Atzinums

Projekta ID
22-TA-1933
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
17.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Papildus norādām:
Pasākums Siltumenerģijas izmaksu pieauguma kompensācija mājsaimniecībām (43.lpp.) Atbalsts nav paredzēts mājsaimniecībām, kurās apkure nav nodrošināta centralizēti, bet apkure ir ar malku, dīzeļdegvielu, briketēm un tml. Mazpilsētās un lauku teritorijās nav tikai daudzdzīvokļu mājas, pārsvarā ir individuālas mājas. Iepriekšminētajās mājsaimniecībām netiek paredzēts atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka nepieciešams noteikt, ka valsts līdzfinansējums pašvaldībām mājokļa pabalstam 2022./2023.gada apkures sezonā ir 75 % apmērā no faktiskajiem izdevumiem, uz apkures sezonas periodu paredzot iespēju veikt tūlītēju avansa maksājumu pašvaldībai vismaz atbilstoši viena mēneša izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka mājokļa pabalsta administrēšana ir sarežģīta, tiek vērtēti personu ienākumi un īpašumi, lai aprēķinātu un piešķirtu mājokļa pabalstu, nepieciešams liels administratīvais resurss, palielinoties klientu skaitam, nepieciešams iekārtot jaunas darba vietas, piesaistīt un apmācīt personālu, piedāvātais īstermiņa risinājums pieprasīs ikmēneša mājokļa pabalsta pārrēķinu, kā arī pārrēķinus perioda sākumā un beigās. Papildus aicinām skatīt Rīgas valstspilsētas domes vēstuli ministru prezidentam par situāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti norādām:
Nepieciešams ieviest un nodrošināt automātisko maksājuma mājsaimniecībām, izmantojot valsts pārvaldes rīcībā esošos datus un informāciju par personu ienākumiem, dzīvesvietu u.c., izvērtējot šīs sistēmas ieviešanu ar laika nobīdi, piemēram, ar 2023.gada 1.janvāri piemēram, ar 2023.gada 1.janvāri, garantējot iedzīvotājiem kompensāciju par 2022.gada pēdējo ceturksni, kamēr tiek nodrošināta automātiskā risinājuma ieviešana, tādējādi samazinot gan pašvaldību sociālo dienestu slodzi, gan netērējot administratīvos resursus individualizētai un daļēji manuālai atbalsta administrēšanai.
Šāda maksājuma ieviešana ir atbalstāma, jo
tiks noteikti vienoti atbalsta saņemšanas nosacījumi visiem iedzīvotājiem, kuri kvalificējas atbalstam;
tiek nodrošināta atbalsta sniegšana mērķēti pēc ienākumiem;
samazināts pašvaldībām administratīvais slogs un papildu finanšu izdevumi mājokļa pabalstam;
iedzīvotājiem neradīs administratīvo slogu, motivēs iedzīvotājus sakārtot deklarēto dzīvesvietu un nekustamo īpašumu jautājumus, bankas kontu esamību,
valsts iestāžu rīcībā būs sistēma par mājsaimniecību ienākumiem, mājsaimniecību sastāvu, ko varēs izmantot arī nākotnē, piemēram, VID funkciju veikšanai, samazinot ēnu ekonomiku.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) ir izvērtējusi Labklājības ministrijas (LM) sadarbībā ar Ekonomikas ministriju u.c. iesaistītajām institūcijām sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par atbalsta pasākumiem energoresursu cenu un vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām” (Ziņojums). LPS uztur iepriekš izteiktos iebildumus (skat. LPS 10.06.2022. atzinumu) un argumentāciju. Vēršam uzmanību, ka uz LPS iebildumiem nav atbildēts pēc būtības.
 
Piedāvātā redakcija
-