Atzinums

Projekta ID
22-TA-1024
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lai būtu nepārprotami skaidrs, ka noteikumu projekts paredz pagaidu regulējumu attiecībā uz 2022. pieprasījumu gadu saskaņā ar Komisijas 2022. gada 23. marta Īstenošanas lēmumu (ES) Nr. 2022/484, ar ko atkāpes no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 paredz attiecībā uz dažu tādu nosacījumu īstenošanu, kuri saistīti ar zaļināšanas maksājumu par 2022. pieprasījumu gadu (turpmāk – Komisijas lēmums), aicinām precizēt noteikumu projektu, iekļaujot tajā norādi par regulējuma pagaidu raksturu (proti, tā attiecināšanu uz 2022. pieprasījumu gadu). Papildus aicinām vai nu ievērot tādu pašu terminoloģiju un paredzēt tos pašus nosacījumus, kāda lietota Komisijas lēmuma 1. pantā (“[..] ir noganīta, no tās ražošanas vajadzībām ir novākta raža vai tā ir iekultivēta”) vai arī anotācijā skaidrot, kādēļ izmantots citāds formulējums (“ir noganīta, no kuras ražošanas vajadzībām ir novākta raža vai kuru izmanto kultūraugu audzēšanai”). 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Aicinām izlabot neprecizitātes anotācijas 5. sadaļā: 1) aicinām norādīt Komisijas lēmuma datumu; 2) noteikumu projektā nav apakšpunkti (1.1. un 1.2. apakšpunkts), bet gan punkti, attiecīgi lūdzam precizēt 1. tabulā informāciju par projekta vienībām, kurās pārņemtas pārņemtas vai ieviestas Eiropas Savienības prasības; 3) 1. tabulā norādīta nepareizā regula, kura turklāt ir atcelta, attiecīgi lūdzam norādīt pareizo regulu; 4) ņemot vērā to, ka 1. tabulā iekļauta informācija par Regulas Nr. 1307/2014 44. panta 4. punkta ieviešanu (jeb atbrīvojumu no šīs normas ievērošanas saskaņā ar lēmumu), taču Komisijas lēmuma 1. pantā ir iekļautas atsauces ne tikai uz Regulas Nr. 1307/2014 44. panta 4. punktu, bet arī uz Deleģētās regulas Nr. 639/2014 45. panta 2. punktu un 45. panta 10.b punktu, aicinām apsvērt iespēju arī šīs Delēgētās regulas Nr. 639/2014 normas norādīt 1. tabulā; 5) 1. tabulas ailē par rīcības brīvību nav iekļauta norāde, ka 45. panta 2. punkts ir Deleģētās regulas Nr. 639/2014 norma. Papildus aicinām detalizētāk pamatot, kā un kādēļ izmantota Komisijas lēmuma 1. pantā dotā rīcības brīvība valstij; 6) 1. tabulas ailē “Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām” iekļauta ailei neatbilstoša informācija par noteikuma projekta sagatavošanas atbilstību ES prasībām (tādu varētu iekļaut ailē “Cita informācija”), turklāt, šķiet, netīšām ielikts Komisijas lēmuma nosaukums; 7) šķiet, netīšām aizpildīta 5.2. sadaļa, kā arī 5.5. sadaļas 2. tabula, norādot Komisijas lēmumu. Lūdzam minēto informāciju svītrot. Vēršam uzmanību, ka informācija par Eiropas Savienības prasību ieviešanu vai pārņemšanu norādāma 5.1. sadaļā un 1. tabulā, kā tas jau ir norādīts.
Papildus vēršam uzmanību, ka Komisijas lēmuma 3. pants paredz uz dalībvalsti attiecināmus pienākumus – panta 1. punkts paredz, ka par lēmumiem, kas pieņemti saskaņā ar lēmuma 1. pantu, dalībvalstis paziņo Komisijai septiņu dienu laikā pēc šādu lēmumu pieņemšanas dienas, savukārt 2. punkts paredz pienākumu dalībvalstīm līdz 2022. gada 15. decembrim paziņot Komisijai to saimniecību skaitu, kuras izmantojušas 1. pantā noteiktās atkāpes, un to hektāru skaitu, kuriem tikušas piemērotas minētās atkāpes. Savukārt 2. pants paredz, ka Komisijas lēmuma 1. pantā minētos lēmumus pieņem 21 dienas laikā no šā lēmuma paziņošanas dienas. Aicinām informāciju par šiem dalībvalsts pienākumiem iekļaut anotācijā un, ja nepieciešams, precizēt noteikumu projektu vai Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-