Atzinums

Projekta ID
24-TA-1380
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
8. Pasākumu ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji un to vērtības:
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punktā norādītos uzraudzības rādītājus un to redakcijas atbilstoši ES kohēzijas politikas programmai 2021.-2027.gadam, t.sk. skaidri norādot sasniedzamos iznākuma rādītājus  un rezultāta rādītājus. Vienlaikus, lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru, izsekojamu informāciju par investīcijas ietvaros sasniedzamajiem uzraudzības rādītājiem atbilstoši ES kohēzijas politikas programmai 2021.-2027.gadam, rosinām noteikuma projekta 8.1.apakšpunktā norādīto uzraudzības rādītāju noteikt  kā nacionālo rādītāju.
Papildus, lai nodrošinātu skaidri izsekojamu informāciju, lūdzam norādīt (nepieciešamības gadījumā papildinot, piemēram, anotāciju), vai noteikumu projekta 8.2.1.apakšpunktā minētais sasniedzamais rezultāts ietver arī valsts kapitālsabiedrības īpašumā esošās ēkas.
Tāpat anotācijā ir norādīts, ka atbilstoši aktuālajiem pieejamiem datiem, ko publicē Būvniecības valsts kontroles birojs, 2022. gadā ir uzskaitītas 594 centrālās valdības ēkas ar kopējo platību 1 288 585 m2 (secīgi izriet, ka vidējā ēkas platība ir 2169 m2, kas nozīmē 508 786/2169 = 2.1.1.4.pasākumā varētu būt aptuveni 235 projekti). Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt, vai pasākuma ietvaros atbalstīto valsts ēku platība – vismaz 508 786  m2 – ir aktuāla informācija un vai pasākuma ietvaros tiešām tiek paredzēts veikt energoefektivitātes pasākumus 39.48% valsts ēkās (platības izteiksmē, atbilstoši minētajiem Būvniecības valsts kontroles birojs datiem). Nepieciešamības gadījumā aicinām jau laicīgi vadīt rādītāju sasniegšanas risku.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
9. Pieejamais kopējais publiskais finansējums:
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu, norādot, ka 9.1. un 9.2. apakšpunktā ir noteikts plānotais finansējums. Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.1.apakšpunktā norādīto kopējo elastības finansējumu, ņemot vērā ES fondu plānošanas dokumentos noteikto, ka pasākuma kopējais elastības finansējums ir 16 040 058 euro, attiecīgi precizējot anotācijā norādīto informāciju. Gadījuma, ja elastības finansējumu plānots novirzīt citas investīcijas īstenošanai, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju, tādejādi nodrošinot skaidri izsekojamu informāciju par finansējuma izmaiņām.
Papildus lūdzam pārskatīt un precizēt norādīto finansējuma avotu nacionālajam līdzfinansējumam, ņemot vērā pasākuma ietvaros plānotos finansējuma saņēmējus (piemēram, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12. Izglītības un zinātnes ministrija sagatavo Ministru kabineta rīkojumu, ar kuru tiek apstiprināts 2.1.1.7. pasākuma ierobežotas projektu iesnieguma atlases projektu iesniedzēju saraksts, ka arī 2.1.1.7. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamie uzraudzības rādītāji un to vērtības (turpmāk – rīkojums).
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmuma 2.punktu ar uzdevumu IZM nekavējoties informēt MK, ja noteiktais uzdevums var netikt izpildīts protokollēmuma punktā noteiktajā apjomā un laikā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
13. Šo noteikumu pielikumā un rīkojumā minētie finansējuma saņēmēji nodrošina, ka netiek pārsniegts tiem aprēķinātais publiskais finansējums un finansējuma saņēmējs ir izvērtējis publiskā finansējuma ekonomisko lietderību attiecībā pret projekta ietvaros plānotiem sasniedzamiem rādītājiem.
Iebildums
Lūdzam iekļaut punktu, kas paredz veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, šādā redakcijā:
"Projekta iesniedzējs atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem veic izmaksu un ieguvumu analīzi (finanšu analīzi un ekonomisko analīzi), ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.".
Savukārt 13.punkta teikuma daļu par ekonomisko lietderību lūdzam svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
15. Projektam, uz kuru attiecināmi komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi, finansējuma saņēmējs nodrošina ar atbalsta piešķiršanu saistītās dokumentācijas glabāšanu visā projekta dzīves ciklā, bet ne mazāk kā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža, bet sadarbības iestāde – ne mazāk kā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas.
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka noteikumu projektā nedublējas dokumentu glabāšanas norma, lūdzam izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 15. punktu un papildināt noteikumu projekta 53.punktu, nosakot pienākumu nodrošināt dokumentu glabāšanu ne mazāk kā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas gan finansējuma saņēmējam, gan arī sadarbības partnerim, ja tāds projektā ir piesaistīts, kā arī dokumentācijas glabāšanas pienākumu sadarbības iestādei – ne mazāk kā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
16. Projekta iesniedzējs, kas pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par finansējuma saņēmēju, ir norādīts šo noteikumu pielikumā un rīkojumā.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta pielikumā norādītie finansējuma saņēmēji ir noteikti tikai viena pasākuma ietvaros, tas ir 2.1.1.4. pasākumam, nevis abu pasākumu ietvaros, tādējādi šāds regulējums rada interpretācijas problēmas. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 3.punktam finansējuma saņēmējs ir projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts likumā noteiktajā kārtībā, un šobrīd nav viennozīmīgi skaidrs, ka visi projekta iesniedzēji, kas noteikti noteikumu projekta pielikumā, tiks apstiprināti minētā likuma noteiktajā kārtībā. Tādējādi iesakām izvērtēt noteikumu projekta 16.punkta lietderību, precizēt to vai svītrot šī punkta noslēgumu daļu "ir norādīts šo noteikumu pielikumā un rīkojumā", jo minētais jau izriet no noteikumu projekta 13.punkta.
Vienlaikus, ievērojot noteikumu projekta 17. un 20. punktā norādīto, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas nodrošināšanai var piesaistīt sadarbības partneri, kas veic visas darbības projekta īstenošanai, kā arī projekta iesniedzējiem jāsaņem apliecinājumu no ministrijas vai attiecīgās kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja par atļauju īstenot projektu, kā arī atbilstoši anotācijā norādītajai informācijai secināms, ka noteikumu projekta pielikumā ir norādīti nevis projektu iesniedzēji/finansējuma saņēmēji, bet finansējuma sadalījums pa resoriem/iestādēm. Lūdzam precizēt noteikumu projektu, skaidri norādot, kas ir finansējuma saņēmēji abu pasākumu ietvaros, piemēram, tiešās valsts pārvaldes iestāde, tiešās valsts pārvaldes iestādes padotības iestāde, valsts augstskola, valsts zinātniskais institūts utt.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
17. Pasākuma 2.1.1.4. ietvaros projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partneri, kas ir valsts kapitālsabiedrība, kura saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto deleģējumu lieto, pārvalda un apsaimnieko valsts nekustamos īpašumus, vai tiešās valsts pārvaldes iestādes padotības iestāde, ievērojot šādus nosacījumus:
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā iekļaut finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības nosacījumus, pienākumus un tiesības, projekta mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanu dalījumu vai atbildīgajai iestādei nodrošināt sadarbības līguma projektu līdz atlases noteikumu spēkā stāšanās dienai. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
18. Projekta iesniegumu iesniedz par ēku, vai kopēju ēku grupu, kas ir projekta iesniedzēja īpašumā.
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalstāmās darbības un sasniedzamie rādītāji ir pakārtoti ēku energoefektivitātes novērtējumam, aicinām precizēt ēku grupas definīciju. 
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs par katru ēku, ēkas daļu vai kopēju ēku grupu, kas šo noteikumu izpratnē ir uzskatāma par vienu ēku, iesniedz vienu projekta iesniegumu. Vienā projekta iesniegumā var iekļaut investīcijas vairākās ēkās (kopējā ēku grupa), ja tās atrodas vienā adresē un tām ir kopīga enerģijas uzskaite.
9.
Noteikumu projekts
24.2. projekta būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;
Iebildums
Skaidrojam, ka ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda attiecināmo izmaksu nosacījumi nosaka, ka projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar minēto ierobežojumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
27. Šo noteikumu 23.8. apakšpunktā noteiktās projekta vadības un īstenošanas personāla  atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Kopīgo noteikumu regula Nr.2021/1060) 55. panta 1. punktā noteikto, projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta vadības un īstenošanas personāla  atlīdzības izmaksas.
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 27.punktā noteikto regulējumu, lūdzam papildināt noteikumu projekta izdošanas pamatojumu ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 6.punktu, kas paredz, ka Ministru kabinets nosaka vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
Tāpat lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla likmes apmēru saskaņot ar Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi, nosūtot likmes aprēķinu uz e-pasta adresi sco@fm.gov.lv, kā arī norādīt likmes apmēra pamatojumu anotācijā.
Papildus lūdzam precizēt, kas ir ietverts noteikumu projekta 27.punktā ietvertajā 15% izmaksu  vienotajā likmē.
Vēršam uzmanību, ka kvalitatīvu projektu vadības un koordinācijas procesu nodrošināšanai nepieciešama atbilstoša cilvēkresursu un administratīvā kapacitāte, kā rezultātā papildus projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām, rodas papildus projekta īstenošanas izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta veicamo darbību realizācijai un projekta rezultātu sasniegšanai. Piemēram, finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas administratīvās izmaksas, kas paredzētas iestādes ikdienas darbības nodrošināšanai – izmaksas, kuras nepieciešamas, lai organizācija varētu darboties un kuras nav tieši saistītas ar projekta īstenošanu, piemēram, telpu uzturēšanas un iekārtu izmantošanas izmaksas, kancelejas preces, komunālie un sakaru maksājumi, iestādes vadības un atbalsta struktūrvienību (IT, lietvedība, personālvadība, auditori, komunikācijas vadītāji, u.c.) izmaksas.
Ievērojot minēto, ka šīs izmaksas nav ietvertas noteikumu projektā kā atlīdzināmās izmaksas, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projektu, nosakot, ka  7% apmērā no visām attiecināmajām izmaksām var tikt segtas netiešās izmaksas, kas saistītas ar  projekta vadību un projekta īstenošanas personāla atlīdzību.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
30. Projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros var plānot šādas neattiecināmās izmaksas:
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikuma projekta 30. punktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā. Vēršam uzmanību, ka  atbilstoši valdībā nostiprinātajai pieejai ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā neattiecināmās izmaksas netiek paredzētas, attiecīgi nav iekļaujamas normatīvajā regulējumā par investīciju īstenošanu. Attiecīgi lūdzam precizēt arī noteikuma projekta 31.1. apakšpunktu un 32. punktu, kā arī saistošo informāciju anotācijā.

