Projekta ID
24-TA-564Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija"
Atzinums iesniegts
18.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
LIKTA ir izskatījusi likumprojektu “Grozījumi Nacionālās drošības likumā” (24-TA-564) (turpmāk – Likumprojekts) par kuru esam iepriekš snieguši iebildumu un priekšlikumu (Izziņas 4.punkts) un iebilstam pret Likumprojekta Izziņas 4.punktu.
Mūsu ieskatā Ekonomikas ministrijas skaidrojums un atzīme, ka iebildums ir ņemts vērā, neatbilst LIKTA celtajai iebilduma būtībai. Ekonomikas ministrijas skaidrojums ir vispārīgs un nepilnīgs.
Mūsu priekšlikums “Papildināt Anotāciju ar informāciju par to, kādi pienākumi un ierobežojumi no nacionālās drošības viedokļa ir augstākminētajiem no kritiskās infrastruktūras D kategorijas kopuma izslēgtajiem subjektiem” norāda uz nepieciešamību apzināties sekas tam, ka tie subjekti, kuri netiks pakļauti kontrolei kā D kategorijas subjekti, var radīt riskus, ka pietiekami netiks izvērtēts un novērsts drošības apdraudējums.
Lai arī Ekonomikas ministrija izziņas 4.punktā skaidrojusi, ka no kritiskās infrastruktūras D kategorijas kopuma izslēgtajiem subjektiem piemērojami ierobežojumi, kas izriet no citiem normatīvajiem aktiem, tomēr konkrētu normatīvo aktu norādīšana nodrošinātu, ka ikviens interesents, tostarp uzņēmēji un citas iesaistītās puses, varētu skaidri saprast, kādi ierobežojumi tiek piemēroti attiecīgajiem subjektiem. Tas veicinātu juridisko noteiktību un pārliecību, ka likumprojekta izstrādē ņemtas vērā gan ekonomiskās, gan nacionālās drošības intereses.
Atkārtoti lūdzam Ekonomikas ministriju precizēt Anotācijā tieši kuri normatīvie akti (konkrēti likumu panti un MK noteikumu punkti) nosaka ierobežojumus no kritiskās infrastruktūras D kategorijas izslēgtajiem subjektiem.
Mūsu ieskatā Ekonomikas ministrijas skaidrojums un atzīme, ka iebildums ir ņemts vērā, neatbilst LIKTA celtajai iebilduma būtībai. Ekonomikas ministrijas skaidrojums ir vispārīgs un nepilnīgs.
Mūsu priekšlikums “Papildināt Anotāciju ar informāciju par to, kādi pienākumi un ierobežojumi no nacionālās drošības viedokļa ir augstākminētajiem no kritiskās infrastruktūras D kategorijas kopuma izslēgtajiem subjektiem” norāda uz nepieciešamību apzināties sekas tam, ka tie subjekti, kuri netiks pakļauti kontrolei kā D kategorijas subjekti, var radīt riskus, ka pietiekami netiks izvērtēts un novērsts drošības apdraudējums.
Lai arī Ekonomikas ministrija izziņas 4.punktā skaidrojusi, ka no kritiskās infrastruktūras D kategorijas kopuma izslēgtajiem subjektiem piemērojami ierobežojumi, kas izriet no citiem normatīvajiem aktiem, tomēr konkrētu normatīvo aktu norādīšana nodrošinātu, ka ikviens interesents, tostarp uzņēmēji un citas iesaistītās puses, varētu skaidri saprast, kādi ierobežojumi tiek piemēroti attiecīgajiem subjektiem. Tas veicinātu juridisko noteiktību un pārliecību, ka likumprojekta izstrādē ņemtas vērā gan ekonomiskās, gan nacionālās drošības intereses.
Atkārtoti lūdzam Ekonomikas ministriju precizēt Anotācijā tieši kuri normatīvie akti (konkrēti likumu panti un MK noteikumu punkti) nosaka ierobežojumus no kritiskās infrastruktūras D kategorijas izslēgtajiem subjektiem.
Piedāvātā redakcija