Projekta ID
22-TA-2776Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Grozījums Ieroču aprites likumā
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt Ieroču aprites likuma 15.panta sestās daļas attiecināmību uz Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālo vidusskolu un nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt likumprojektu un sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Ieroču aprites likuma 88.panta pirmā daļa noteic, ka ar visiem Latvijā apritē esošajiem A, B un C kategorijas vītņstobra šaujamieročiem (izņemot Nacionālo bruņoto spēku un valsts drošības iestāžu šaujamieročus), kuros lodei šāviena brīdī ir tiešs kontakts ar stobru, Valsts policijā izdarāmi kontrolšāvieni. Savukārt minētā panta otrajā daļā ir ietverts regulējums, kas paredz, ka kontrolšāvienu izdarīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Ņemot vērā, ka likumprojektā netiek paredzēts izņēmums attiecībā uz kontrolšāvienu veikšanu attiecībā uz Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra ieročiem, izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma IV sadaļu, norādot, ka nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 21.janvāra noteikumos Nr.40 "Kontrolšāvienu izdarīšanas kārtība un valsts nodevu apmērs un maksāšanas kārtība" kā atbildīgo ministriju norādot Aizsardzības ministriju.
Ņemot vērā, ka likumprojektā netiek paredzēts izņēmums attiecībā uz kontrolšāvienu veikšanu attiecībā uz Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra ieročiem, izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma IV sadaļu, norādot, ka nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 21.janvāra noteikumos Nr.40 "Kontrolšāvienu izdarīšanas kārtība un valsts nodevu apmērs un maksāšanas kārtība" kā atbildīgo ministriju norādot Aizsardzības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Atbilstoši Ieroču aprites likuma 87.panta pirmajai daļai Ieroču reģistrā reģistrē Latvijas fizisko un juridisko personu, valsts un pašvaldību institūciju (izņemot Nacionālo bruņoto spēku, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu, Nodrošinājuma valsts aģentūras un valsts drošības iestāžu) šaujamieročus, to būtiskās sastāvdaļas un munīciju, lielas enerģijas pneimatiskos ieročus, gāzes ieročus un signālieročus, par salūtieročiem (akustiskajiem ieročiem) pārveidotus šaujamieročus, dezaktivētus šaujamieročus, iznīcinātus šaujamieročus un personas, kurām Valsts policija izsniegusi ieroču atļaujas, kā arī šaujamieroču un to būtisko sastāvdaļu piegādātājus.
Ņemot vērā, ka likumprojektā netiek paredzēts izņēmums attiecībā uz Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra ieroču reģistrēšanu Ieroču reģistrā, izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma IV sadaļu, norādot, ka nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumos Nr. 76 "Ieroču reģistra noteikumi" kā atbildīgo ministriju norādot Aizsardzības ministriju.
Ņemot vērā, ka likumprojektā netiek paredzēts izņēmums attiecībā uz Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra ieroču reģistrēšanu Ieroču reģistrā, izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma IV sadaļu, norādot, ka nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumos Nr. 76 "Ieroču reģistra noteikumi" kā atbildīgo ministriju norādot Aizsardzības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-