Piedāvātā redakcija
30. Projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem sedz:
12.
Noteikumu projekts
34. Projektā plānotais kopējās primārās enerģijas ietaupījums tiek noteikts saskaņā ar ēkas energosertifikātu, kas izstrādāts atbilstoši normatīvajiem aktiem par ēku energoefektivitātes aprēķina metodēm un ēku energosertifikāciju.
Iebildums
Lai projekta atlases posmā pārliecinātos par iesniegto projekta pieteikumu atbilstību pasākuma sasniedzamajiem rādītājiem, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka projekta iesniegumam pievieno primārās enerģijas un siltumnīcefekta gāzu emisiju novērtējumu, energosertifikātu un pārskatu par ekonomiski pamatotiem energoefektivitāti uzlabojošiem pasākumiem, kuru īstenošanas izmaksas ir rentablas paredzamajā (plānotajā) kalpošanas laikā, un pārskatu par ēkas energosertifikāta aprēķinos izmantotajām ievaddatu vērtībām (norāda Būvniecības informācijas sistēmas dokumenta numuru).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
36. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgtajā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteikto termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim.
Iebildums
Noteikumu projekta 36.punktā noteiktajā termiņā - 2027.gada 31.decembris - VAS "Valsts nekustamie īpašumi" var uzņemties ar projektu īstenošanu noteiktās saistības, bet projektu īstenošanas termiņš nosakāms līdz 2029.gada 31.decembrim. Līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projekta 36.punktā noteikto termiņu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgtajā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteikto termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

