Atzinums

Projekta ID
23-TA-499
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 3.3.apakšnodaļā paredzēto izpildes laika grafiku, jo tas ir vispārīgs, kā arī tajā ir ietverta informācija, kas uz laika grafiku neattiecas. Lūdzam noteikt konkrētu izpildes grafiku, tai skaitā: 1) kādā termiņā ir jāveic pašvaldību atlase, kuras var sniegt uzņēmējdarbības atbalstu; 2) kādā termiņā pašvaldībai ir jānosaka uzņēmējdarbības atbalsta izmaksas kārtība; 3) kad jāslēdz līgums, ko plānošanas reģions slēdz ar pašvaldību; 4) kad jāapstiprina jauns pašvaldības grantu konkurss (programma) uzņēmējdarbībai vai jāpilnveido esošais konkurss (programma) u.c uzdevumi, kas izriet no informatīvā ziņojuma.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.nodaļas ievadā ir sniegta informācija, ka atbalsts tiek piešķirts pašvaldībām kā valsts līdzfinansējums esošajiem vai jauniem pašvaldību grantu atbalsta mehānismiem - konkursiem. Pašvaldību atlasi, kuras var sniegt uzņēmējdarbības atbalstu, ir plānots veikt katrā plānošanas reģionā, atlasot vismaz vienu pašvaldību. Plānošanas reģioni koordinē pašvaldību uzņēmējdarbības grantu konkursu īstenošanu, nodrošinot vienlīdzīgu nosacījumu attiecināšanu un piemērošanu pašvaldību uzņēmējdarbības grantu konkursos. Lūdzam precizēt informāciju, norādot, kas veiks attiecīgo atlasi. Tāpat lūdzam precizēt minēto informāciju, jo nav saprotams, kā pieci plānošanas reģioni varēs nodrošināt vienlīdzīgu nosacījumu attiecināšanu un piemērošanu pašvaldību uzņēmējdarbības grantu konkursos, ja tiek paredzēts, ka  plānošanas reģioni vai pašvaldības var noteikt arī papildu kritērijus.



 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 9.septembra noteikumu Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" (turpmāk - noteikumi Nr.606) 47.punktam informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus. Tāpat atbilstoši noteikumu Nr.606 2.3.3.apakšpunktam Ministru kabineta sēžu protokollēmums ir iekšējs tiesību akts. Tātad tas ir saistošs tikai Ministru kabinetam (Ministru kabineta padotām valsts pārvaldes iestādēm un amatpersonām). Vēršam uzmanību, ka informatīvā ziņojuma 3.nodaļā nav saprotams, vai aprakstītais tiks regulēts arī normatīvā akta līmenī, ņemot vērā, ka būs saistošs plašam personu lokam, tai skaitā privātpersonām (piemēram, attiecībā uz privāto līdzfinansējumu), kā arī tiek definēti konkrēti kritēriji, kā arī saistības attiecībā uz valsts budžeta finansējumu. Lūdzam izvērtēt minētos aspektus.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 6.lappusē ir sniegta informācija, lai nodrošinātu projektu ilgtspēju, nepieciešams piesaistīt arī privāto līdzfinansējumu (uzņēmēja ieguldījums). Privātā līdzfinansējuma apjomu nosaka plānošanas reģions.
Līdz ar to, kombinējot valsts budžeta, pašvaldību budžeta un privātā līdzfinansējuma apjomu, kopējais publiskais finansējums uzņēmējdarbības atbalsta programmai trīs gadu periodā var sasniegt 6 000 000 euro (indikatīvs piemērs), no kura:
20% valsts budžeta līdzfinansējums – 1 200 000 euro;
30% pašvaldības budžeta finansējums – 1 800 000 euro;
50% privātais finansējums (uzņēmēja ieguldījums) – 3 000 000 euro (plānošanas reģioni var precizēt privātā līdzfinansējuma apmēru).
Ierosinām precizēt minēto informāciju, ka privātais finansējums ir 50%, jo, ja plānošanas reģions var noteikt līdzfinansējuma apjomu, tad tas var būt, piemēram, arī tikai 10%. Līdz ar to attiecīgi dati par 6 000 000 euro ir neprecīzi. Attiecīgi ir minams, ka tie var būt līdz 6 000 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 1.nodaļā ir sniegta informācija, ka daudzās Latvijas teritorijās jau ilgstoši pastāv sociāli ekonomiskās problēmas – augsta migrācija jeb iedzīvotāju aizplūšana uz citiem reģioniem un valstīm, zema ekonomiskā aktivitāte un augstāks bezdarba līmenis, zemāks ienākumu līmenis, kā arī zema uzņēmējdarbības aktivitāte. Ierosinām pēc iespējas izmantot tādus informācijas avotus un analīzes metodes, kas nodrošina ar pierādījumiem pamatotu ietekmes izvērtējumu. Līdz ar to lūgums minēt konkrēti, par kādām teritorijām ir runa.
Piedāvātā redakcija
-