Projekta ID
21-TA-1691Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
11.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projektā tiek ietverti termini “vidējais daudzfunkciju transportlīdzeklis”, “kompaktais daudzfunkciju transportlīdzeklis”, “lielais furgons” u.tml., no biedrības "Auto asociācijas" izveidotā automobiļu klasifikators (M1, N1), kas juridiski nav saistošs normatīvajos aktos. Šādi termini radīs problēmas to interpretācijā un piemērošanā, veicot transportlīdzekļu pārbaudes tehniskajā apskatē, pārbūvē vai individuālajā apstiprināšanā (sertifikācijā). Transportlīdzekļu veidi vai kategorijas ir noteiktas standartā LVS 87:1997 "Transportlīdzekļu tipi un to definīcijas" un Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 30.maija Regulā (ES) 2018/858 "Par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK" (turpmāk - Regula 2018/858). Ņemot vērā minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektā ietvertos terminus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai noteikumu projekta 4.punktā ietvertais 13.12. apakšpunkts paredz to, ka speciālajā nodalījumā (izolatorā) būs jābūt atbilstoši visām prasībām testētiem sēdekļiem, to stiprinājumiem, drošības jostām un to stiprinājumu vietām. Faktiski tad nebūtu iespējams vairs uzstādīt plastikāta solus (tie nav pārbaudīti un sertificēti) un izolatora nodalījumā būs jābūt drošības jostām. Iepriekš tās speciāli netika paredzētas, lai neradītu riskus pārvadājamai personai nodarīt kaitējumu sev.
Ministru kabineta 2004.gada 17.augustā noteikumu Nr.725 “Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi” 3.pielikuma 1.8.apakšpunkts cita starpā paredz, ka Bruņoto spēku, neatliekamās medicīniskās palīdzības, ugunsdzēsības, sabiedriskās kārtības uzturēšanas un tiesībaizsardzības dienestu transportlīdzekļiem, kas paredzēti speciālu funkciju veikšanai, var piemērot atkāpes no šajā punktā minētajām prasībām. Turklāt noteikumu projekta 4.punktā ietvertais 13.12. apakšpunkts nonāk pretrunā ar Regulas 2018/858 2.panta 3.punkta nosacījumiem - transportlīdzekļus, kas ir konstruēti un izgatavoti vai pielāgoti civilās aizsardzības dienestu, ugunsdzēsības dienestu un sabiedriskās kārtības uzturēšanas dienestu vajadzībām var “nesertificēt” jeb nepiemērot attiecīgās Regulas prasības.
Ministru kabineta 2004.gada 17.augustā noteikumu Nr.725 “Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi” 3.pielikuma 1.8.apakšpunkts cita starpā paredz, ka Bruņoto spēku, neatliekamās medicīniskās palīdzības, ugunsdzēsības, sabiedriskās kārtības uzturēšanas un tiesībaizsardzības dienestu transportlīdzekļiem, kas paredzēti speciālu funkciju veikšanai, var piemērot atkāpes no šajā punktā minētajām prasībām. Turklāt noteikumu projekta 4.punktā ietvertais 13.12. apakšpunkts nonāk pretrunā ar Regulas 2018/858 2.panta 3.punkta nosacījumiem - transportlīdzekļus, kas ir konstruēti un izgatavoti vai pielāgoti civilās aizsardzības dienestu, ugunsdzēsības dienestu un sabiedriskās kārtības uzturēšanas dienestu vajadzībām var “nesertificēt” jeb nepiemērot attiecīgās Regulas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikt noteikumu projektā pārejas periodu vismaz 6 mēnešus, laika posmu, pēc kura stājas spēkā specifiskas prasības, lai transportlīdzekļu pārbūvētāji, oficiālie pārstāvji varētu sagatavoties vai izstrādāt faktiskos tehniskos risinājumus, veikt iespējamas pārbaudes un sagatavotu piedāvājumus potenciālajiem iepirkumiem. Jāņem vērā, ka transportlīdzekļa pārbūves realizēšana: projektu sagatavošanas, apstiprināšana, transportlīdzekļa pārbūve ir ilgstošs process, it īpaši saistībā ar publisko iepirkumu procesiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projektā norādītas minimālās sēdvietu laukuma (m2) prasības speciālajā nodalījumā (izolatorā), kas līdz šim nav bijušas noteiktas. Salīdzinot iecerētās minimālā sēdvietu laukumu prasības ar līdz šim pārbūvētiem līdzīga pielietojuma transportlīdzekļiem – izolatoriem, var secināt, ka jaunās prasības noteiks krietni lielāku sēdvietu laukumu un nodalījuma augstumu, nekā transportlīdzekļiem, kuriem šādas pārbūves tika veiktas līdz šim.
Piedāvātā redakcija
-
