Projekta ID
23-TA-2484Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Papildināt noteikumu projekta punktu ar procentu aprēķinu, līdzīgi, kā tas jau noregulēts šobrīd spēkā esošajos Ministru kabineta noteikumos Nr.194 “Kārtība, kādā piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai (gāzeļļai), ko izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai, lauksaimniecības zemes apstrādei un meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, kā arī zemes apstrādei zem zivju dīķiem”.
Ja plānots, ka Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) jāpieņem lēmums par nelikumīgā valsts atbalsta atgūšanu, tad piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 19. panta pirmajā daļā noteikto, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšana īstenojama saskaņā ar šīs nodaļas nosacījumiem un kārtību, ciktāl attiecīgajā atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta piešķiršanas nosacījumos nav noteikts citādi. Ministru kabineta noteikumos paredzētajai atbalsta programmai lūdzam normatīvajā regulējumā nepārprotami noteikt VID kompetenci lēmuma pieņemšanā, aprēķinātā atbalsta un procentu summas iemaksāšanu valsts budžetā (nevis atmaksāšanu VIDam) 30 dienu laikā pēc VID lēmuma paziņošanas un piedziņu nodokļu administrēšanas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Līdzīgs regulējums jau šobrīd ir paredzēts Ministru kabineta noteikumos Nr.194 “Kārtība, kādā piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai (gāzeļļai), ko izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai, lauksaimniecības zemes apstrādei un meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, kā arī zemes apstrādei zem zivju dīķiem”. Ja viena un tā paša nodokļa administrēšanai normatīvajos aktos tiks noteiktas dažādas atgūšanas procedūras, minētais ievērojami apgrūtinās nodokļu administrācijas procesu izpildi, radīs papildus administratīvo slogu un izmaksas, tai skaitā, VID informācijas sistēmās.
Ja plānots, ka Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) jāpieņem lēmums par nelikumīgā valsts atbalsta atgūšanu, tad piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 19. panta pirmajā daļā noteikto, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšana īstenojama saskaņā ar šīs nodaļas nosacījumiem un kārtību, ciktāl attiecīgajā atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta piešķiršanas nosacījumos nav noteikts citādi. Ministru kabineta noteikumos paredzētajai atbalsta programmai lūdzam normatīvajā regulējumā nepārprotami noteikt VID kompetenci lēmuma pieņemšanā, aprēķinātā atbalsta un procentu summas iemaksāšanu valsts budžetā (nevis atmaksāšanu VIDam) 30 dienu laikā pēc VID lēmuma paziņošanas un piedziņu nodokļu administrēšanas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Līdzīgs regulējums jau šobrīd ir paredzēts Ministru kabineta noteikumos Nr.194 “Kārtība, kādā piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai (gāzeļļai), ko izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai, lauksaimniecības zemes apstrādei un meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, kā arī zemes apstrādei zem zivju dīķiem”. Ja viena un tā paša nodokļa administrēšanai normatīvajos aktos tiks noteiktas dažādas atgūšanas procedūras, minētais ievērojami apgrūtinās nodokļu administrācijas procesu izpildi, radīs papildus administratīvo slogu un izmaksas, tai skaitā, VID informācijas sistēmās.
Piedāvātā redakcija
-