Projekta ID
22-TA-1832Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta nosaukums neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk - MKN. 108) 90. punktam, kas noteic, ka projekta nosaukumu veido iespējami īsu un atbilstošu likumā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam Attiecīgi lūdzam precizēt projekta nosaukumu, pēc iespējas saīsinot projekta nosaukumu, piemēram, izvairoties no konkrētu iestāžu uzskaitījuma, tās norādot tikai projekta pamattekstā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Elektronisko sakaru likuma, kas tika izsludināts 2022. gada 14. jūlijā, (turpmāk - Likums) 104. panta otrajā daļā nav ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta izdošanas tiesisko pamatu.
Vienlaikus saistībā ar Likuma izsludināšanu lūdzam projekta anotācijā un izziņā ietvert aktuālu informāciju.
Vienlaikus saistībā ar Likuma izsludināšanu lūdzam projekta anotācijā un izziņā ietvert aktuālu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta tvērumu izteikt precīzi un atbilstoši projekta izdošanas tiesiskajam pamatam atbilstoši MKN. 108 100. punktam.
Uzsveram, ka Likuma 99. panta piektā daļa nenorāda atsauci uz elektronisko sakaru komersantu, savukārt Likuma 104. panta ceturtajā daļā un projekta 1.2. apakšpunktā uzskaitīti atšķirīgi subjekti.
Uzsveram, ka Likuma 99. panta piektā daļa nenorāda atsauci uz elektronisko sakaru komersantu, savukārt Likuma 104. panta ceturtajā daļā un projekta 1.2. apakšpunktā uzskaitīti atšķirīgi subjekti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5. panta 1. punkta f apakšpunktā noteiktajam integritātes un konfidencialitātes principam personas dati tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus.
Lai gan projekts ir ticis precizēts, svītrojot atsevišķas normas, kas dublē Datu regulā un likumā “Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā” noteikto (skat.izziņas 10. punktu), projektā joprojām tiek iekļautas normas, kas dublē citu normatīvo aktu tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu, kā, piemēram, projekts paredz elektronisko sakaru komersanta pienākumu nodrošināt saglabājamo datu izsniegšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas aizsardzību. Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam pārskatīt projekta saturu, aktualitāti un atbilstību spēkā esošajiem tiesību aktiem.
Vienlaikus šajā kontekstā īpaši uzsveram, ka, ja projektā tiek saglabātas normas, kas pēc būtības dublē Datu regulā ietverto regulējumu, tad pastāv Datu regulas normu pārinterpretācijas risks, kā arī tiek apdraudēta Datu regulas tiešā piemērošana, kas ir pretrunā Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam
Lai gan projekts ir ticis precizēts, svītrojot atsevišķas normas, kas dublē Datu regulā un likumā “Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā” noteikto (skat.izziņas 10. punktu), projektā joprojām tiek iekļautas normas, kas dublē citu normatīvo aktu tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu, kā, piemēram, projekts paredz elektronisko sakaru komersanta pienākumu nodrošināt saglabājamo datu izsniegšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas aizsardzību. Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam pārskatīt projekta saturu, aktualitāti un atbilstību spēkā esošajiem tiesību aktiem.
Vienlaikus šajā kontekstā īpaši uzsveram, ka, ja projektā tiek saglabātas normas, kas pēc būtības dublē Datu regulā ietverto regulējumu, tad pastāv Datu regulas normu pārinterpretācijas risks, kā arī tiek apdraudēta Datu regulas tiešā piemērošana, kas ir pretrunā Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam
Piedāvātā redakcija
-