Projekta ID
24-TA-2839Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
25.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
LTRK konceptuāli atbalsta likumprojektu, vienlaikus pauž sekojošus iebildumus:
1) LTRK iebilst likumprojektā paredzētajam, ka Mākslīgā intelekta nacionālā centra organizatoriskā forma ir likumprojekta 2.pantā minētais publiskais nodibinājums, kuru reģistrē kā biedrību vai nodibinājumu, vai arī, ja to reģistrē jebkāda cita veida organizatoriskā forma, kas ļauj to uzskatīt par uzņēmumu vai atsevišķu organizāciju, nodibinājumu, nevis pilnībā valsts iestādi vai aģentūru. LTRK norāda, ka Mākslīgā intelekta nacionālā centram ir jābūt VARAM pārraudzībā esošai koordinējošai iestādei, kas veicinātu valsts konkurētspēju un ekonomikas izaugsmi, veicinot mākslīgā intelekta inovāciju attīstību un veidojot sadarbību starp valsts un privāto sektoru.
2) LTRK iebilst pret likumprojekta 3.panta 2.daļā minētiem atsevišķiem mērķiem, piemēram, 5.punktā minēto - piesaistīt, uzkrāt, pārvaldīt līdzekļus un sadalīt tos publiskā un privātā sektora projektu īstenošanā, vai arī 6.punktā minēto – izsludināt un organizēt publiskā un privātā sektora projektu konkursus finansējuma saņemšanai, tāpat iebilstam arī pret 7.punktā minēto finansējuma apsaimniekošanu, kā arī 8.punktā minēto, ka MI centrs sniegtu konsultācijas publiskajam un privātajam sektoram.
3) Vienlaikus nav atbalstāms arī 4.pantā paredzētās MI centra tiesības veikt saimniecisko darbību un piesaistīt finansējumu.
1) LTRK iebilst likumprojektā paredzētajam, ka Mākslīgā intelekta nacionālā centra organizatoriskā forma ir likumprojekta 2.pantā minētais publiskais nodibinājums, kuru reģistrē kā biedrību vai nodibinājumu, vai arī, ja to reģistrē jebkāda cita veida organizatoriskā forma, kas ļauj to uzskatīt par uzņēmumu vai atsevišķu organizāciju, nodibinājumu, nevis pilnībā valsts iestādi vai aģentūru. LTRK norāda, ka Mākslīgā intelekta nacionālā centram ir jābūt VARAM pārraudzībā esošai koordinējošai iestādei, kas veicinātu valsts konkurētspēju un ekonomikas izaugsmi, veicinot mākslīgā intelekta inovāciju attīstību un veidojot sadarbību starp valsts un privāto sektoru.
2) LTRK iebilst pret likumprojekta 3.panta 2.daļā minētiem atsevišķiem mērķiem, piemēram, 5.punktā minēto - piesaistīt, uzkrāt, pārvaldīt līdzekļus un sadalīt tos publiskā un privātā sektora projektu īstenošanā, vai arī 6.punktā minēto – izsludināt un organizēt publiskā un privātā sektora projektu konkursus finansējuma saņemšanai, tāpat iebilstam arī pret 7.punktā minēto finansējuma apsaimniekošanu, kā arī 8.punktā minēto, ka MI centrs sniegtu konsultācijas publiskajam un privātajam sektoram.
3) Vienlaikus nav atbalstāms arī 4.pantā paredzētās MI centra tiesības veikt saimniecisko darbību un piesaistīt finansējumu.
Piedāvātā redakcija
LTRK uzsver, ka augstākminētos uzdevumus, jo sevišķi tādus, kas saistīti ar saimniecisko darbību, veic un var veikt tikai komercuzņēmumi, to apvienības vai to organizētas biedrības, nodibinājumi, nevis valsts iestādes koordinēts vai dibināts nodibinājums. Valstī šajā jomā nav tirgus dalībnieku nepilnība vai tirgus kļūda, tādēļ šādi uzdevumi ir atstājami komercdarbības pārziņā