Projekta ID
21-TA-1018Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
18.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta projekts
Iebildums
Ņemot vērā plānošanas reģionu kompetenci reģiona attīstības plānošanā, tai skaitā ekonomiskās specializācijas noteikšanā, darba tirgum nepieciešamo kompetenču un speciālistu nodrošināšanā reģiona ekonomiskās specializācijas īstenošanai, kā arī pakalpojumu tīkla plānošanā (tostarp profesionālās un mūžizglītības nodrošināšanā), aicinām plānošanas reģionus noteikt kā līdzatbildīgās iestādes šādu pasākumu / uzdevumu īstenošanā:
a) 2.1.2.1.a. Noteikti PII (profesionālās izglītības iestādes) vidēja termiņa attīstības mērķi, uzdevumi, sasniedzamie rezultāti kvalitatīvas profesionālās izglītības nodrošināšanai mācību procesam un inovāciju ieviešanai profesionālajā izglītībā, paaugstinot to konkurētspēju Latvijā un starptautiski;
b) 2.1.2.2.b. Izveidots mehānisms PIKC (tehnikumu) un nozares sadarbības veidošanai un koordinācijai, nosakot VISC lomu stratēģiskā koordinācijā un pārraudzībā, aptverot visas iesaistītās puses, t.sk. pašvaldības un plānošanas reģionus;
c) 3.1.2.1. Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu, mācību vidi un infrastruktūru un materiāltehnisko nodrošinājumu;
d) 3.1.2.3. Nodrošināti priekšnosacījumi kvalitatīvam un darba tirgus prasībām atbilstošam profesionālās pamatizglītības programmu piedāvājumam;
e) 3.3.1.3.c. Paplašinātas pieaugušo izglītības iespējas reģionos, lai mazinātu pārkārtošanās uz klimatneitrālas ekonomikas rezultātā prognozējamām strukturālām izmaiņām darba tirgū;
f) 3.3.2.1.b. Sniegts metodiskais atbalsts pašvaldībām un pieaugušos izglītības koordinatoriem pašvaldības pieaugušo izglītības īstenošanai un pārvaldībai pašvaldību līmenī;
g) 4.1.1.2.a. Nodrošināta kvalitatīva un efektīva vispārējās vidējās izglītības īstenošana (atbilstoši pārejai uz pilnveidoto mācību saturu, reģiona un novada demogrāfiskajai situācijai);
h) 4.1.1.3.a Nodrošināta sociālo un sadarbības partneru līdzdalība kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā;
i) 4.1.2.2.a. Veicināta augstākās izglītības iestāžu tīkla sakārtošana, ieviešot jaunu AII tipoloģiju;
j) 4.1.2.2.b. Nodrošināts atbalsts augstākās izglītības iestādēm padomju izveidošanai un pārvaldības izmaiņu ieviešanai.
a) 2.1.2.1.a. Noteikti PII (profesionālās izglītības iestādes) vidēja termiņa attīstības mērķi, uzdevumi, sasniedzamie rezultāti kvalitatīvas profesionālās izglītības nodrošināšanai mācību procesam un inovāciju ieviešanai profesionālajā izglītībā, paaugstinot to konkurētspēju Latvijā un starptautiski;
b) 2.1.2.2.b. Izveidots mehānisms PIKC (tehnikumu) un nozares sadarbības veidošanai un koordinācijai, nosakot VISC lomu stratēģiskā koordinācijā un pārraudzībā, aptverot visas iesaistītās puses, t.sk. pašvaldības un plānošanas reģionus;
c) 3.1.2.1. Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu, mācību vidi un infrastruktūru un materiāltehnisko nodrošinājumu;
d) 3.1.2.3. Nodrošināti priekšnosacījumi kvalitatīvam un darba tirgus prasībām atbilstošam profesionālās pamatizglītības programmu piedāvājumam;
e) 3.3.1.3.c. Paplašinātas pieaugušo izglītības iespējas reģionos, lai mazinātu pārkārtošanās uz klimatneitrālas ekonomikas rezultātā prognozējamām strukturālām izmaiņām darba tirgū;
f) 3.3.2.1.b. Sniegts metodiskais atbalsts pašvaldībām un pieaugušos izglītības koordinatoriem pašvaldības pieaugušo izglītības īstenošanai un pārvaldībai pašvaldību līmenī;
g) 4.1.1.2.a. Nodrošināta kvalitatīva un efektīva vispārējās vidējās izglītības īstenošana (atbilstoši pārejai uz pilnveidoto mācību saturu, reģiona un novada demogrāfiskajai situācijai);
h) 4.1.1.3.a Nodrošināta sociālo un sadarbības partneru līdzdalība kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā;
i) 4.1.2.2.a. Veicināta augstākās izglītības iestāžu tīkla sakārtošana, ieviešot jaunu AII tipoloģiju;
j) 4.1.2.2.b. Nodrošināts atbalsts augstākās izglītības iestādēm padomju izveidošanai un pārvaldības izmaiņu ieviešanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta projekts
Iebildums
Lūdzam iekļaut pašvaldības kā līdzatbildīgās iestādes šādu pasākumu īstenošanā, ņemot vērā, ka šo pasākumu ietvaros pašvaldības jau ir minētas kā vienas no iesaistītajām pusēm:
a) 3.2.2.1.a Nodrošināts atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai pašvaldībās un izveidots ietvars / koncepcija skola kopienā programmas darbībai, kas paredz visu iesaistīto pušu – izglītības iestādes vadība un personāls, vecāki, vietējās kopienas pārstāvji, pašvaldība, valsts un pašvaldības iestādes u.c. – sadarbību un mērķtiecīgu resursu koordināciju;
b) 2.1.2.2.b. Izveidots mehānisms PIKC (tehnikumu) un nozares sadarbības veidošanai un koordinācijai, nosakot VISC lomu stratēģiskā koordinācijā un pārraudzībā, aptverot visas iesaistītās puses, t.sk. pašvaldības un plānošanas reģionus;
c) 3.3.2.1.b. Sniegts metodiskais atbalsts pašvaldībām un pieaugušos izglītības koordinatoriem pašvaldības pieaugušo izglītības īstenošanai un pārvaldībai pašvaldību līmenī.
