Atzinums

Projekta ID
22-TA-813
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar aprakstītu par 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā” sasaisti un ietekmi uz īstenojamo reformu 6.3.1. "Publiskās pārvaldes modernizācija", kas paredz attīstīt modernu un efektīvu publisko pārvaldi, kas nodrošina labākus, ērtākus un digitāli pieejamus pakalpojumus iedzīvotājiem, īsteno inovatīvu un efektīvu pārvaldes darba organizāciju, nodrošinot optimālu resursu izmantošanu, piesaista un notur konkurētspējīgus, zinošus, motivētus un profesionālus darbiniekus, kā arī plāno un realizē pierādījumos balstītu, kopradē veidotu kvalitatīvāku rīcībpolitiku, ņemot vērā sabiedrības vajadzības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši “Informatīvā ziņojuma par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2022. gada 1. februārim”  5. pielikumam 6.3.1.4.i investīcijas ietvaros ir plānots uzkrāt datus par dalībniekiem un Atveseļošanas fonda kopējo rādītāju “Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits”, līdz ar to lūdzam atbilstoši ar šo informāciju papildināt MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērst noteikumu projekta 2.punktā un anotācijā minēto mērķi, nodrošinot pilnīgu atbilstību Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem mērķiem.
Piedāvātā redakcija
           Kopējais mērķis nevalstisko organizāciju sociālās drošības pārstāvniecības stiprināšanai un  sabiedrības interešu uzraudzībai ir sabiedrības vismazāk aizsargāto grupu interešu pārstāvniecību sociālās drošības jomā pilsoniskajā dialogā ar publisko pārvaldi un lēmumu pieņēmējiem, kā arī nodrošināt sabiedrības interešu uzraudzību un ievērošanu ārvalstu investīciju un valsts budžeta finansējuma izlietojumā, sākot no nozīmīgu valstiska mēroga investīciju projektu plānošanas un ieviešanas un beidzot ar lokālu vietējo pašvaldību attīstības projektu un iniciatīvu realizāciju iedzīvotāju labklājības un tautsaimniecības attīstības nodrošināšanai.                  Mērķis sekmēs Covid-19 pandēmijas krīzes visvairāk skarto iedzīvotāju grupu sociālās drošības interešu pārstāvību, mazinot riskus viņu turpmākai sociālajai atstumtībai, izolētībai un nonākšanai uz nabadzības sliekšņa.
            Papildus mērķis sekmēs nevalstiskā sektora organizāciju izaugsmi sabiedrības interešu uzraudzības jomā, stimulējot tās arvien vairāk pievērsties publisko finanšu līdzekļu efektīvas un godīgas izlietošanas uzraudzības jautājumiem, ciešāk iesaistot šajos procesos tieši sabiedrības pārstāvjus.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot 5.1. un 5.4. apakšpunkta beigu daļu, kas attiecas uz valsts budžeta finansējumu  (t.i. pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) daļa), bet lūdzam informāciju par valsts budžeta finansējumu, atrunāt ārpus noteikumu projekta 5.punkta, t.i. atsevišķā  MK noteikumu punktā. Līdztekus lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, ka precīzs PVN apmērs būs zināms projekta faktiskās īstenošanas laikā.  Šobrīd valsts budžeta finansējums noteikts indikatīvi ... euro, kas paredzēts PVN segšanai un tas veidojas, aprēķinot PVN no šī noteikumu projekta 5.1. un 5.4. apakšpunktā norādīto izmaksu kopsummas. 
