Projekta ID
24-TA-1014Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
22.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Daugavpils pilsētas bāriņtiesa rosina izdevumus dalīt 2 pozīcijās:
1.bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksa;
2. faktisko izdevumu, tai skaitā psihologa, tulka pakalpojumu, u.c. kompensēšana.
Bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksa.
Bāriņtiesas ieskatā visveiksmīgākais bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksas mehānisms ir ietverts Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, proti 13. pantā noteikts, ka pašvaldība drīkst noteikt bāriņtiesas un pašvaldības sociālo dienestu darbiniekiem virsstundu darba laiku un piemaksu par darba intensitāti. Savukārt, Pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, reizi mēnesī līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pārskatu par izdevumiem.
Bāriņtiesa vērš uzmanību, ka ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, nepavadīto patvēruma meklētāju skaits., kuri tiek konstatēti vai pārņemti no citam valstīm saskaņā Dublinas regulu, nav paredzams.
Nepilngadīgie nepavadītie patvēruma meklētāji:
2021.- 17
2022.-4
2023.-31
2024.-13
2025.g.-63 (uz 18.09.2025)
Daugavpils pilsētas bāriņtiesas ieskatā ir svarīgi, lai katrs bāriņtiesas un sociālā dienesta darbinieks saņemtu piemaksu par darba stundām vai virsstundām ārpus darba laika, kuras velta darbam ar nepilngadīgajiem nepavadītajiem patvēruma meklētājiem.
Daugavpils pilsētas bāriņtiesa atzīst, ka atsevišķas štata vienības ieviešana un apmaksa no valsts budžeta varētu būt efektīva Ropažu novada bāriņtiesā, taču ne Daugavpils pilsētas bāriņtiesā, jo Daugavpils pilsētas bāriņtiesa veic konkrētas procesuālas darbības – piedalās intervijās VRS un PMLP, civillietās, krimināllietās, pieņem koleģiālus lēmumus, sniedz atbalstu pēc nepieciešamības.
Faktiskie izdevumi pašvaldībām kompensējami pēc fakta, iesniedzot izdevumus apliecinošus dokumentus.
1.bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksa;
2. faktisko izdevumu, tai skaitā psihologa, tulka pakalpojumu, u.c. kompensēšana.
Bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksa.
Bāriņtiesas ieskatā visveiksmīgākais bāriņtiesu un sociālo darbinieku darba apmaksas mehānisms ir ietverts Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, proti 13. pantā noteikts, ka pašvaldība drīkst noteikt bāriņtiesas un pašvaldības sociālo dienestu darbiniekiem virsstundu darba laiku un piemaksu par darba intensitāti. Savukārt, Pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, reizi mēnesī līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pārskatu par izdevumiem.
Bāriņtiesa vērš uzmanību, ka ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, nepavadīto patvēruma meklētāju skaits., kuri tiek konstatēti vai pārņemti no citam valstīm saskaņā Dublinas regulu, nav paredzams.
Nepilngadīgie nepavadītie patvēruma meklētāji:
2021.- 17
2022.-4
2023.-31
2024.-13
2025.g.-63 (uz 18.09.2025)
Daugavpils pilsētas bāriņtiesas ieskatā ir svarīgi, lai katrs bāriņtiesas un sociālā dienesta darbinieks saņemtu piemaksu par darba stundām vai virsstundām ārpus darba laika, kuras velta darbam ar nepilngadīgajiem nepavadītajiem patvēruma meklētājiem.
Daugavpils pilsētas bāriņtiesa atzīst, ka atsevišķas štata vienības ieviešana un apmaksa no valsts budžeta varētu būt efektīva Ropažu novada bāriņtiesā, taču ne Daugavpils pilsētas bāriņtiesā, jo Daugavpils pilsētas bāriņtiesa veic konkrētas procesuālas darbības – piedalās intervijās VRS un PMLP, civillietās, krimināllietās, pieņem koleģiālus lēmumus, sniedz atbalstu pēc nepieciešamības.
Faktiskie izdevumi pašvaldībām kompensējami pēc fakta, iesniedzot izdevumus apliecinošus dokumentus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Rosinām papildināt Informatīvo ziņojumu -15.lapā, kur minēts patvēruma meklētāju izmitināšanas centrs "Liepna", korekti būtu ietvert arī Alūksnes novada pašvaldību, jo Alūksnes novada bāriņtiesai saistībā ar to ir noteiktas funkcijas. Arī šobrīd tur ir patvēruma meklētāji, kaut arī to skaits ir neliels un mainīgs.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām 2.punktā pie kompensējamajiem izdevumiem iekļaut ne tikai virsstundu darbu, bet nostrādātās darba stundas un virsstundu darbu.
Veicot nepilngadīgo patvēruma meklētāju bez pavadības tiesību un interešu aizsardzības pasākumus , darbiniekam iekavējas darbs, kas saistīts ar tiešo darba pienākumu veikšanu. Turklāt iestādei pieaug ne tikai ceļa izdevumi, bet arī jārēķina ceļā pavadītais laiks. Attālums no Alūksnes līdz PMI centram “Liepna” ir 34 km, būtībā vairāk kā stunda turp un atpakaļ (atkarībā no laika apstākļiem, piemēram ziemā, ceļā pavadītais laiks uz vienu pusi ir apmēram 45 min.)."
Veicot nepilngadīgo patvēruma meklētāju bez pavadības tiesību un interešu aizsardzības pasākumus , darbiniekam iekavējas darbs, kas saistīts ar tiešo darba pienākumu veikšanu. Turklāt iestādei pieaug ne tikai ceļa izdevumi, bet arī jārēķina ceļā pavadītais laiks. Attālums no Alūksnes līdz PMI centram “Liepna” ir 34 km, būtībā vairāk kā stunda turp un atpakaļ (atkarībā no laika apstākļiem, piemēram ziemā, ceļā pavadītais laiks uz vienu pusi ir apmēram 45 min.)."
Piedāvātā redakcija
-