a) 3.2.2.1.a Nodrošināts atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai pašvaldībās un izveidots ietvars / koncepcija skola kopienā programmas darbībai, kas paredz visu iesaistīto pušu – izglītības iestādes vadība un personāls, vecāki, vietējās kopienas pārstāvji, pašvaldība, valsts un pašvaldības iestādes u.c. – sadarbību un mērķtiecīgu resursu koordināciju;
b) 2.1.2.2.b. Izveidots mehānisms PIKC (tehnikumu) un nozares sadarbības veidošanai un koordinācijai, nosakot VISC lomu stratēģiskā koordinācijā un pārraudzībā, aptverot visas iesaistītās puses, t.sk. pašvaldības un plānošanas reģionus;
c) 3.3.2.1.b. Sniegts metodiskais atbalsts pašvaldībām un pieaugušos izglītības koordinatoriem pašvaldības pieaugušo izglītības īstenošanai un pārvaldībai pašvaldību līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plānošanas dokumenta projekts
Iebildums
Iebildums
Valsts reģionālās attīstības aģentūra iebilst būt par līdzatbildīgo institūciju un veikt rīcības plāna 4.1.2.5.a punktā minētos uzdevumus:
1. Īstenota vienota autentifikācijas moduļa pilnveide un aprobācija izglītības iestādēm.
2. Notikusi autentifikācijas mērogošana lielam lietotāju skaitam.
3. Pilnveidots normatīvais regulējums
Valsts reģionālās attīstības aģentūra ir izveidojusi un uztur vienotās pieteikšanās moduli (VPM) kā unificētu risinājumu visām izmantotājiestādēm, un atsevišķa autentifikācijas modeļa izstrāde priekš Izglītības un zinātnes ministrijas IKT risinājumu vajadzībām nav lietderīga.
Jau esošais VPM modulis piedāvā lietotāju autentifikāciju un identifikāciju ar dažādiem valsts atzītiem autentifikācijas rīkiem, kā e-paraksts, EID, un e-paraksts - mobile. Risinājums ir pieejams un izmantojam jebkurai personai no 14 gadu vecuma (ar aktivizētu e-parakstu).
VPM autentifikāciju nevarēs nodrošināt 14 gadu vecumu nesasniegušām personām un personām, kuras nebūs LV iedzīvotāju reģistrā un izņēmušas EID vai e paraksta karti.
Valsts reģionālās attīstības aģentūra iebilst būt par līdzatbildīgo institūciju un veikt rīcības plāna 4.1.2.5.a punktā minētos uzdevumus:
1. Īstenota vienota autentifikācijas moduļa pilnveide un aprobācija izglītības iestādēm.
2. Notikusi autentifikācijas mērogošana lielam lietotāju skaitam.
3. Pilnveidots normatīvais regulējums
Valsts reģionālās attīstības aģentūra ir izveidojusi un uztur vienotās pieteikšanās moduli (VPM) kā unificētu risinājumu visām izmantotājiestādēm, un atsevišķa autentifikācijas modeļa izstrāde priekš Izglītības un zinātnes ministrijas IKT risinājumu vajadzībām nav lietderīga.
Jau esošais VPM modulis piedāvā lietotāju autentifikāciju un identifikāciju ar dažādiem valsts atzītiem autentifikācijas rīkiem, kā e-paraksts, EID, un e-paraksts - mobile. Risinājums ir pieejams un izmantojam jebkurai personai no 14 gadu vecuma (ar aktivizētu e-parakstu).
VPM autentifikāciju nevarēs nodrošināt 14 gadu vecumu nesasniegušām personām un personām, kuras nebūs LV iedzīvotāju reģistrā un izņēmušas EID vai e paraksta karti.
Piedāvātā redakcija
Svītrot no rīcības plāna 4.1.2.5.a punktā minēto uzdevumu atbildīgajām institūcijām Valsts reģionālās attīstības aģentūru.