Attiecīgi lūdzam noteikumu projektā norādīt konkrētu PVN summu (bez vārda “indikatīvi”), kas noteikta arī Ministru kabineta protokollēmumā. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 5.punkta apakšpunktus, jo 5.punktā uzrādītais finansējums neatbilst šī punkta apakšpunktos uzrādītajam. Vienlaikus, precizējot šā punkta redakciju, lūdzam norādīt, ka valsts budžeta līdzfinansējums ir paredzēts tikai pievienotās vērtības nodokļa segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu 8.8.punktu norādot, ka:
Piedāvātā redakcija
veic sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudi, t.sk. datu ticamības pārbaudi.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka līdz 2026.gada 30.augustam jābūt sasniegtiem ne tikai rādītajiem, bet arī pabeigtiem projektiem, veiktām pēdējām pārbaudēm un izmaksātam noslēguma maksājumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.2.punktu, nosakot, ka lai nodrošinātu noteikumu projekta 9.1.punktā minētā rādītāja sasniegšanu, ir noteikts šāds sasniedzamais uzraudzības rādītājs: līdz 2024.gada 3.cet. "Atbalsta programmas atbalsta saņēmēji" -   15 sekmīgi pabeigti granta līgumi. Vienlaikus norādām, ka formulējam, kad mērķis un starpposma/uzraudzības vērtība (9.1.2. un 9.2.punkts) tiek uzskatīta par pabeigtu būtu jāsakrīt.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projekta 10.punktā minētais atbilst Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā norādītajam, un vai 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā” ietvaros tiks
-nodrošināta nevalstisko organizāciju (turpmāk - NVO) pārstāvniecības stiprināšana sociālās drošības jomā - organizāciju kapacitātes stiprināšana caur biedru skaita palielināšanu un biedru un darbinieku veiktspējas stiprināšanu (stratēģijas, metodoloģijas, instrumentu izstrāde un ieviešana), sekmējot sociāli vismazāk aizsargāto iedzīvotāju grupu interešu pārstāvību dialogā ar publisko pārvaldi lēmumu pieņemšanas, politikas plānošanas un īstenošanas procesos; 
-nodrošināta ekspertu piesaiste, cilvēkresursu kompetenču stiprināšana, mācības, sociālekonomisko datu izstrāde sociālo grupu pārstāvniecībai nacionālā, reģionālā, starptautiskā līmenī un medijos;
-attīstīta un plašākā mērogā ieviesta sabiedrības interešu uzraudzības (“sargsuņa”) funkcija NVO iesaistē publiskā finansējuma un ārvalstu investīciju pārredzamības un tiesiskas izmantošanas nodrošināšanā; 
-sekmēta pilsoniskās līdzdalības un iedzīvotāju interešu pārstāvības organizāciju attīstības un koprades centru (inkubatori) izveide reģionos un nacionālā līmenī;
-stimulēta NVO sadarbības attīstīšana un tīklošanās, strādājot pie risināmo problēmu definēšanas un kopīgu risinājumu/priekšlikumu izstrādes jomās, kur pilsoniskais dialogs ir vājš vai neeksistējošs – sociālā drošība un sabiedrības interešu uzraudzības;
-sekmēti sociālā dizaina un inovatīvu pakalpojumu izstrādes pasākumi sociālās drošības jomā;
-izstrādāta NVO atbalsta programma un apkopotas metodes, principi, veidi un priekšnosacījumi sabiedrības interešu aizstāvības īstenošanai, kas  būtu vienlīdz saistoši gan biedrībām un nodibinājumiem, kuri vēlas savu darbību attīstīt sabiedrības interešu uzraudzības jomā, gan arī publiskās pārvaldes iestādēm veidojot sadarbības praksi ar nevalstisko sektoru finansējuma izlietojuma uzraudzībā. Noteikts atbalsta programmas kvalitatīvais atskaites punkts 2026.gada 1. ceturksnī (pētījuma nodevums 2026.gada 3. ceturksnis),  kas atspoguļos programmu ietekmi uz izvirzītajiem investīcijas mērķiem. Tiks novērtēta izvirzīto mērķu sasniegšana - pieaugošs biedrību/nodibinājumu sniegto atzinumu skaits sociālo grupu interešu aizstāvībai;  NVO ekspertīze, atzinumi un informācija mājaslapās/plašsaziņas līdzekļos par "sargsuņu" uzraugāmajiem projektiem un sasniegtajiem rezultātiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu vai skaidrot, cik lielā finanšu apjomā un kas precīzāk tiek paredzēts zem 10.2.6. un 10.2.7.apakšunktos minētajās atbalstāmajās darbībās. Proti, vai 10.2.7.apakšpunktā minētais jāsaprot kontekstā ar datu ticamību, ko regulē Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumi Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr.621). Papildus lūdzam pārliecināties, vai prasības par datu ticamības nodrošināšanu ir korekti definētas atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja  līmeņos, atbilstoši MK noteikumos Nr.621 noteiktajam. Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai šis nosacījums ir attiecināms arī uz atbalsta sniedzēju.


