Atzinums

Projekta ID
23-TA-1537
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta izdošanas pamatu, ņemot vērā, ka tas ir Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punkts.
Piedāvātā redakcija
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 16.1.3. apakšpunkta izriet, ka atbalsts šajā apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros tiek sniegts ierobežotam personu lokam, proti, nodarbinātajiem vecumā no 45 gadiem, kas nodarbināti pie darba devējiem, kas tiks atlasīti šo noteikumu projekta  24.1.apakšpunktā noteiktajā kārtībā, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai minētās atbalstāmās darbības ir kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 18.2.4.1., 18.2.4.2. un 18.2.5. apakšpunktos norādītās likmes ir izrietošas no nacionālajiem normatīvajiem aktiem vai arī tās ir nozares ministrijas nodefinētas vienības? Vēršam uzmanību, ka pirmsšķietami, norādītās likmes būtu jāiestrādā vienkāršoto izmaksu metodikā kā vienas vienības izmaksas, lai gūtu pārliecību par izmantoto likmju ticamību un kvalitāti.

Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 24.punkts paredz, ka tiek atlasīti darba devēji un saskaņā ar 18.2.4. apakšpunktu tiem tiek piešķirtas dotācijas, finansējuma saņēmējam ir saistošas gan Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā”, gan Komisijas regulas Nr. 2018/1046  61. panta prasības attiecībā uz korupcijas un interešu konflikta novēršanu. Lai nodrošinātu nepieciešamo prasību izpildi, lūdzam noteikumu projekta 28.8.punktu izteikt šādā redakcijā (vai izteikt jaunā punktā):
Finansējuma saņēmējam ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046  (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
4. ētikas kodeksu;
5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
7. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam,  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
8. trauksmes celšanas sistēmu;
9. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
10. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot atsauci uz 3.4. apakšpunktā minētajām personām, ņemot vērā, ka 4.3.3.5. pasākuma mērķis ir uzlabot nodarbināto, jo īpaši darbspēju zaudēšanas riskam pakļauto un gados vecāko nodarbināto personu, darba vidi un darba apstākļus, veicināt viņu iesaisti veselības veicināšanas un uzlabošanas pasākumos un projekta ietvaros paredzēti atbalsta pasākumi tieši šai mērķa grupai, savukārt profesionālās izglītības iestādēs studējošās personas ir uzskatāmas par projekta netiešo mērķa grupu, kas negūs tiešu labumu no ESF Plus atbalsta, t.sk., netiks uzskaitītas 4.1. apakšpunktā minētajā programmas iznākuma rādītājā "nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas - 2477".
Piedāvātā redakcija
uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē informāciju par atbalstu saņēmušām šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši regulas Nr. 2021/1057 1. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam;
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka atbalsta saņēmējs atbalsta sniedzējam iesniedz de minimis atbalsta veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākumā plānots sniegt finansiālu atbalstu arī sadarbības partneriem, kas noteikti noteikumu projekta 13.punktā un pirmsšķietami tas varētu kvalificēties kā komercdarbības atbalsts, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar punktu, kas paredz, ka atbalsta sniedzējs izvērtē sadarbības partnera atbilstību de minimis atbalsta saņemšanai un sniedz de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas 2023.gada 13.decembra Regulu (ES ) Nr.2023/2831par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 2023/2831), ievērojot visus tajā esošos nosacījumus. Gadījumā, ja programmas izstrādātājs secinājis, ka sadarbības partneriem sniegtais atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, sniedzot argumentus, skaidrojot kā tieši sadarbības partneri iesaistās pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka gadījumā, ja uzņēmums veic darbības, kas minētas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 1.punkta e un f apakšpunktos, ar nozaru izmaksu un darbību nošķiršanu nevar nodrošināt, ka attiecībā uz minētajām darbībām jautājums atrisināts. Ja uzņēmums veic darbības, kas minētas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 1.punkta e un f apakšpunktos, atbalstu piešķirt nedrīkst.
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33.1.punktā iekļauto nosacījumu, pievienojot jaunu teikumu, piemēram, šādā redakcijā: “Ja atbalsta pretendents veic darbības, kas minētas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 1.punkta e) un f) apakšpunktos, atbalstu piešķirt nedrīkst.”  

Ņemot vērā to, ka projekta ietvaros de minimis atbalstu plānots sniegt ne tikai saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, bet arī ar Komisijas 2014. gada 27.jūnija Regulu Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – regula Nr. 717/2014) un Komisijas 2013.gada 18.decembra Regulu Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk -regula Nr. 1408/2013), aicinām noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka, ja atbalstu sniedz saskaņā ar minētajam regulām, atbalsts netiek sniegts arī attiecīgi regulā Nr. 717/2014 un regulā Nr. 1408/2013 noteiktajām izslēgtajām nozarēm un darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka korekti tiek ievēroti 33.2.punktā noteiktie nosacījumi, lūdzam noteikumu projektu precizēt skaidri norādot, ka gadījumā, ja atbalstu piešķir ar regulu Nr. 2023/2831, atbalsta sniedzējs pārbauda, vai kopējais de minimis atbalsts nepārsniedz noteikumu projekta 33.2.2. apakšpunktā noteikto robežlielumu, savukārt, ja atbalstu piešķir ar regulu Nr. 717/2014 vai Nr. 1408/2013, atbalsta sniedzējs pārbauda, vai kopējais de minimis atbalsts nepārsniedz noteikumu projekta 33.2.1. un 33.2.2. apakšpunktos noteikto robežlielumu, ievērojot 33.2.3. apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka de minimis atbalsts tiek piešķirts ievērojot regulas Nr.2023/2831 7.panta 3.punktā un 8.pantā noteikto darbības termiņu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 36.punkta redakciju aiz vārdiem “saskaņā ar regulas 2023/2831 7. panta” norādīto skaitli “4” aizstāt ar skaitli “3”.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 38.pantā ir lietots termins “komercdarbības gala labuma guvējs”, kas noteikumu projektā nav skaidrots. Lai atbalsta sniedzējam un atbalsta saņēmējam būtu skaidri visi de minimis regulējuma nosacījumi, aicinām precizēt noteikumu projekta 38.punktu, piemēram, šādā redakcijā: "Ja tiek pārkāptas regulas Nr. ​2023/2831, regulas Nr.717/2014 vai regulas Nr.1408/2013 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kuri dokumenti apliecina to, ka visi ieguldījumu priekšnosacījumi ir izpildīti. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.sadaļas "Ieguldījumu priekšnosacījumi" 25.tabula (12)" Ieguldījumu priekšnosacījumi" pie 4.3.3.SAM norādīta “Nodarbinātības valsts aģentūras darbības stratēģija 2021.–2023. gadam”, taču tā ir izstrādāta īsākam laika periodam nekā 2021.–2027. gada plānošanas periods. Līdz ar to pastāv bažas, ka nav nodrošināta ieguldījumu priekšnosacījumu izpilde.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2.apakšpunktā noteikts, ka Ministru kabinets pieņem lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi. Līdz ar to lūdzam papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktu “Risinājuma apraksts”, sniedzot pamatojumu (argumentāciju) līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē. Vienlaikus lūdzam sniegt novērtējumu un tā izvērtējuma analīzi, kāds ir risks (zems, vidējs, augsts), ka pirms projekta apstiprināšanas veiktās izmaksas var netikt atzītas par attiecināmām. Vienlaikus lūdzam anotācijā norādīt katrai izdevumu pozīcijai paredzēto priekšfinansējuma apmēru, kā arī sniegt informāciju par 4.3.3.5. pasākuma projekta īstenošanas gaitu, gadījumā, ja priekšfinansējums 991 941 euro apmērā netiks piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta iesniegumam jāpievieno projekta iesniedzēja izstrādāta procedūra, kā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu, lūdzam atbilstoši papildināt anotāciju norādot, ka minētā procedūra tiks izstrādāta līdz projekta atlases izsludināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 5.rindkopā, kura sākas ar vārdiem “LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā”, pirms skaitļiem un vārda “991 941 euro” aizstāt vārdu “indikatīvi” ar vārdiem “ne vairāk kā” atbilstoši Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktā “Risinājuma apraksts” sniegto informāciju par noteikumu projekta īstenošanai paredzētajām amata vietām, lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 7.punktu atbilstoši Vadlīnijās tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kā tiks nodrošināta attiecīgā Programmā noteiktā specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) rādītāja sasniegšana. Norādām, ka šobrīd no noteikumu projektā un anotācijā iekļautās informācijas nav skaidri saprotams, ka vairāku MK noteikumu par pasākumu īstenošanu ietvaros skaitot kopā tiks nodrošināta SAM noteiktā sasniedzamā vērtība (EECO05 Nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas - 5 977). Proti, saskaņā ar rādītāju metodoloģisko aprakstu: 5 977 (3 000 (4.3.3.1. pasākums) + 500 (4.3.3.2. pasākums) + 2 477 (4.3.3.5. pasākums)).
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 4.3.3.SAM rādītāju metodoloģisko aprakstu, norādot definīciju, kas šī pasākuma ietvaros tiek uzskatīts ar darbību. Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas (t.sk. vienošanās noslēgšanas brīža), un nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Atbilstoši rādītāju metodoloģiskajā aprakstā norādītajam - rādītājs (EECO05"Nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas") tiks uzskaitīts par sasniegtu, kad nodarbinātā persona uzsāks dalību plānā noteiktajos atbalsta pasākumos (personas dalību pasākumā apliecinās informācija par dalību pasākumā NVA informācijas sistēmā BURVIS).

Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pievienot atsauci uz MK noteikumu 14.punktā minēto normatīvo aktu, t.i., MK noteikumiem Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā nebūtu jāiekļauj informāciju par sasaisti ar ES Stratēģija Baltijas jūras reģionam (turpmāk -ESSBJR ) Rīcības plāns un anotācijā jānorāda, ka investīcijām piemērojams Makroreģionālā un jūras baseinu stratēģija kods 03 - Baltijas jūras reģiona stratēģija. Vēršam uzmanību, ka šī 4.3.3.5. pasākuma atbalstāmās darbības var sniegt ieguldījumu ESSBJR politikas virziena “Izglītība” darbības “Darba tirgus visiem, izmantojot ilgāka mūža resursus” īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā projekta vadības izmaksu nepieciešamību sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt tekstu par darba vietas aprīkojuma izmaksu attiecināmību nepilnā darba laika noslodzes gadījumā. 
Piedāvātā redakcija
darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tostarp aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partneru projekta vadības un īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai, gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 24.2. apakšpunkta redakciju, norādot, ka līgums tiek slēgts ar darba devējiem, kuri veikuši darba vides risku novērtēšanu par dalību noteikumu 16.1.4. un 16.1.5. apakšpunktos norādītajās atbalstāmajās darbībās.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt 27.punktu, ņemot vērā, ka maksājuma pieprasījumu sadarbības iestādē iesniedz finansējuma saņēmējs, savukārt sadarbības partneris iesniedz informāciju finansējuma saņēmējam šī maksājuma pieprasījuma sagatavošanai.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka piešķirot atbalstu ar regulu Nr. 717/2014 vai regulu Nr. 1408/2013, jāievēro ne tikai regulas 717/2014 3.panta 2. a apakšpunktā vai regulas Nr.1408/2013 3.panta 3.a apakšpunktā noteiktais robežlielums, bet arī kopējais de minimis atbalsta robežlielums, kas noteikts regulas Nr. 2023/2831 3.panta 2.punktā. Līdz ar to aicinām precizēt noteikumu projekta 33.2.1. apakšpunktu, paredzot, ka tiek veikta pārbaude, vai kopējais de minimis atbalsts nepārsniedz noteikumu projekta 33.2.2. apakšpunktā norādīto robežlielumu, atbilstoši regulas Nr. 717/2014 vai regulas Nr. 1408/2013 5.pantā noteiktajam.

Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka regulā Nr. 717/2014 2023.gada 25.oktobrī tika veikti grozījumi, kas nosaka, ka atbalsta pretendentam pieejamais robežlimits viena vienota uzņēmuma līmenī ir noteikts regulas Nr. 717/2014 3.panta 2.a apakšpunktā un tas ir 40 000 EUR. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 33.2.1.apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projekta ietvaros de minimis atbalstu plānots sniegt ne tikai saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, bet arī ar regulu Nr. 717/2014 un regulu Nr. 1408/2013, aicinām noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka gadījumā, ja atbalsta saņēmējs darbojas regulā Nr. 717/2014 vai regulā Nr. 1408/2013  uzskaitītajās izslēgtajās nozarēs, tam ir pienākums nodrošināt šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Problēmas un risinājumi/Risinājuma apraksts" lūdzam precizēt, ka darba devēji parakstīs līgumu ar NVA, ņemot vērā, ka sadarbības līgumi tiks parakstīti ar sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērst anotācijas 1.3.sadaļas aprakstu par "Demarkācija un papildināmība ar citiem finanšu instrumentiem", tostarp attiecībā uz dubultā finansējuma risku, norādot, kādā veidā tiks gūta pārliecība, ka noteikumu projektā plānoto atbalstāmo darbību ietvaros nav konstatējama pārklāšanās ar citiem ESF+ pasākumiem (4.3.3.2.pasākuma “Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana”; 4.3.4.4. pasākuma "Sociālā dialoga attīstība, stiprinot sociālo partneru veiktspēju līdzdarboties likumdošanas, nacionālo reformu un koplīgumu slēgšanas pārrunu procesā"; 4.1.2.1. pasākuma “Nacionāla mēroga veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” un 4.1.2.2. pasākuma “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai”), kādas atšķirības, specifiku šīs darbības (darba vietas pielāgošana, izglītojoši pasākumi, veselības veicinoši pasākumi, u.c.) paredz.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot iestādi, kura veiks noteikumu projekta 4.2. punktā norādītā rādītāja uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam šajā teikumā "TA projekta netiešās izmaksas (7% apmērā no tiešajām izmaksām) indikatīvi veido"  redakcionāli precizēt informāciju iekavās uz "no tiešajām attiecināmajām izmaksām".

 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto SAM MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu euro, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā ir norādīts ieguvumu apraksts gan ar pieņēmumu par darba mūža pagarinājumu pamatojot sociālekonomiskos ieguvumus, gan arī ar iespējamo negatīvo ietekmi uz valsts budžetu ja šis pasākums netiks īstenots, līdz ar to paskaidrojot, ka sabiedrības sociālekonomiskie ieguvumi īstenojot šo pasākumu ir lielāki par šīm investīcijām.
Priekšlikums būtu papildināt anotāciju ar pielikumu “Izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķini”, kurā būtu iekļauti šie pieņēmumi, dati un datu avoti, kā rezultātā salīdzinot situāciju bez projekta ar situāciju ar projektu un aprēķinot papildus diskontēto neto naudas plūsmu varētu noteikt šī pasākuma sociālekonomiskos rādītājus un pamatot, ka sabiedrības sociālekonomiskie ieguvumi īstenojot šo pasākumu ir lielāki par šīm investīcijām.

 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, norādot konkrētu elastības finansējuma summu, kas tiek pārcelta uz 4.3.3.1.pasākumu.
Saprotam, ka šī noteikumu projekta ietvaros nav plānots noteikt elastības finansējumu, taču anotācijā būtu jāietver informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda SAM, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļas "Juridiskās personas" atbilstošo apakšsadaļu "Ietekmes apraksts" ar informāciju par projektā iesaistītajām iestādēm. Attiecīgi lūdzam norādīt, ka Labklājības ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, Nodarbinātības valsts aģentūra pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas, savukārt Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, Latvijas Darba devēju konfederācija un Rīgas Stradiņa universitātes aģentūra "Darba drošības un vides veselības institūts" pildīs sadarbības partneru funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju vai skaidrojumu par biedrībām kā vienu no iespējamajām 4.3.3.5.pasākuma mērķa grupām. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.politikas mērķa “Sociālāka Eiropa” apakškomitejas 2023.gada 26.oktobra sēdes protokolā Nr. P-2023/AK/30 Labklājības ministrijai 4.3.3.5.pasākuma MK noteikumu projekta skaņošanas procesā tika lūgts izskatīt iespēju paplašināt atbalsta saņēmēju loku, iekļaujot biedrības, kuras vienlaicīgi ir darba devēji.

Vienlaikus vēršam uzmanību uz nepieciešamību ievērot Ministru prezidenta rezolūcijā[1] noteikto.

[1] Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”

 
Piedāvātā redakcija
-