Tā, piemēram, arī Ministru kabineta 26.09.2023. noteikumos Nr.543 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.2. pasākuma "Inovācijas laboratorija digitalizācijas priekšrocību izmantošanai" īstenošanas noteikumi", līdzīgi kā šajā noteikumu projektā, termiņš pasākuma ietvaros sasniedzamajiem rādītājiem norādīts 2029. gada 31. decembris, savukārt, 18.punktā norādīts, ka finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
38. Finansējuma saņēmējs 9 mēnešu laikā no sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās dienas iesniedz sadarbības iestādē līgumu, kas noslēgts starp projekta iesniedzēju un pakalpojuma sniedzēju par būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi.
Iebildums
Lūgums salāgot noteikumu projektu ar anotāciju.
Noteikumu projekta 38.punktā ir noteikts, ka Finansējuma saņēmējs 9 mēnešu laikā no sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās dienas iesniedz sadarbības iestādē līgumu, kas noslēgts starp projekta iesniedzēju un pakalpojuma sniedzēju par būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi.
Savukārt anotācijā ir noteikts, ka finansējuma saņēmējam pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru ir jāspēj demonstrēt projekta progress, precīzāk, 9 mēnešu laikā no vienošanās noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru finansējuma saņēmējam ir jābūt noslēgušam projektēšanas līgumu, projektē/būvē līgumu vai līgumu par būvdarbu veikšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
39. Ja finansējuma saņēmējs neizpilda 38. punktā noteiktās prasības attiecīgajā termiņā, sadarbības iestāde 10 darba dienu laikā vienpusēji atkāpjas no noslēgtā civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.punkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Tādējādi lūdzam svītrot noteikumu projekta 39.punktu, ņemot vērā, ka  Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumi Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā'' jau nosaka skaidru kārtību vienpusējā uzteikumu nosacījumiem, un tas nav atsevišķi jānosaka Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
54. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts vai projekts, kas saistīts ar tādu saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ieviešanas gaitā vai projekta dzīves ciklā kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, atmaksā sadarbības iestādei visu nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidrību par to, kā finansējuma saņēmējam jārīkojas gadījumā, ja atbalsta pasākums tā īstenošanas laikā kļūst par atbalstu komercdarbībai, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar attiecīgu normu šādā redakcijā.
Papildus aicinām attiecīgo noteikumu projekta punktu iekļaut sadaļā "V. Atbalsta piešķiršanas nosacījumi".
Piedāvātā redakcija
Ja projekta dzīves cikla laikā tiek konstatēts, ka ēkā vai ēkas daļā, par kuru iesniegts projekta iesniegums, tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildpakalpojumu, vai tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība, kas pārsniedz šo noteikumu 56. punktā minēto apmēru, vai tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisko darbību, finansējuma saņēmējam proporcionāli tai gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē daļai, par kuru kopumā ir konstatēts pārkāpums, ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 
17.
Noteikumu projekts
56. Šajos noteikumos minētās izmaksas ir attiecināmas, ja ar saimniecisko darbību nesaistītā projekta ēkā vai ēkas daļā, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība vai sniegti parastie papildpakalpojumi, kas kopumā nepārsniedz 20 procentus no ēkas kopējās gada jaudas (platības, laika vai finanšu izteiksmē),  vai ēkas daļas, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, gada jaudas (platības, laika vai finanšu izteiksmē).
Iebildums
Ņemot vērā, ka atšķirībā no papildinošās saimnieciskās darbības papildpakalpojumiem nav noteikts procentuāls ierobežojums pret infrastruktūras gada jaudu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 56. punkta redakciju, nosakot ierobežojumu tikai attiecībā uz papildinošo saimniecisko darbību.
Protams, atbalsta programmas izstrādātājs vienmēr var noteikt stingrākus nosacījumus. Tādā gadījumā lūdzu papildināt anotāciju ar šādu pamatojumu.
Tāpat lūdzam papildināt noteikumu projekta 56.punktu vai anotāciju, ka papildinošas saimnieciskās darbības aprēķina veidu nav pieļaujams mainīt projekta īstenošanas laikā un aprēķins veicams atbilstoši sākotnēji izvēlētajam veidam platības, laika vai finanšu izteiksmē. 