 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka var paredzēt neatkarīga revidenta vai iekšējā audita izmaksas. Vēršam uzmanību, ka nav atbalstāma esošo auditoru atalgojuma izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 12.8.punktu ar nosacījumu, ka tikai gadījumā ja izmaksas ir saistītas ar 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā” mērķa sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 13., 28.1., un 28.2.punktu vai skaidrot, kas tiek saprasts ar jēdzienu līdzfinansējums.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt 14.punkta palīgteikuma redakciju, ņemot vērā, ka Ministru kabineta š.g. 22.marta sēdes prot. Nr.17 34.§ 9.punktā ir iekļauti nosacījumi  attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa finansēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 15.punktu, norādot uz kāda dokumenta pamata grantu projektu vērtēšanas komisija darbosies (piemēram, nolikums). Vienlaikus aicinām detalizētāk atrunāt komisijas sastāvu, t.sk. vai būs novērotāji, vai plānots pieaicināt neatkarīgus ekspertus utt.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu prasību salāgot ar MK noteikumu projekta 3.punktā minēto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu kā šo praktiski varēs nodrošināt un kas tiek attiecināts ar vārdu “maksājumu parāds”
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo svītrot vai precizēt redakciju, jo, ja projekta iesniegums ir iesniegts, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu, neatkarīgi no tā, vai tie satur rekvizītu "paraksts", tam ir juridiskais spēks.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.15.5.apakšpunktu, jo maksimālo ierobežojumu summas ir norādītas 18.punktā nevis 19.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.17.punktu, norādot atsauci uz noteikumu projekta punktu/iem, kas definē kopējo investīcijas mērķi jeb prasības projekta iesniegumam.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka nepieciešamību uzkrāt kopējo rādītāju informāciju, t.sk. arī pa kopējo rādītāju apakšveidiem (dzimumu, vecumu un digitālās prasmes apmācītos dalībniekus), tādējādi nodrošinot Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr.2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22.panta prasības. 
Vienlaikus lūdzam definēt, kas ir dalībnieks par ko šie dati jāuzkrāj (NVO vai apmācītas personas).

Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nepieciešams uzkrāt datus arī par dalībniekiem, lūgums papildināt ar apakšpunktu, norādot Finansējuma saņēmēja pienākumu ievadīt šos datus Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt finansējuma apjomu, jo ir jāparedz daļa arī noslēguma maksājumam, kuru izmaksās, kad tiks sasniegti mērķi un veiktas pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, jo noslēguma maksājumu jāizmaksā tikai kad ir pabeigts projekts un izpildīti visi nosacījumi, kā arī ir gūta pārliecība par mērķu izpildi. Lai pārkāpumu gadījumā varētu īstenot korektīvās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt regulējumu, nosakot, ka revidents savu apliecinājumu sniedz kad ir pabeigta projekta īstenošana.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka, ka finansējuma saņēmēja pienākums, tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, iesniegt iepirkumu plānu KPVIS par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu – Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumu vai Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr.104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai izslēgtu komercdarbības atbalsta sniegšanas risku preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī, lūdzam norādīt, ka projekta īstenošanai nepieciešamās preces un pakalpojumi tiek iegādāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā, ievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot mehānismu, kādā tiek atgūts projekta īstenotājam izmaksātais finansējums, ja iestājas kāds no 30.punktā minētajiem gadījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot pamatojumu 13.punktā noteiktā projekta vadības personāla atlīdzības izmaksu procentu noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu” (turpmāk - NBK). Vēršam uzmanību, ka gadījumos, kad NBK novērtējumā norādīts, ka nav ietekmes uz vidi, vai tā nav būtiska, Ministru kabineta noteikumu anotācijā tam ir jābūt norādītam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā ietvert pamatojumu, kādēļ šajā pasākumā komercdarbības atbalsta sniegšana nav plānota - proti, vai atbalsts tiks/netiks sniegts saimnieciskai darbībai – preču un pakalpojumu piedāvāšanai tirgū.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt 5.1.apakšpunktu, tajā atbilstoši 5.punktam norādot precizēto finansiālo ietekmi uz valsts budžetu, kā arī precizēt 6.punktā sniegto informāciju, korekti norādot procentu aprēķinu sadalījumā pa gadiem no kopējiem izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma nosaukumu "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.komponentes “Likuma vara” reformu un investīciju virziena 6.3.” Publiskās pārvaldes modernizācija” reformas 6.3.1. “Publiskās pārvaldes modernizācija” 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un sabiedrības interešu uzraudzībā” īstenošanu”, attiecīgi arī citur (gan noteikumu projektā, gan anotācijā un Ministru kabineta protokollēmuma) tekstā precizējot tā nosaukumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli “19.3” (trīs prim).
