Atzinums

Projekta ID
22-TA-1399
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
30.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plāna Ietekmes novērtējumā uz valsts un pašvaldību budžetu iezīmēts nepieciešamais papildu finansējums 2023.gadam. Lūdzam precizēt rīkojuma projektu norādot kā tiks nodrošināts Tieslietu ministrijai papildu finansējums 2023.gadā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Ietekmes novērtējumā uz valsts un pašvaldību budžetu nepieciešams veikt labojumus.
Piedāvātā redakcija
Ietekmes novērtējumā uz valsts un pašvaldību budžetu nepieciešams veikt labojumus, kas nav saistīti ar konceptuālām izmaiņām kādā no pozīciju sadaļām (finansējamais pasākums, finansējuma avots), bet precizē informāciju par finansējuma plūsmas sadalījumu pa gadiem, ņemot vērā atsevišķu projektu virzību un to saskaņošanas rezultātus. Izmaiņas attiecināmas uz pasākumiem Nr. 4.2.2. - 1.1., 4.5.1. - 1.1., 4.11. - 4.4.
Veicamās izmaiņas Excel pielikuma dokumentā tiks nosūtītas dokumenta izstrādātājam.
3.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plāna Ietekmes novērtējuma uz valsts un pašvaldību budžetu 274., 275 un 276 rindu, atbilstoši rīcības plāna 4.2.2. - 1.1.apakšpunktā norādītajām atbildīgajām institūcijām. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plāna uzdevumu nr. 4.5.1. - 1.1. pēdējā kolonnā pie līdzatbildīgajām iestādēm ir norādīta Latvijas Republikas prokuratūra (turpmāk – Prokuratūra), tomēr, ņemot vērā Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr.435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” 11. punktu, Prokuratūra ir pati atbildīga par sava projekta īstenošanu un ir atsevišķs finansējuma saņēmējs E-lietas programmas ietvaros, un šī projekta uzraugošā iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Aicinām Prokuratūru norādīt pie konkrētā uzdevuma kolonnas “Atbildīgā iestāde”, bet kolonnu “Līdzatbildīgās iestādes” papildināt ar TM padotības iestādēm (TA, VPD, IeVP, JPA). Šobrīd Prokuratūras plānotā projekta pase atrodas iekšējā saskaņošanā: tiesību akts nr. 22-TA-2970, https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/4fb86334-dd0f-4cff-9fc9-8ff8b4ea505c.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs (turpmāk - Reģistrs) ir iepazinies ar  projektu “Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027. gadam ieviešanas plāns” un izsaka šādu iebildumu. Lūdzam svītrot uzdevuma Nr. 4.11. - 4.3 norādīto trešo rezultatīvo rādītāju  “3) Pilnveidota informācijas izplatīšanas platforma/portāls - 1gab“.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Lūgums papildināt rīcības plāna 4.5.1.-1.1.apakšpunkta 4.ailes 3.punktu ar tekstu “pilnveidota datu apmaiņu ar APAS”, ņemot vērā, ka APAS e-lietas kontekstā tiek minēta kā atsevišķa IS, kuras ietvaros tiek īstenots administratīvā pārkāpuma process.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Lūgums rīcības plāna 4.5.1.-1.1.apakšpunktā kā līdzatbildības iestādes 1.punkta izpildei norādīt TA, VPD, IeVP un JPA, jo šo iestāžu IS sistēmas izmanto datu apritei e-lietas platformu, apgūstot ANM finansējumu savas IS pilnveidei. Tādejādi arī tiks nodrošināta konsekvence informācijas atspoguļošanā šajā rīcības plānā. Tāpat arī lūdzam izvērtēt, vai Latvijas Republikas prokuratūra nav iekļaujama ailē kā atbildīgā institūcija, ņemot vērā, ka Latvijas Republikas prokuratūra ir atsevišķs finansējuma saņēmējs e-lietas programmas ietvaros un patstāvīgi īsteno savu projektu ANM ietvaros. Uzraugošā iestāde Latvijas Republikas prokuratūras īstenotajam projektam ir CFLA.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna 4.5.1.-1.1. apakšpunktā lūgums papildināt 4.aili ar jaunu 5.punktu šādā redakcijā “Tieslietu resora un e-lietu veidojošo IS migrācijas plāns un migrācija uz “federēto” mākoni.” Attiecīgi paredzot šādu izpildes termiņu: 2023.gada beigas - migrācijas plāna izstrāde, 2027. gads - datu migrācija. Atbildīgie: TM, IeM.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Priekšlikums
Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plāna Ietekmes novērtējuma uz valsts un pašvaldību budžetu 327. ailē veikt precizējumus, ņemot vērā veiktos labojumus saistībā ar atbildīgajām institūcijām rīcības plāna 4.5.1.-1.1.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Priekšlikums
Rīcības plāna 4.5.1.-1.3.apakšpunktā lūgums precizēt 2.ailē definēto pasākumu aiz vārda “automatizācija” iekļaujot tekstu “īstenojot e-lietas arhitektūras ietvaros.”
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Priekšlikums
Valsts sekretāru sanāksmē 2021. gada 26. augustā tika izsludināts informatīvais ziņojums "Par Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas turpmāko attīstību" (VSS-811) (turpmāk – informatīvais ziņojums). Informatīvajā ziņojumā ir iekļauti Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas (turpmāk – EMUS) attīstības pasākumi, tostarp pasākumi, kas vērsti uz digitālās vides uzlabošanu, tādējādi veicinot informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanu maksātnespējas procesa un tiesiskās aizsardzības procesa pārvaldībā. EMUS attīstības ietvaros informatīvajā ziņojumā 2025. gadā paredzēts izveidot mehānismu, kas nodrošinātu datu (2 datu kopas: Dati par MKD pieņemtajiem lēmumiem; Dati par MKD administratīvo pārkāpumu lietās pieņemtajiem lēmumiem) publicēšanu atvērto datu portālā. Tāpat šajā informatīvajā ziņojumā ir norādīts nepieciešamais finansējums šī attīstības pasākuma ieviešanā.
Maksātnespējas kontroles dienests (turpmāk – MKD) ir konstatējis, ka tiesību aktā "Par Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027.gadam ieviešanas plānu" (turpmāk – plāns) MKD ir noteikta kā līdzatbildīgā institūcija pasākumam Nr. 4.2.3. - 3.2. "Publicēt valsts pārvaldes iestāžu rīcībā esošos datus mašīnlasāmā formātā, formātā, kurā tos ir iespējams ērti apstrādāt ar datoru, piekļūt atsevišķiem datu elementiem un modificēt tos." Termiņš tā īstenošanai noteikts 2024. gada 2.pusgads. No plāna un tā pielikuma "Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu" (292.rinda šajā pielikumā) ir norādīts nepieciešamais papildu finansējums, bet no tā neizriet, proti, nav paredzēts finansējums MKD.
Ievērojot minēto, lūdzam iekļaut plānā atsauci uz informatīvo ziņojumu "Par Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas turpmāko attīstību" (VSS-811), kurā norādīts nepieciešamais finansējums MKD, kā arī termiņš, lai varētu nodrošinātu datu publicēšanu atvērto datu portālā.
Vienlaikus vēršam uzmanību un aicinām ņemt vērā, ja informatīvais ziņojums "Par Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas turpmāko attīstību" (VSS-811) netiks apstiprināts, tad MKD bez attiecīga finansējuma nebūs iespējams nodrošināt datu publicēšanu atvērto datu portālā, kā tas norādīts plānā.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz pašu DTP 4.5.1. -1.1.punktu – tagad līdz ar e-lietas starpinstitucionālajā darba grupā skatīto jautājumu par Satversmes tiesas un Konkurences padomes iekļaušanos vienotā e-lietas arhitektūrā, vajadzētu veikt papildinājumus šajā DIT punktā.

Papildus arī jānorāda, ka aktivitātēm, kas minētās šajā punktā, piemēram, starptautiskās sadarbības moduļa izstrādei nav šobrīd zināms finansēšanas avots, kas arī būtu jārisina, jo no ANM to izslēdza ārā dēļ horizontālā finansējuma samazinājuma.
 
Piedāvātā redakcija
-