Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka no 2025.gada 13.februārā plkst. 22:00 līdz 14.februārā plkst. 01:00 ir ieplānoti Valsts informācijas sistēmu savienotāja Vienotās pieteikšanās moduļa tehniskie uzturēšanas darbi. To laikā var būt traucēta vai nepieejama e-Identitātes apliecināšana ar visiem autentifikācijas rīkiem.
Projekta ID
24-TA-2095
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā minēto, ka: "mērķa grupas personai ir noteikts kopējais mācību ilgums gada laikā (bezdarbniekiem un darba meklētājiem kopā nepārsniedzot četrus mēnešus, bet bezdarba riskam pakļautā personām, kopā nepārsniedzot sešus mēnešus), bet nav izmaksu ierobežojuma;". Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2011.gada 25.janvāra noteikumu Nr.75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" (turpmāk - MK noteikumu Nr.75) 33.3 punkts nosaka, ka bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu divu gadu laikā var iesaistīt šo noteikumu 21.7. apakšpunktā minēto mācību programmu apguvē, par mācību programmu apguvi kopā nepārsniedzot 500 euro.

Tāpat MK noteikumu Nr.75 43.10.apakšpunkts nosaka, ka bezdarbnieku un darba meklētāju apmācībai paredzētos finanšu līdzekļus var izlietot izdevumu segšanai vai kompensācijai par atvērto tiešsaistes kursu platformu piedāvāto mācību programmu apguvi un apliecinājuma dokumenta saņemšanu. Lūdzam skaidrot, kas notiek gadījumā, ja apliecinājuma dokuments par mācību programmu apguvi netiek saņemts.
Citos gadījumos norēķinus ar izglītības iestādi par apmācību izdevumiem Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk – NVA) veic, ja bezdarbnieks vai darba meklētājs 90 dienu laikā pēc apmācības pabeigšanas ir saņēmis MK noteikumu Nr.75 21. punktā minēto zināšanas apliecinošo dokumentu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā nosaka mērķa grupas augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguves nepieciešamību. Vai šim nolūkam tiek izmantots arī jaunizstrādātais digitālais rīks (Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna atskaites punkts Nr.128 "Digitālā rīka izstrāde prasmju novērtēšanai"). Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisijas lomu mācību nepieciešamības noteikšanā. Attiecīgi arī lūdzam skaidrot, balstoties uz ko un kādā veidā tiek noteikts mācību jomu klāsts, kas tiek/ tiks piedāvāts atvērto tiešsaistes kursu platformās.  

Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu par visu ierosināto grozījumu ietekmi uz projektu Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 "Prasmju pilnveide pieaugušajiem" (turpmāk - projekts Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001) (piemēram, vai tiks izvērtēta nepieciešamība veikt grozījumus projektā), tostarp izvērtēt ietekmi uz finansējuma saņēmēju (ievērojot, ka būs nepieciešams, piemēram, organizēt jaunu iepirkuma procedūru, utt.). Tāpat, vai ir plānota NVA klientu informēšana par grozījumiem, pēc to apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka attiecībā uz licenču abonēšanas iegādi -  lietotāju licenču izmantošanas termiņš no AF līdzekļiem var tikt attiecināts tikai no iepirkuma līguma parakstīšanas brīža līdz projekta Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 īstenošanas beigām, proti līdz 2026.gada 30.jūnijam, vienlaikus pārliecinoties, ka netiek radīti dubultā finansējuma riski.

Vēršam uzmanību, ka attiecīgajai informācijai ir jābūt iekļautai anotācijā, lai nodrošinātu liecības, ka grozījumu ietekmes izvērtējums ir veikts un ir nodrošinātas audita liecības informācijas izsekojamībai.


 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2. punktā izteiktajā Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumu Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi" 17. punktā precizēt vai svītrot atsauci uz noteikumu 6.1.1. apakšpunktu, jo minētais apakšpunkts regulē investīciju īstenošanā sasniedzamo atskaites punktu, nevis izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jaunā “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509), un tā kā saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, tad lūdzam noteikumu Nr. 323 23.3.apakšpunktā un 26.1.1.2.apakšpunktā precizēt atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbalsta saņēmēja, kas ir saimnieciskās darbības veicējs šo noteikumu 15.8.un 15.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, pienākumu pirms lēmuma pieņemšanas atbalsta sniedzējam iesniegt de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās veidlapas izdruku vai norādīt sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru, atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību" noteiktajam, kā arī papildināt ar atbalsta sniedzēja pienākumu pirms lēmuma pieņemšanas par de minimis atbalsta piešķiršanas veikt pārbaudi par atbalsta saņēmēja atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 prasībām, tai skaitā, pārbaudot atbalsta pretendenta veidlapā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas 2023. gada 13. decembra regulas Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, 3.panta 2.punktā noteiktajam, atbalsta sniedzējam (finansējuma saņēmējam) ir pienākums pārbaudīt piešķirtā, nevis faktiski saņemtā de minimis atbalsta apjomu. Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktam, aicinām noteikumu projekta 36.2.1. un 36.2.2. apakšpunktā aizstāt vārdu “saņemtā” ar vārdu “piešķirtā”. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 36.3.apakspunktu un aizstāt vārdu “saņemtais” ar vārdu “piešķirtais”.
 
Piedāvātā redakcija
-