Piedāvātā redakcija

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdus “plāna (turpmāk – Atveseļošanas fonds)” ar vārdiem “(turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna”.
Piedāvātā redakcija
1.1. nosacījumus Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma  (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 6.komponentes "Likuma vara" 6.3. reformu un investīciju virziena “Publiskās pārvaldes modernizācija” 6.3.1.4.i. investīcijai “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā” (turpmāk –  investīcija);
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 3.punktu, norādot, ka projekta iesniedzējs 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā”  ietvaros ir ...., kuras pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus “finansējuma saņēmēji” vai aizstāt vārdus “atbalsta mērķa grupa (finansējuma saņēmēji)” ar vārdiem “finansējuma saņēmēji”
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta visā tekstā un anotācijā salāgot valūtas nosaukuma “euro” lietojumu, kas būtu norādāms euro slīprakstā nevis “EUR” vai "Eur".
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdu “apakšpunktā” aiz skaitļa “5.4.”
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt skaitli “9.1.” ar vārdiem un skaitli “šo noteikumu 9.1.apakšpunktā”
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vārdus “atklātu projektu iesniegumu atlasi”, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda ietvaros nav paredzēts termins atklāta vai ierobežota projekta iesniegumu atlase. Aicinām liet, piemēram, “atklāts projektu iesniegumu konkurss” vai kādu citu atbilstošu terminu
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdu “apakšpunktā” aiz skaitļa “5.3.”
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt MK noteikumu 6.punktā ietverto regulējumu, izdalot to secīgi atbilstoši plānotajiem pienākumiem un uzdevumiem, lai tās piemērotajam būt skaidrs normas mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdu “plānā” aiz vārda “fonda”
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus “Atveseļošanas fonda”, ņemot vērā iepriekš tekstā noteikto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādēļ 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un  sabiedrības interešu uzraudzībā” ietvaros kā atbalsta sniedzējs ir izvēlēts Sabiedrības integrācijas fonds.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punktu, norādot sasaisti ar 18.punkta apakšpunktā minēto NVO vienam projektam maksimāli pieejamo kopējo summu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļiem “5.2.”
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai neradītu interpretācijas iespējas, lūdzu aizstāt vārdus “mērķa grupai” ar vārdiem “finansējuma saņēmējiem”, tādējādi nodrošinot terminoloģijas atbilstību MK noteikumos Nr.621 noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam saīsinājumu noteikt jau pie sākotnējā regulējuma, kur noteikts, ka Sabiedrības integrācijas fonds sniegs atbalstu. Šobrīd MK noteikumu projekta 6.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju, kur tiks publicēts paziņojums par atklātu projektu iesniegumu konkursu; kur tiks publicēts atlases nolikums, kur būs pieejama projekta iesnieguma veidlapa un cita ar projekta iesnieguma sagatavošanu nepieciešamā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.3.apakšpunktu ar informāciju, norādot  atbilstoši kam izvērtēs iesniegtos projektu iesniegumus. Pieļaujam, ka atbilstoši noteikumu projekta 20. un 21.punktā noteiktajiem kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdu "nodrošina"  aizstāt ar vārdu “veic”.
Piedāvātā redakcija

8.5. veic maksājumus finansējuma saņēmējiem un pārbauda finansējuma izlietošanas atbilstību šo noteikumu prasībām;
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 9.1. punktā ir noteikts, ka mērķis sasniedzams līdz 30.09.2026.
Savukārt noteikumu 35.p. pateikts, ka projektu īstenošanas termiņš nepārsniedz 31.05.2026. un līdz 30.06.2026. finansējuma saņēmējam ir pienākums iesniegt projekta noslēguma dokumentāciju atbalsta sniedzējam.