Vienlaikus lūdzam svītrot noteikumu projekta 56.punkta beigu daļu ".. vai ēkas daļas, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, gada jaudas (platības, laika vai finanšu izteiksmē).", ņemot vērā, ka informācija par ēkas daļu jau ir iekļauta punkta sākuma daļā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
58. Šo noteikumu izpratnē par parastajiem papildpakalpojumiem uzskata ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu galvenokārt ēkā nodarbinātajiem (piemēram, darbiniekiem un audzēkņiem) jebkura darbības veida ēkās. Ar papildinošo saimniecisko darbību saprot darbības, kas ir tieši saistītas ar ēkas ekspluatāciju un tai nepieciešamas vai nesaraujami saistītas ar tās galveno ar saimniecisko darbību nesaistīto izmantojumu, patērējot tādu pašu resursu (piemēram, materiālus, aprīkojumu, darbaspēku) kā ar saimniecisko darbību nesaistītajām darbībām.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka papildpakalpojumi var tikt īstenoti tikai tādās ēkās, kas kopumā atbilst nesaimnieciskā rakstura infrastruktūrai, lūdzam precizēt noteikumu projekta 58. punktu, norādot, ka papildpakalpojumu sniegšana tiek veikta infrastruktūrā, kas nav saistīta ar saimnieciskās darbības veikšanu.
Atbilstoši iepriekš minētajam, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka pasākuma ietvaros ar saimniecisko darbību nesaistītā projekta ēkā vai ēkas daļā ir pieļaujama papildpakalpojumu sniegšana, norādot papildpakalpojumu būtību, kā arī lūdzam anotācijā papildus skaidrot, vai  ēkās un ēkas daļās tiks sniegti tikai ēdināšanas papildpakalpojumi vai arī ir iespējama cita veida papildpakalpojumu sniegšana, atbilstoši precizējot noteikumu projekta 58. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
60. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā pārdala 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmā plānotos līdzekļus Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, var saņemt priekšfinansējumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumu pielikumā minētajam finansējuma sadalījumam projektu sagatavošanai un īstenošanai par ēku Rīgā, Bruņinieku ielā 29/31.
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikuma projekta 60.punktu. Skaidrojam, ka noteikumu projekta 60.punkts paredz, ka Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā pārdala 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmā plānotos līdzekļus Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, var saņemt priekšfinansējumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumu pielikumā minētajam finansējuma sadalījumam projektu sagatavošanai un īstenošanai par ēku Rīgā, Bruņinieku ielā 29/31. Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” no 80.00.00 programmas valsts budžeta priekšfinansējumu Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai piešķir valsts budžeta iestādēm, līdz ar to Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība nevar saņemt valsts budžeta priekšfinansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd pielikuma tabulas ailē “Valsts budžeta finansējums, euro” un “ERAF un valsts budžeta finansējums kopā, euro” norādītā finansējuma kopsummas nesakrīt ar noteikumu projekta 9.1.apakšpunktā minēto pieejamo finansējumu, attiecīgi lūdzam precizēt pielikumā sniegto informāciju, kā arī jaunā rindā atspoguļot kopējo finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši pielikumā sniegtajai informācijai valsts budžeta finansējums tiek paredzēts arī tādiem finansējuma saņēmējiem, kas nav valsts budžeta iestādes ( VAS “Valsts nekustamie īpašumi”, Latvijas Banka, SIA “Tiesu namu aģentūra” un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība). Lūdzam pamatot valsts budžeta līdzfinansējuma nodrošināšanu minētajiem saņēmējiem, ņemot vērā, ka tiem ir iespējas nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem vai piesaistīt citus finansēšanas avotus.

Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidru, izsekojamu informāciju, kas pamato izvēlēto valsts ēku atbilstību ES fondu kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam tvērumam (valsts institūcijas, valsts kapitālsabiedrības (ja īpašumtiesības pieder valstij un ēku izmanto pārvaldes, izglītības, kultūras, veselības vai sociālo funkciju veikšanai), biedrības, nodibinājumi (ja ēkā veic valsts deleģētus uzdevumus vai pienākumus sociālā jomā)), t.sk. ņemot vērā plānotos finansējuma saņēmējus 2.1.1.4.pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā to, ka abu pasākumu ietvaros jāveic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteiktajam, lūdzam anotācijas sadaļas 1.3.sadaļas "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" aprakstā norādīt, ka izmaksu samērīgums pret ieguvumiem tiks izvērtēts projekta līmenī izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz 2.1.1.4.pasākuma ietvaros plānotajām darbībām, lai pārliecinātos, ka pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts ēkām vai ēku daļām, kurās tiek veiktas valsts deleģētās funkcijas, lūdzam papildināt anotāciju, ar  apliecinājumu, ka VAS “Valsts nekustamie īpašumi” pasākuma ietvaros virzīs tikai tās ēkas, kuras atbilst normatīvajos aktos noteiktajam regulējumam saistībā ar to lietošanu, kuras izmantos valsts funkciju nodrošināšanai un gadījumā, ja ēkā tiek veikta saimnieciskā darbība, izvērtēs, vai saimnieciskā darbība atbilst papildinošās saimnieciskās darbības vai papildpakalpojumu jēdzienam un nosacījumiem.

Papildus, lūdzam anotācijā sniegt detalizētāku skaidrojumu, kāpēc Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai sniegtais atbalsts projekta īstenošanai ēkā Rīgā, Bruņinieku ielā 29/31 nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, norādot tostarp, vai ēkā tiek/netiek veikta saimnieciskā darbība, vai plānota papildinošā saimnieciskā darbība vai papildpakalpojuma sniegšana.

Ņemot vērā, ka SIA “Tiesu namu aģentūra” nodarbojas arī ar saimniecisko darbību, piemēram, juridiskās mācību literatūras grāmatu izdošanu un realizāciju, lūdzam izvērtēt, vai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts netiks sniegts tai ēkai vai ēkas daļai, kurā notiek saimnieciskā darbība, vai arī lūdzam sniegt anotācijā argumentus, vai saimnieciskā darbība varbūt atbilst papildinošās saimnieciskās darbības jēdzienam.

Attiecībā uz 2.1.1.7.pasākuma ietvaros plānotajām darbībām, ņemot vērā, ka zinātniskās institūcijas un augstskolas var veikt arī saimniecisko darbību, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 2.1.1.7. pasākuma ietvaros izraudzītajiem finansējuma saņēmējiem un ēkām vai ēkas daļām, kurās plānots atbalsts energoefektivitātes paaugstināšanai, tai skaitā, iekļaujot izvērtējumu no komercdarbības atbalsta viedokļa par katru objektu, vai un kā attiecībā uz zinātnisko institūciju un augstskolu īpašumā esošajām ēkām var izslēgt komercdarbības atbalsta sniegšanu.
Tā kā noteikumu projekta izstrādes laikā nav zināms visu ēku, kurām plāno sniegt atbalstu 2.1.1.4. vai 2.1.1.7.pasākuma ietvaros, saraksts,  lūdzam MK noteikumu projektā paredzēt, ka komercdarbības atbalsta nosacījumi attiecībā uz katru no objektiem tiek vērtēti pie atbalsta piešķiršanas.

