Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur savā 2022.gada 02.oktobra atzinumā izteikto iebildumu, kas paredz precizēt projektu vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 1.punktā ietvertās informācijas avotu un tās saņemšanas veidu.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām. Attiecīgajā gadījumā tas ir nepieciešams, lai pasūtītājam būtu skaidri zināms, pie kā tam būtu jāvēršas pēc attiecīgās informācijas, kā arī kādā veidā tas būtu īstenojams.
Gadījumā, ja informācijas avots būs Konkurences padome, tad lūgums tā arī norādīt projektā vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Savukārt, ja tas būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, tad lūgums ņemt vērā Iekšlietu ministrijas 2022.gada 02.oktobra atzinuma izteiktajā iebildumā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur savā 2022.gada 02.oktobra atzinumā izteikto iebildumu, kas paredz precizēt projektu vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzētās informācijas avotu, apjomu un tās saņemšanas veidu.
Atkārtoti vēršama uzmanība, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām. Attiecīgajā gadījumā tas ir nepieciešams, lai:
1) pasūtītājam būtu skaidri zināms, pie kā tam būtu jāvēršas pēc attiecīgās informācijas, kā arī kādā veidā tas būtu īstenojams;
2) pārvadātājam būtu skaidri zināms, par kādiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tas nedrīkst būt sodīts, lai pasūtītājam nerastos vienpusēja tiesība atkāpties no līguma;
3) gadījumā, ja projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzēto informāciju plānots iegūt no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, tad, lai Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kā valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” pārzinis, kas ir atbildīgs par personas datu apstrādes atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulai (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), ievērotu datu apstrādes minimizēšanas principu, sniedzot pasūtītājam ziņas par administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem.
Piedāvātā redakcija
-