Ņemot vērā, ka AF noteikto rādītāju sasniegšana jānodrošina līdz 31.08.2026., lūdzam precizēt noteikumu projektā un anotācijā norādīto informāciju par mērķa sasniegšanas termiņu.
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdu “fondu” aiz vārda “politikas”
Piedāvātā redakcija
9.1.1. dati par noslēgtajiem līgumiem ar finansējuma saņēmējiem tiek iegūti no Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas (turpmāk -vadības informācijas sistēma).
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 9.3.1.apakšpunkta redakciju konkrēti nosaucot abus tematiskos virzienus, t.i. “Sabiedrības vismazāk aizsargāto grupu interešu pārstāvniecība sociālās drošības jomā” un “Sabiedrības interešu uzraudzība par ārvalstu investīciju un valsts budžeta finansējuma izlietojumu” vai likt atsauci uz 5.2. un 5.3.punktu, jo noteikumu projekta 9.3.1.punkta apakšpunkti (9.3.1.1. un 9.3.1.2.) savā ziņā dublē 5.2. un 5.3.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt 9.3.2.apakšpunktu norādot, ka uzskata par izpildītu, kad ir notikusi atbalsta programmas noteikumu publicēšana un iekavās norādot precīzāku informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļa “10.2.”.
Piedāvātā redakcija

11. Šo noteikumu 10.1. un 10.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu nodrošina atbalsta sniedzējs, bet šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs.
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt atlīdzības attiecināšanu šo noteikumu 12.1. un 12.2. apakšpunktā.
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no EK puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF finansējuma, jo AF finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF  līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.

Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precīzāk skaidrot noteikumu projekta 12.3.punktā minēto par iekšējā audita personāla atlīdzības izmaksām, kas ar šo jēdzienu tiek saprasts. T.i., vai ar šo būtu jāsaprot, ka audits ir kā projekta darbība, kas nav kontekstā ar datu ticamību, utt.
Papildus norādām, ka atbilstoši "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" 19.punktam":  "... Valsts kanceleja paredz reformas vai investīcijas ieviešanas nosacījumos iespējamību, ka finansējuma saņēmējam projekta ietvaros būs iespēja ieplānot neatkarīga revidenta/ iekšējā auditora iesaisti, lai apliecinātu atskaites punkta un/ vai mērķa sasniegšanu un izmaksu pamatotību. Neatkarīga revidenta/ iekšējā audita izmaksas ir attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma...". Taču aicinām vērtēt, vai šī noteikumu projekta kontekstā jāparedz, ka revidents tiek finansēts atbalsta sniedzēja līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksu uzskaiti un nodalīšanu. Vienlaikus lūdzam paredzēt nosacījumu, ka atbalsta sniedzējam ir pienākums atgriezt pārmaksāto PVN daļu, ja sākotnēji plānotais PVN apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, norādot, kur projektu iesniegumi tiks iesniegti.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļa “20.”
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pēdējo teikumu izdalīt kā atsevišķu punktu, lai skaidri nodalās prasības sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projekta 18. un 19.punktā minētais neradīs riskus, ka finansējuma saņēmējs piesaistīs sadarbības partneri tikai formāli, lai veiktu nelielu daļu no projektā veicamajām darbībām, taču lai tiktu ieskaitīts kā atbalsta saņēmējs tikai tā iemesla dēļ, ka maksimālā viena projekta atbalsta kopsumma tiek aprēķināta kā šo noteikumu 18.punktā noteiktās atbalsta summas uz vienu atbalsta saņēmēju un projektā iesaistīto atbalsta saņēmēju skaita reizinājums attiecīgajā tematiskajā virzienā. Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā pārliecinās, vai ir iekļauta pietiekama informācija/ kritēriji par sadarbības partnera iesaisti, minimālais veicamo darbību apjoms, funkcijas, ko veiks sadarbības partneris, utt. 



 


Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai papildināt noteikumu projektu ar informāciju, vai projekta iesnieguma iesniedzējs drīkstēs iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu vai vārākus, piemēram, katrā no tematiskajiem virzieniem pa vienam.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 21.16.punktu ar atsauci uz konkrētu noteikumu projekta punktu, kas nosaka projekta īstenošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļa “21.4.”.