Gadījumā, ja tiek konstatēts, ka 2.1.1.4.pasākuma vai 2.1.1.7.pasākuma ietvaros atbalsts kādai ēkai vai ēkas daļai kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar attiecīgajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem, tos izsakot atsevišķā nodaļā un papildinot noteikumu projekta 1.punktu ar jaunu apakšpunktu, kas paredz, ka šie noteikumi nosaka arī komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus  tādejādi nodrošināt, ka pasākumā izvirzītais mērķis, kas parasti attiecas uz visu ēku kopumā, tiek sasniegts.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu “Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu” ar informāciju par plānoto investīciju ietekmi uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/rādītājus. Skaidrojam, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā saņemto informāciju no valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” par kopējo nepieciešamo finansējumu pilnīgai projektu realizācijai Gaujas ielā 15 un Daugavpils cietokšņa atjaunošanu, kā arī anotācijā norādīto, ka valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” būs nepieciešams piesaistīt aizņēmumu līdzfinansējuma nodrošināšanai un pilnvērtīgai projekta realizācijai, informējam, ka ir iespējama negatīva ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci.

Atbilstoši institucionālo sektoru klasifikācijai, valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” ir klasificēta vispārējās valdības sektorā un ar savu saimniecisko darbību rada ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci. Lūdzam anotāciju papildināt ar detalizētu informāciju par valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” nepieciešamajiem papildus finanšu līdzekļiem pilnīgai projektu Gaujas ielā 15 un Daugavpils cietoksnis realizācijai, nodrošinot, ka ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci nepārsniedz atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 19. pantā norādīto apjomu. Gadījumā, ja ietekme pārsniedz 19. pantā noteikto, tad jautājums ir jāskata Ministru kabinetā kārtējā gada budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesā  kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
2. Pasākuma 2.1.1.4. mērķis ir energoefektivitātes uzlabošanas, viedas energovadības un atjaunojamo energoresursu izmantošanas pasākumi valsts un valsts kapitālsabiedrību īpašumā esošajās ēkās, veicinot virzību uz nulles enerģijas ēkām.
 
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.punktu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam – proti, 2.1.1.4.pasākuma mērķis ir valsts, t.sk. valstij  piederošu kapitālsabiedrību īpašumā un valdījumā esošo ēku un infrastruktūras īpašumā esošo ēku un infrastruktūras energoefektivitātes paaugstināšana, ēku energosertifikācija un būvdarbi energoefektivitātes palielināšanai, t.sk., viedās pārvaldības risinājumi, infrastruktūras un tehnoloģisko procesu energoefektivitātes uzlabošana, t.sk. ar AER, sasniedzot ēku primārās enerģijas ietaupījumu 30% apmērā un veicinot virzību uz nulles enerģijas ēkām, vienlaikus izvērtējot ēku projektiem piemērot ieguvumu un izmaksu efektivitātes un gandrīz nulles enerģijas ēku kritērijus. Vienlaikus lūdzam precizēt noteikuma projekta 3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
7. Atbalsts pasākumu ietvaros tiek sniegts granta veidā.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā norādīt informāciju par avansa pieejamību finansējuma saņēmējam, ja tāds ir paredzēts, ievērojot to, ka kā finansējuma saņēmējs plānota arī NVO.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
10. Pasākumam 2.1.1.4. pieejamā publiskā finansējuma sadalījums,  tā maksimālais apmērs attiecināmo izmaksu segšanai un finansējuma saņēmējs ir noteikts šo noteikumu pielikumā.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktam finansējuma saņēmējs ir projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts minētajā likumā noteiktajā kārtībā. Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projekta 10.punktā vārdus "finansējuma saņēmējs" aizstāt ar vārdiem "projekta iesniedzējs", jo šobrīd nav viennozīmīgi skaidrs, ka visi projekta iesniedzēji, kas noteikti noteikumu projekta pielikumā, tiks apstiprināti minētā likuma noteiktajā kārtībā kā finansējuma saņēmēji. Vienlaikus lūdzam minēto pārskatīt un salāgot arī pārējos noteikumu projekta punktos, kur tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
11. Ja pasākumu pirmās atlases kārtas ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums netiek izmantots, atlikušo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu novirza pasākumu otrajai kārtai atbilstoši šo noteikumu 40. punktā noteiktai kārtībai.
Priekšlikums
Ņemot vēra, ka noteikumu projekts ietver regulējumu 2.1.1.4. pasākuma un 2.1.1.7 pasākuma īstenošanai un lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru izpratni, kura pasākuma finansējums var tikt novirzīts otrajai kārtai, lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 11.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
14. Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālā līdzfinansējuma likme ir 85 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja projekta iesniedzējs neveic saimniecisko darbību un atbalsta sniegšana specifiskā atbalsta ietvaros tam nav kvalificējama kā valsts atbalsts komercdarbībai.
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projektā 2.1.1.4. pasākuma un 2.1.1.7. pasākuma ietvaros nav plānots piešķirt komercdarbības atbalstu, aicinām izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 14. punktā esošo teikuma daļu “ja projekta iesniedzējs neveic saimniecisko darbību un atbalsta sniegšana specifiskā atbalsta ietvaros tam nav kvalificējama kā valsts atbalsts komercdarbībai.”
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju, atsaucoties uz konkrētu regulējumu, kādas sekas rodas gadījumā, ja projekta iesniedzējs veic saimniecisko darbību un specifiskā atbalsta ietvaros konstatējams valsts atbalsts komercdarbībai.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
16. Projekta iesniedzējs, kas pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par finansējuma saņēmēju, ir norādīts šo noteikumu pielikumā un rīkojumā.
Priekšlikums
Saskaņā ar Noteikumu projekta 16.punktu projekta iesniedzējs, kas pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par finansējuma saņēmēju, ir norādīts šo noteikumu pielikumā un rīkojumā. Noteikumu projekta pielikuma 4.punktā  kā finansējuma saņēmēja ir norādīta arī VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNī) (ēkas Rīgā, Gaujas ielā 15, un ēku Daugavpilī, 2.Oficieru ielā 1 un 3, atjaunošanai).
Savukārt, anotācijas 1.3.sadaļā punktā "Prasības projekta iesniedzējam" skaidrots, ka Projekta iesniedzējs 2.1.1.4. pasākuma ietvaros ir noteikumu projekta pielikumā minētā valsts pārvaldes iestāde, vai valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veicošas atvasinātas publiskas persona, kā arī Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (turpmāk – LBAS), kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs. Minētajā uzskaitījumā nav norādīta valsts kapitālsabiedrība.
Ņemot vērā minēto, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai lūdzam skaidrot VNĪ statusu šā noteikumu projekta ietvaros - vai tā ir projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris, nepieciešamības gadījumā precizējot Noteikumu projekta 16.punktu vai anotācijā sniegto skaidrojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
18. Projekta iesniegumu iesniedz par ēku, vai kopēju ēku grupu, kas ir projekta iesniedzēja īpašumā.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, vai noteikumu projekta 18.punktā minētās projekta iesniedzēja tiesības ir nostiprinās Zemesgrāmatā.

