ir atšķirīgi, vai tad, ja šīs aplēses, pamatojoties uz valsts noteiktām metodēm un kritērijiem, iegūst kvalificēti vai akreditēti eksperti, kuri darbojas neatkarīgi no atbildīgajām, iesaistītajām vai pilnvarotajām pusēm (tāpat līdzīgi direktīvā paredzētu izņēmumu neparedz arī noteikumu projekta 6.4. apakšpunkts);
otrkārt, minētās direktīvas V pielikuma 2. punkta "b" apakšpunkts paredz prasību nodrošināt attiecīgās direktīvas pielikuma 3. punkta "h" apakšpunktā minēto būtiskuma kritēriju, kas neizriet no noteikumu projekta 9.8. un 9.9. apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums” apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 6.3. apakšpunktu, termina „uzņēmums” vietā izmantojot terminu „komersants” vai „saimnieciskās darbības veicējs”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kur ir publicēta Centrālās statistikas pārvaldes datubāzes tabula “Energobilance (TJ)”, kā arī tās pieejamību privātpersonām. Norādām, ka atbilstoši direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā izteiktās direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 3. punkta "d" apakšpunktam dalībvalstis nodrošina, ka tiek izpildītas šādas prasības attiecībā uz politikas pasākumiem, ko veic saskaņā ar 7.b pantu un 20. panta 6. punktu, tai skaitā enerģijas ietaupījuma apjoms, kas ir prasīts vai jāpanāk, īstenojot politikas pasākumu, ir izteikts kā galapatēriņš vai kā primārās enerģijas patēriņš, izmantojot IV pielikumā noteiktos pārrēķina koeficientus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 9.6. apakšpunktu, svītrojot tajā vārdus "par emisiju standartu noteikšanu jauniem vieglajiem kravas automobiļiem saistībā ar Savienības integrēto pieeju vieglo transportlīdzekļu CO2 emisiju samazināšanai".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un atbilstoši direktīvas Nr. 2018/2002 izteiktās direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 2. punkta "a" apakšpunkta prasībām noteikumu projekta 9.7. apakšpunktā norādīt arī uz Savienības līmenī īstenotu pasākumu radītām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 10.2. un 10.4. apakšpunktā un arī citos gadījumos (piemēram, 22. punktā) nedublēt likumprojektā ietverto regulējumu, svītrojot vai atbilstoši precizējot minētas vienības (piemēram, izdarot atbilstošas atsauces uz Energoefektivitātes likumu).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 13. un 14. punktā nav minēti energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu īstenotāji, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 16. punktā ietverto atsauci uz abiem minētajiem punktiem, nodrošinot skaidras normas. Tāpat līdzīgi lūdzam noteikumu projekta 15. punktā nenorādīt uz informācijas sniedzējiem 13. punktā, ņemot vērā, ka informācijas sniedzēju termins lietots vienīgi 14. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 17. un 19. punktā norādīt, par ko ir jāziņo Valsts tiešās pārvaldes iestādei vai pašvaldībai vai citai atvasinātai publiskai personai u.c. tiesību subjektiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 22. punkta un tā anotācijas neizriet, kā izpaužas komerciālas informācijas aizsardzība. Norādām, ka prasības un kārtība attiecībā uz informācijas pieejamību (tai skaitā informācijas, kas satur komercnoslēpumu) ietvertas Informācijas atklātības likumā. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un svītrot vai atbilstoši precizēt noteikumu projekta 22. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 23. punktā norādīt, kāda informācija ir iesniedzama Energoresursu informācijas sistēmā (ERIS).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 24.2. apakšpunktā nav raksturotas energoefektivitātes pasākuma pazīmes, kādēļ noteikumu projekta 24.3. apakšpunktā ietvertā atsauce uz energoefektivitātes pasākumu, kurš neatbilst šo noteikumu 24.2. apakšpunktam ir neskaidra un neloģiska. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 24.3. apakšpunktu un sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 24.5. apakšpunktā norādīt arī uz Eiropas Savienības programmām, kā līdzīgos gadījumos darīts cituviet noteikumu projektā, vai alternatīvi lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams. Kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot nepieciešamību un mērķi norāžu uz Eiropas Savienības budžetu (kā to šobrīd paredz Ministru kabineta 2016. gada 11. oktobra noteikumi Nr. 668 “Energoefektivitātes monitoringa un piemērojamā energopārvaldības sistēmas standarta noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 668)) vietā noteikumu projektā lietot norādes uz Eiropas Savienības fondiem un programmām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 26. punktā svītrot mērķi, lai enerģijas ietaupījumu pārskatos iekļautā informācija būtu ticama un enerģijas ietaupījumi būtu pārbaudāmi un novērtējami, ņemot vērā, ka attiecīgajai norādei nav juridiskas slodzes, bet attiecīgo mērķi var skaidrot noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav skaidri saprotams, par kāda pienākuma izpildi atbilstoši noteikumu projekta 27. punktam ir informējama atbildīgā iestāde, kā arī nav skaidri saprotams pamatojums prasīt nodrošināt prasību informēt atbildīgo iestādi par pienākuma izpildi, tai skaitā attiecīgā regulējuma atbilstība likumprojektā izteiktā Energoefektivitātes likuma 12. panta deviņpadsmitajai daļai un 10. panta trīspadsmitajai daļai. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot pamatojumu 30 dienu termiņu aprēķināt no šo noteikumu 19. vai 20. punktā minētā paziņošanas termiņa, tai skaitā norādot, kuros gadījumos aprēķinā izmantojams viens no abiem minētajiem punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 27. punktā svītrot vārdus "ko atbildīgā iestāde katru gadu līdz 31. martam publicē savā tīmekļvietnē" kā Grozījumus Energoefektivitātes likumā (TA-1562) dublējošu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 28. punktā norādīt atskaites punktu 10 darbdienu aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu minētās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktu lūdzam noteikumu projekta 30. punktā nedublēt noteikumu projekta 10.2. apakšpunkta prasības, nepieciešamības gadījumā atbilstoši papildinot 10.