Piedāvātā redakcija
22. Projekta iesniedzējs kopā ar sagatavoto projekta iesniegumu iesniedz atbalsta sniedzējam apliecinājumu par atbilstību šo noteikumu 20.punktā, kā arī šo noteikumu 21.4., 21.5., 21.6. un 21.7. apakšpunktos minētajiem kritērijiem.
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ir pamats noteikt administratīvā akta izdošanas termiņu ilgāku nekā tas ir noteikts Administratīvā procesa likuma 64.panta pirmajā daļā (..lēmumu pieņem viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā — īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai).
Vērtējot cita normatīvā akta sakarā, secināts, ka MK noteikumos var noteikt tikai īsāku administratīvā akta izdošanas termiņu, bet vispārīgi garāka administratīvā akta termiņa noteikšanai ir nepieciešami īpaši pamatoti apstākļi, kas saistīti ar objektīvās izmeklēšanas principa ievērošanu (sarežģītība, procesa īpatnība utt.). Līdz ar to ierosinājums šajā punktā noteikt mēnesi lēmuma pieņemšanai un termiņu pagarinājumus (ja nepieciešams) risināt caur konkrētiem lēmumiem par sākotnējā termiņa pagarināšanu lēmuma izdošanai, nevis MK noteikumos par investīcijas īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projektā vārdus "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma" lietojot noteikumu projekta 1.1.punktā ieviesto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā minētie pasākumi nebūtu saistoši arī sadarbības partnerim vai atbalsta saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt MK protokollēmumu ar nosacījumu, ka pievienotās vērtības nodokļa segšanai tiks pieprasīti no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” valsts budžeta līdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 33.punkta apakšpunktos minētie pienākumi nebūtu saistoši arī sadarbības partnerim vai atbalsta saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka dokumentācija ir jāuzglabā 5 gadus pēc EK noslēguma maksājuma veikšanas dalībvalstij, ierosinām norādīt precīzu datumu līdz kuram dokumentācija uzglabājama.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt regulas Nr. 2021/241 pilno nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par nevalstisko organizāciju (turpmāk - NVO) sektora analīzi, cik kopumā ir šādu NVO, kas potenciāli varētu pieteikties kā finansējuma saņēmēji/sadarbības partneri 6.3.1.4.i. investīcijas “Nevalstisko organizāciju izaugsme sociālās drošības pārstāvniecībā un sabiedrības interešu uzraudzībā” ietvaros. Vienlaikus norādām, ka atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna 2.pielikumam:
1) Grantu programma ar mērķi nodrošināt nevalstisko organizāciju stiprināšanu, attīstību un pieredzes pilnveidi sociālās drošības pārstāvniecības jomā, lai sekmētu sociāli mazāk aizsargāto iedzīvotāju grupu interešu aizstāvību - finansējums plānots atklāta konkursa veidā, novirzot to vidēji 6-7 projektiem, plānotā projekta summa vidēji 250 000 euro. Projekta iesniedzējs ir biedrība/nodibinājums, kuram jānodrošina biedrības/nodibinājumi kā sadarbības partneri. 
3) Grantu programma ar mērķi nodrošināt nevalstisko organizāciju attīstību, kapacitātes stiprināšanu un praktisko pieredzi veikt sabiedrisko monitoringu par publiskā finansējuma un ārvalstu investīciju godprātīgu izmantošanu - finansējums plānots atklāta konkursa veidā, novirzot to vidēji 3-4 projektiem, plānotā projekta summa vidēji 200 000 euro. Projekta iesniedzējs ir biedrība/nodibinājums, kuram jānodrošina biedrības/nodibinājumi kā sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodam nosaukumu uz "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam".
Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijā atšifrēt tādus saīsinājumus kā MK, ES, IKP, NVO, AS1, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, t.sk. 8.sadaļu "Horizontālās ietekmes" (8.1.8. un 8.1.9. punkts) ar skaidrojumu, kas tiek saprasts ar jēdzienu "sabiedrības vismazāk aizsargātās grupas". 

Piedāvātā redakcija
-
81.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ietekmes aprakstu, norādot arī tematiskos mērķus, kā arī citus iespējamos NVO ieguvumus.
Piedāvātā redakcija
-