Papildus aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem, ņemot vērā iepriekšējā plānošanas perioda precedentus ar energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanu ekspluatācijā neesošās ēkās (Rīgas cirks, Kuldīga).

Piedāvātā redakcija:
1.  Ja projektu plānots īstenot daļēji apkurināmā vai daļēji izmantotā ēkā, enerģijas patēriņa aprēķinu veikšanai ievēro šādus nosacījumus:
1.1. ja ēkas ekspluatācijas periods sācies agrāk nekā pēdējo septiņu kalendāra gadu laikā, projekta ēkai jābūt apkurinātai vismaz piecus kalendāra gadus pēdējo septiņu kalendāra gadu laikā, un ēkas enerģijas patēriņa aprēķinos izmanto tos piecus kalendāra gadus, kuros nodrošināta ēkas apkure. Ja šajā periodā, kurā nodrošināta ēkas apkure, noteiktu periodu (kas, kopā summējot, nevar būt garāks kā apkures sezona) ēka nav bijusi apkurināta vai apkure ir būtiski samazināta, tad, piemērojot ekstrapolācijas metodi, šo periodu salīdzina ar citiem gadiem un novērtē attiecīgo mēnesi bez apkures un ēkas enerģijas patēriņa aprēķinos attiecībā uz konkrēto mēnesi izmanto tajā prognozējamo patēriņu. Ekstrapolācijas metode pieļaujama arī ēkas karstā ūdens enerģijas patēriņiem, ja projektā paredzēti pasākumi ēkas karstā ūdens inženiertehniskās sistēmas uzlabošanai. Šādā gadījumā karstā ūdens sagatavošanas pārtraukumu summārais periods periodā, kurā nodrošināta ēkas apkure, nevar būt garāks par gadu;
1.2. ja ēkas ekspluatācijas periods sācies pēdējo septiņu kalendāra gadu laikā, projekta ēkai jābūt apkurinātai vismaz pēdējos divus kalendāra gadus, kurus izmanto ēkas enerģijas patēriņa aprēķinos.

Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
19. Par katru ēku, vai kopēju ēku grupu, kas atrodas vienā adresē, vai ēku grupu, kas atrodas dažādās adresēs, ja tās ir funkcionāli saistītas, projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projektu papildināt ar projekta minimālo attiecināmo izmaksu apmēru, kas nav mazāks par 200 000 (ieskaitot) euro, vai paredzēt vienkāršoto izmaksu metodikas piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
20. Projekta iesniedzēji saņem apliecinājumu no ministrijas vai attiecīgās kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja (izņemot šo noteikumu pielikuma 7., 9. un 12.punktā minētie finansējuma saņēmēji) par atļauju īstenot projektu. Apliecinājumā ir norādīta šāda informācija:
Priekšlikums
Noteikumu projekta 10.punktā ir noteikts, ka 2.1.1.4. pasākumā finansējuma saņēmēji ir noteikti šo noteikumu pielikumā, un pārsvarā tās ir ministrijas.
Noteikumu projekta 20.punkts nosaka, ka Projekta iesniedzēji saņem apliecinājumu no ministrijas vai attiecīgās kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja (izņemot šo noteikumu pielikuma 7., 9. un 12.punktā minētie finansējuma saņēmēji) par atļauju īstenot projektu. Lūgums izvērtēt, vai ministrijām tiešām ir nepieciešams pašām sev izsniegt atļauju par projekta īstenošanu? Vai arī ministrijas var būt izņēmums, līdzīgi kā šo noteikumu pielikuma 7., 9. un 12.punktā minētie finansējuma saņēmēji?
Vai pastāv iespēja, ka minētais 20.punkts ir paredzēts arī tādiem finansējuma saņēmējiem, kas ir nevis ministrijas, bet to iestādes? Ja finansējuma saņēmēji var būt arī ministriju iestādes, tad lūgums to precizēt arī noteikumu projektā un tā pielikumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
22. Projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz apliecinājumu, kurā norādīta informācija par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākumu ietvaros nav plānots piešķirt komercdarbības atbalstu, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 22. punktā ietvertā nosacījuma iekļaušanas nepieciešamību noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
23.6. būvprojekta izstrādāšana;
Priekšlikums
Aicinām precizēt apakšpunkta redakciju
Piedāvātā redakcija
būvniecības ieceres dokumentācijas un būvprojekta sagatavošanas izmaksas un ar to saistītās normatīvajos aktos paredzētās būvekspertīzes izmaksas
37.
Noteikumu projekts
23.8. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana šo noteikumu 10. punktā minētajiem finansējuma saņēmējam;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci uz noteikumu projekta pielikumu nevis uz 10.punktu. Piemēram: "Pasākuma 2.1.1.4. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana šo noteikumu pielikumā minētajiem finansējuma saņēmējiem". Lūdzam atbilstoši precizēt 24.3. apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam izvērtēt apakšpunkta redakciju, ievērojot, to, ka finansējuma saņēmēji, kas norādīti noteikumu projekta pielikumā, atbilstoši  noteikumu projekta 17. punktam faktiski projekta vadībai un īstenošanai var piesaistīt sadarbības partnerus.  
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
24.1. izmaksas, kas saistītas ar energosertifikācijas, tehniskās apsekošanas (periodiskās tehniskās apsekošanas, kas veicama atbilstoši būvnormatīvam būvju tehniskās apsekošanas jomā), būvniecības izmaksu tāmes, būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, paskaidrojuma raksta dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, ēkas fasādes apliecinājuma kartes izstrādāšanu, kā arī būvprojekta ekspertīzes izmaksas;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka energosertifikāta izstrādes un tehniskās apsekošanas atzinuma izstrādes izmaksas iekļautas attiecināmās izmaksās, aicinām energosertifikāta izstrādi un tehniskās apsekošanas atzinuma izstrādi iekļaut 23. punktā norādītajās atbalstāmajās darbībās.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
24.3. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 10. punktā minētajam finansējuma saņēmējam šo noteikumu 23.8.apakšpunktā minēto darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lai salāgotu noteikumu projektā lietoto terminoloģiju personāla izmaksām ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, lūdzam precizēt un noteikumu projektā lietot “personāla izmaksas".
Lūdzam pārskatīt arī citus noteikumu projekta punktus, anotāciju un atbilstoši precizēt, kur tas ir attiecināms.

Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
24.4.5. apgaismojuma, kas nodrošina ēkas energoefektivitātes uzlabošanu, ierīkošana;
Priekšlikums
Aicinām paplašināt esošo redakciju, paredzot ne tikai  energoefektīva apgaismojuma ierīkošanu, bet arī esošā apgaismojuma atjaunošanu, t.sk. apgaismojuma spuldžu nomaiņas uz LED.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
24.9. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 24.9. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā, ņemot vērā, ka normatīvie akti, atbilstoši kuriem īstenojami komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi, jau ir noteikti noteikumu projekta 44. punktā.

Papildus lūdzam salāgot arī noteikumu projekta 17.3.12. punktu un 23.9. apakšpunktu ar noteikumu projekta 44. punktu attiecībā uz tajā lietoto terminoloģiju "komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi", tādējādi arī nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondus regulējošajos normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai un nodrošinot viennozīmīgu normas interpretāciju un izpratni par personai veicamajiem pienākumiem.

Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju (kontekstā ar noteikumu projekta 44. punktā noteikto) ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021. – 2027. gada plānošanas periodā, kā arī finansējuma saņēmējs ievēros Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
24.9. ar projekta darbībām tieši saistīto komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 23.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.
42.
Noteikumu projekts
29. Projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, tās ir radušās ne agrāk par 2024. gada 1. janvāri un ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, kā arī ir ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi.
Priekšlikums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63. panta 6. punktā noteikts, ka darbības atbalsta saņemšanai no fondiem neatlasa, ja tās ir faktiski pabeigtas vai pilnībā īstenotas, pirms ir iesniegts pieteikums par finansējumu atbilstoši programmai, neatkarīgi no tā, vai ir veikti visi saistītie maksājumi.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 29. punktu ar norādi, ka projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām.

Papildus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja projekta izmaksas paredzēts attiecināt no noteikumu spēkā stāšanās dienas vai pirms tam, un finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un noteikumu projektam ir jāpievieno Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Lūdzam atbilstoši papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
37. Atbalsta piešķiršanas diena ir diena, kurā stājas spēkā sadarbības iestādes sākotnējais lēmums par pasākumu ietvaros īstenotā projekta apstiprināšanu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā iekļauto terminoloģiju "sadarbības iestādes sākotnējais lēmums".
Piedāvātā redakcija
Atbalsta piešķiršanas diena ir diena, kad tiek pieņemts sadarbības iestādes lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdots atzinums par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi.
44.
Noteikumu projekts
40. Sadarbības iestāde 12 mēnešu laikā no pasākumu atlases pirmās kārtas izsludināšanas dienas, izsludina pasākumu atlases otro kārtu par pasākumu ietvaros neizlietoto finansējumu.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt kopsakarībā ar noteikumu 38.punktu un anotācijā noteikto (skat. komentāru arī pie 38.p.). 
Vai pareizi tiek saprasts, ka no noteikumu projekta 40.punkta izriet, ka no pasākuma atlases pirmās kārtas izsludināšanas dienas 3 mēnešu laikā būs noslēgtas visas vienošanās ar CFLA par projektu īstenošanu? Citādi šķiet, ka nevar izpildīties nosacījums par 9 mēnešu progresu un 2.kārtas izsludināšanu 12 mēnešu laikā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
42. Finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību, kā arī projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām.
Priekšlikums

Ņemot vērā noteikumu projekta 42.punktu lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs, kas ir publiska persona līdz projekta iesniegšanai sadarbības iestādē izstrādās iekšējās kontroles sistēmu atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumiem Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
43. Finansējuma saņēmējs ievēro horizontālo principu „vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālo principu rādītājiem, par kuriem finansējuma saņēmējam jāuzkrāj dati. Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā”, “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
45. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot caurspīdīgu, atklātu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Ieteicama ir vides prasību integrācija preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
Priekšlikums

Lūdzam izvērtēt, vai nosacījums par projekta īstenošanā nepieciešamo iepirkumu veikšanu saskaņā ar publisko iepirkumu normatīvajiem aktiem būtu attiecināms arī uz sadarbības partneri. Lūdzam attiecīgi papildināt normu.
Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta 45.punktu ar informāciju par iespēju piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu.