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 31. punktā nav ietverts noslēguma jautājums, jo minētā punkta regulējums neparedz noteikt pārejas kārtību no pastāvošā tiesiskā regulējuma uz jauno tiesisko regulējumu, turklāt būtībā 31. punkts satur tehnisku regulējumu par informācijas iesniegšanas kārtību ERIS (t.i., ERIS lietošanas kārtību), kādēļ lūdzam izvērtēt minētā regulējuma būtiskumu, kā arī lietderību un attiecīgo punktu svītrot, skaidrojumu par ERIS lietošanas kārtību nepieciešamības gadījumā sniedzot noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektu virzīt apstiprināšanai Ministru kabinetā pēc tam, kad likumprojekts (Nr. 1511/Lp13; šobrīd nav Saeimā pieņemts) tiks Saeimā pieņemts 3. lasījumā un Valsts prezidents to izsludinājis, ņemot vērā, ka minētajā likumprojektā vēl var izdarīt izmaiņas un tādējādi, iespējams, var tikt apdraudēts noteikumu projekta mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt konkrētu noteikumu projekta spēkā stāšanās kārtību, svītrojot norādi uz nākamo dienu pēc izsludināšanas (likumprojektam).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 617 9.1. apakšpunktu lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt izvērstu skaidrojumu par visu būtisko izmaiņu iepretim noteikumiem Nr. 668 nepieciešamību un mērķi. Norādām, ka šobrīd attiecīga informācija nav sniegta, piemēram, par 14.7. apakšpunktu, tāpat arī, piemēram, noteikumu projekta 6. punktā nav precizēti vienīgi izmantojamo metožu nosaukumi, bet izmaiņas ir plašākas u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.19. apakšpunktu:
pirmkārt, lūdzam pārskatīt un detalizēti aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu ar informāciju par direktīvas Nr. 2018/2002 prasību pārņemšanu noteikumu projektā pienācīgā detalizācijas pakāpē(arī izvairoties no vispārīgām norādēm, ka tiek pārņemts ar visu noteikumu projektu u.c.), nodrošinot, ka katram direktīvas pantam vai panta daļai un apakšpunktam korespondē noteikumu projekta punkts vai apakšpunkts. Paužam bažas, ka pretējā gadījumā sniegtā inormācija ir pārāk vispārīga un nav gūstama pārliecība par vairāku minētās direktīvas normu pārņemšanu (piemēram, bet ne tikai direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā izteikto direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 2. punkta "c", "d", "g", "h", "i" , 5. punkta). Norādām, ka ir būtiski nodrošināt precīzu informāciju Eiropas Komisijai un detalizēti aizpildīta minētā tabula nodrošina, ka kāda direktīvas prasība netiek nepārņemta vai tās pārņemšanas veids nav neatbilstošs;
otrkārt, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīvas 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (jo īpaši 7., 7.a un 7.b panta) prasību pārņemšanu;
treškārt, ņemot vērā, ka direktīva Nr. 2018/2002 vairākos gadījumos (piemēram, sk. direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā izteikto direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 2. punkta "i" apakšpunktu) paredz rīcības brīvību, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētas direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā Nr. 2018/2002 (arī direktīvā Nr. 2012/27/ES) paredzētā rīcības brīvība.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
pirmkārt, lūdzam pārskatīt un detalizēti aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu ar informāciju par direktīvas Nr. 2018/2002 prasību pārņemšanu noteikumu projektā pienācīgā detalizācijas pakāpē(arī izvairoties no vispārīgām norādēm, ka tiek pārņemts ar visu noteikumu projektu u.c.), nodrošinot, ka katram direktīvas pantam vai panta daļai un apakšpunktam korespondē noteikumu projekta punkts vai apakšpunkts. Paužam bažas, ka pretējā gadījumā sniegtā inormācija ir pārāk vispārīga un nav gūstama pārliecība par vairāku minētās direktīvas normu pārņemšanu (piemēram, bet ne tikai direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā izteikto direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 2. punkta "c", "d", "g", "h", "i" , 5. punkta). Norādām, ka ir būtiski nodrošināt precīzu informāciju Eiropas Komisijai un detalizēti aizpildīta minētā tabula nodrošina, ka kāda direktīvas prasība netiek nepārņemta vai tās pārņemšanas veids nav neatbilstošs;
otrkārt, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīvas 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (jo īpaši 7., 7.a un 7.b panta) prasību pārņemšanu;
treškārt, ņemot vērā, ka direktīva Nr. 2018/2002 vairākos gadījumos (piemēram, sk. direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā izteikto direktīvas Nr. 2012/27/ES V pielikuma 2. punkta "i" apakšpunktu) paredz rīcības brīvību, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētas direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā Nr. 2018/2002 (arī direktīvā Nr. 2012/27/ES) paredzētā rīcības brīvība.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 9.6. punktā atsauci uz regulu izdarīt atbilstoši noteikumu Nr. 108 171. punktam, regulas pieņemšanas datumu norādot pirms tās izdevējinstitūcijas un neizmantojot pieturzīmi iekavas.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā (13. punkts un tālākās vienības) neizmantot kā saīsinājumus abreviatūras (ERIS).
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 13. punktā izdarīt korektu atsauci uz normatīvajiem aktiem noteiktā jomā atbilstoši noteikumu Nr. 108 137. punktam vai atsauci uz konkrētiem Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 165. punktu lūdzam informatīvās atsauces uz direktīvām rakstīt atsevišķos punktos.
Piedāvātā redakcija
-