Atzinums

Projekta ID
21-TA-1379
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Norādām, ka, lai šādas piegādes varētu nodrošināt ilgākā laika periodā vai pastāvīgi un tās turpinātos arī pēc sarunu procedūras ietvaros noslēgtās vispārīgās vienošanās izpildes, faktiski jau šobrīd pasūtītājam ir jāveic jauns iepirkums, piemērojot kādu no atklātajām iepirkuma procedūrām, piemēram, rīkojot atklātu konkursu steidzamības kārtībā, kas paredz 15 dienas piedāvājumu iesniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai informatīvajā ziņojumā norādītais par iegādājamo preču apjoma palielināšanu atbilst vispārīgās vienošanās iespējām, ievērojot arī Publisko iepirkumu likuma 61.panta regulējumā noteikto par iepirkuma līguma un vispārīgās vienošanās grozījumu veikšanas kārtību. Vienlaikus informācijai vēršam uzmanību uz Eiropas Savienības Tiesas 2018.gada 19.decembra spriedumu lietā C-216/17 un 2021.gada 17.jūnija spriedumu lietā C-23/20 (tiesas secinājumi attiecas uz maksimālā apjoma un vērtības norādīšanu vispārīgās vienošanās gadījumā).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka tiek plānots paštestus (kompensējot to izmaksas no publiskiem resursiem) izmantot valsts un pašvaldību institūcijās (izņemot kapitālsabiedrībās) nodarbinātajiem, kā arī vispārējās izglītības procesa nodrošināšanas kontekstā, komercdarbības atbalsts netiek konstatēts. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar skaidrojumu, ka paštestu saņēmējiem komercdarbības atbalsts netiek sniegts, jo atbalsts netiek piešķirts saimnieciskās darbības veicējiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Skaidrojam, ka lai izslēgtu komercdarbības atbalsta piešķiršanu (ekonomiskās priekšrocības sniegšanu saimnieciskās darbības veicējiem), valsts pārvaldes iestādām jārīko iepirkums, kas atbilst atklātai, pārredzamai, nediskriminējošai un konkurenci nodrošinošajai konkursa procedūrai. Informatīvajā ziņojumā minēts, ka “sarunu procedūras rezultātā noslēgtā vispārīgā vienošanās ar pieciem pretendentiem ļaus turpmāk elastīgi palielināt piegādājamo testu skaitu un nodrošināt salīdzinoši ātru iegādes procedūru, ja tiks pieņemts lēmums palielināt iegādājamo testu skaitu” un “Nākamajai iegādei (atlikušajam MK protokollēmumā noteiktajam daudzumam) šiem 5 komersantiem tiks lūgts iesniegt jaunus cenu un piegādes piedāvājumus.” Lūdzam skaidot, vai, nākamo (jaunu) iepirkuma procedūru ierobežojot uz šiem 5 komersantiem, tiks nodrošināta iepriekšminēto principu ievērošana (vai ir kāds pamatots iemesls, kāpēc izvēlēti tikai konkrētie 5 komersanti; varbūt par papildus apjomiem arī citi komersanti būtu ieinteresēti nodrošināt piegādes). Ja sarunu procedūra un jaunais iepirkums atbilstu iepriekšminētajiem principiem, tad varētu secināt, ka preču piegādātāja līmenī komercdarbības atbalsts piešķirts netiek (vienlaicīgi neizpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalstu raksturojošās pazīmes - neizpildās ekonomiskās priekšrocības sniegšana). Attiecīgi lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju, vai informatīvajā ziņojumā minētais iepirkums tiks veikts atbalstoši iepriekšminētajiem principiem un tādējādi komercdarbības atbalsta piešķiršana preču piegādātāja līmenī nav konstatējama.
Piedāvātā redakcija
-