 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
51. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek uzkrāta informācija par darba vietām, kas veicina vides kvalitātes saglabāšanu vai atjaunošanu (zaļajām darba vietām), un par preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumiem, kuros integrētas vides prasības.
Priekšlikums
Saskaņā ar Noteikumu projekta 51.punktu finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek uzkrāta informācija par darba vietām, kas veicina vides kvalitātes saglabāšanu vai atjaunošanu (zaļajām darba vietām), un par preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumiem, kuros integrētas vides prasības.
Lūdzam skaidrot, kas tās ir par darba vietām (finansējuma saņēmēja vai ēku lietotāja vai kādas citas?), vai pievienot atsauci uz citu normatīvo aktu, kas šo jēdzienu paskaidro.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
52. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek iegādātas un uzstādītas tādas sadedzināšanas iekārtas, kas nodrošina normatīvajos aktos par kārtību, kādā novērš, ierobežo un kontrolē gaisu piesārņojošo vielu emisiju no sadedzināšanas iekārtām, noteikto gaisu piesārņojošo vielu emisijas robežvērtību piemērošanu.
Priekšlikums
Noteikumu 52. punkts nosaka, ka finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek iegādātas un uzstādītas tādas sadedzināšanas iekārtas, kas nodrošina normatīvajos aktos par kārtību, kādā novērš, ierobežo un kontrolē gaisu piesārņojošo vielu emisiju no sadedzināšanas iekārtām, noteikto gaisu piesārņojošo vielu emisijas robežvērtību piemērošanu.
Ņemot vērā to, ka VAS “Valsts nekustamie īpašumi” projektos (ēkas Rīgā, Gaujas ielā 15, un ēku Daugavpilī, 2.Oficieru ielā 1 un 3, atjaunošanai) nav plānotas “sadedzināšanas iekārtas”, lūdzam  šo punktu precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka gadījumā, ja tiek iegādātas un uzstādītas sadedzināšanas iekārtas, tām jānodrošina normatīvajos aktos par kārtību, kādā novērš, ierobežo un kontrolē gaisu piesārņojošo vielu emisiju no sadedzināšanas iekārtām, noteikto gaisu piesārņojošo vielu emisijas robežvērtību piemērošanu.
50.
Noteikumu projekts
59. Sadarbības iestāde nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību šo noteikumu 57. punktā minētajiem nosacījumiem reizi gadā visā projekta dzīves ciklā.
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt projekta dzīves cikla ilgumu vai tā noteikšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
59. Sadarbības iestāde nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību šo noteikumu 57. punktā minētajiem nosacījumiem reizi gadā visā projekta dzīves ciklā.
Priekšlikums
Lūdzam ieviest papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu pašdeklarēšanās principu, t.i. paredzot, ka finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā sagatavo ikgadējus pārskatus par papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegts šo noteikumu 57. punktā minētais 20 procentu apjoms no infrastruktūras kopējās gada jaudas vai no infrastruktūras daļas, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, gada jaudas un/vai ka minētā infrastruktūra tiek izmantotas citai saimnieciskai darbībai, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisku darbību, tas civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā iesniedz sadarbības iestādei ziņojumu par konstatēto šo noteikumu 57. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu. Sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt iesniegt papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentām iestādēm vai no trešajām personām.
Ja attiecināms, papildus paredzēt PSD/PP uzraudzības pasākumus, ja projektā piesaistīts sadarbības partneris, kas lieto valsts nekustamos īpašumus, t.i., sadarbības partneris sagatavo PSD/PP pārskatus un informē finansējuma saņēmēju saskaņā ar sadarbības līguma nosacījumiem un finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē ziņojumu par konstatēto šo noteikumu 57. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu.
Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī noteikumu projekta anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
59. Sadarbības iestāde nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību šo noteikumu 57. punktā minētajiem nosacījumiem reizi gadā visā projekta dzīves ciklā.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt punkta redakciju, paredzot, ka sadarbības iestāde nodrošina uzraudzību saskaņā ar atbildīgās iestādes izstrādāto papildinošās saimnieciskās darbības uzraudzības metodiku.
Papildus lūdzam anotācijā norādīt, ka atbildīgā iestāde izstrādā papildinošās saimnieciskās darbības un parasto papildpakalpojumu uzraudzības metodiku līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai.
Piedāvātā redakcija
Sadarbības iestāde saskaņā ar atbildīgās iestādes izstrādāto papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodiku nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību atbilstoši šo noteikumu 57. punktā minētajiem nosacījumiem visā projekta dzīves ciklā. 
53.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru informācijas izsekojamību, lūdzam papildināt anotāciju ar šādu informāciju:
1. norādīt pasākumu īstenošanai noteikto intervences kodu Nr.52 “Citu atjaunojamo energoresursu enerģija (tostarp ģeotermālā enerģija)” atbilstoši ES fondu plānošanas dokumentos noteiktajam;
2. informāciju par investīciju jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju  iesaisti Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādē.  Vēršam uzmanību uz Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”;
3. informāciju, kā, izstrādājot noteikumu projektu, nodrošināta atbilstība nacionālajai nozares politikai un ES politikai un tiesiskajam regulējumam, lai nodrošinātu atbilstību cilvēktiesību prasībām, pienācīgi ievērojot tādus principus kā personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju principu visās dzīves jomās, personai piemītošās cieņas,  personīgās patstāvības un neatkarības, t.sk. personīgās izvēles brīvības un personas neatkarības ievērošanas, diskriminācijas aizlieguma principu, piekļūstamības principu, līdzdalības principu, iekļaušanas principu, ņemot vērā, ka ieguldījumi plānoti izglītības infrastruktūrā.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka abu pasākumu ietvaros jāveic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteiktajam, lūdzam anotācijas sadaļas 1.3.sadaļas "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" aprakstā norādīt, ka izmaksu samērīgums pret ieguvumiem tiks izvērtēts projekta līmenī izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka "Katrs resors, identificējot precīzu nepieciešamo valsts līdzfinansējuma apjomu, nāks ar atsevišķu valsts budžeta finanšu līdzekļu pieprasījumu, lai nodrošinātu projektā paredzēto līdzfinansējumu. Attiecīgi Ekonomikas ministrija līdz ar šo Ministru kabineta noteikumu izstrādi nevirzīs budžeta līdzfinansējuma pieprasījumu programmā, bet katram resoram, veicot projekta izstrādi, nepieciešams noteikt un attiecīgā kārtībā pieprasīt valsts budžeta līdzfinansējumu." Lūdzam izvērtēt, vai šāds risinājums ir atbilstošs noteikumu projekta pielikuma 7., 8., 9. un 12. punktā norādītajiem finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Ekonomikas ministriju un plānotajiem projekta iesniedzējiem, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Ekonomikas ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt attiecīgie plānotie projekta iesniedzēji pildīs finansējuma saņēmēju funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, 5.1.apakšpunktā norādot precizēto finansiālo ietekmi un 6.punktu papildinot ar pasākumu ietvaros plānotā kopējā finansējuma sadalījumu pa gadiem. Vienlaikus punktā “Cita informācijā” lūdzam norādīt ministriju, kura nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk