Projekta ID
23-TA-1486Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 14.1. apakšpunktā noteikts, ka pašvaldībām, pašvaldību izveidotām iestādēm un tiešās pārvaldes iestādēm pieejamais Modernizācijas fonda finansējums ir 1 000 000 euro, nenosakot atbalsta intensitāti (%) no projekta kopējām izmaksām. Savukārt noteikumu projekta 92.punkts nosaka, ka, ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, līdzfinansējumu nodrošina no valsts budžeta un maksājumus veic no līdzekļiem, kas projekta īstenošanai paredzēti tās ministrijas budžetā, kuras padotībā ir attiecīgā valsts budžeta iestāde, bet šis punkts skaidri nenosaka, vai līdzfinansējums jānodrošina no valsts budžeta iestādes esošajiem budžeta līdzekļiem vai arī valsts budžeta iestāde to var pieprasīt papildus, kā arī kāds ir sagaidāmais līdzfinansējuma apmērs (intensitāte, %).
Atkārtoti norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.1.apakšpunktu emisijas kvotu izsoļu instrumenta ietvaros līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai var pieprasīt valsts budžeta līdzfinansējumu no 80.00.00 programmas atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgajiem finanšu instrumentiem, tomēr šajā noteikumu projektā (normatīvajā aktā) par pasākuma īstenošanu attiecīgā instrumenta ietvaros nav noteikts regulējums par valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru, attiecīgi nav nodrošināti skaidri nosacījumi projekta īstenošanai un finansējuma nodrošināšanai situācijā, ja projekta iesniedzējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde (valsts budžeta iestāde).
Ņemot vērā minēto, atkāroti lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta III sadaļu vai noteikumu projekta 92.punktu.
Turklāt, ievērojot anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto informāciju par pieņēmumiem līdzfinansējuma nodrošināšanai, ja finansējuma saņēmējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde (valsts budžeta iestāde), pašvaldība vai tās izveidota iestāde, secināms, ka indikatīvi tiek prognozēts, ka Modernizācijas fonda finansējums būs 10 % apmērā no projekta izmaksām un līdzfinansējums attiecīgi būtu nodrošināms 90% apmērā no projekta izmaksām (anotācijas 3.sadaļā pieņēmums, ka MF finansējumam 1 000 000 euro, līdzfinansējums 4 500 000 euro + 4 500 000 euro), kas ir ļoti augsts līdzfinansējuma apmērs, tāpēc lūdzam arī sniegt skaidrojumu par potenciālo interesi projektu īstenošanai, ja tiek noteikts, ka valsts tiešās pārvaldes iestādei (valsts budžeta iestādei), pašvaldība vai tās izveidotai iestādei līdzfinansējums jānodrošina tās budžetā esošo līdzekļu ietvaros.
Atkārtoti norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.1.apakšpunktu emisijas kvotu izsoļu instrumenta ietvaros līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai var pieprasīt valsts budžeta līdzfinansējumu no 80.00.00 programmas atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgajiem finanšu instrumentiem, tomēr šajā noteikumu projektā (normatīvajā aktā) par pasākuma īstenošanu attiecīgā instrumenta ietvaros nav noteikts regulējums par valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru, attiecīgi nav nodrošināti skaidri nosacījumi projekta īstenošanai un finansējuma nodrošināšanai situācijā, ja projekta iesniedzējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde (valsts budžeta iestāde).
Ņemot vērā minēto, atkāroti lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta III sadaļu vai noteikumu projekta 92.punktu.
Turklāt, ievērojot anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto informāciju par pieņēmumiem līdzfinansējuma nodrošināšanai, ja finansējuma saņēmējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde (valsts budžeta iestāde), pašvaldība vai tās izveidota iestāde, secināms, ka indikatīvi tiek prognozēts, ka Modernizācijas fonda finansējums būs 10 % apmērā no projekta izmaksām un līdzfinansējums attiecīgi būtu nodrošināms 90% apmērā no projekta izmaksām (anotācijas 3.sadaļā pieņēmums, ka MF finansējumam 1 000 000 euro, līdzfinansējums 4 500 000 euro + 4 500 000 euro), kas ir ļoti augsts līdzfinansējuma apmērs, tāpēc lūdzam arī sniegt skaidrojumu par potenciālo interesi projektu īstenošanai, ja tiek noteikts, ka valsts tiešās pārvaldes iestādei (valsts budžeta iestādei), pašvaldība vai tās izveidotai iestādei līdzfinansējums jānodrošina tās budžetā esošo līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta V sadaļas ietvaros piešķiramā atbalsta atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 36.b panta nosacījumiem, lūdzam šo sadaļu papildināt ar visiem no Komisijas regulas Nr.651/2014 36.b panta izrietošajiem attiecināmajiem nosacījumiem, proti, lūdzam papildināt ar Komisijas regulas Nr.651/2014 36.b panta 6. un 7. punkta (ja attiecināms) nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 7.punktā noteikto, ka vienam uzņēmumam piešķirtais atbalsts nepārsniedz 40 % no attiecīgās shēmas kopējā budžeta, lūdzam precizēt noteikumu 38.punktu.
Vienlaikus, tā kā Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 5.punktā ir noteikts, ka, gadījumā, ja atbalstu piešķir konkurenci veicinošā konkursa procedūrā, ievērojot Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 4. punkta nosacījumus, atbalsta intensitāte var sasniegt 100 % no attiecināmajām izmaksām, lūdzam noteikumos noteikt atbalsta intensitāti.
Vienlaikus, tā kā Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 5.punktā ir noteikts, ka, gadījumā, ja atbalstu piešķir konkurenci veicinošā konkursa procedūrā, ievērojot Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 4. punkta nosacījumus, atbalsta intensitāte var sasniegt 100 % no attiecināmajām izmaksām, lūdzam noteikumos noteikt atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta 87.punkts paredz, ka finansējuma saņēmējs nepieciešamos iepirkumus projekta ietvaros veic saskaņā ar iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projekta 3. un 8.punktu finansējuma saņēmējs var būt pašvaldība, pašvaldības izveidota iestāde, valsts tiešās pārvaldes iestāde un komersants.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par iepirkumu veikšanas regulējumu, lai būtu nepārprotami skaidrs, kāds regulējums atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta 87.punktam ir jāievēro finansējuma saņēmējiem autotransporta vai elektromobiļa uzlādes infrastruktūras iegādei.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projekta 3. un 8.punktu finansējuma saņēmējs var būt pašvaldība, pašvaldības izveidota iestāde, valsts tiešās pārvaldes iestāde un komersants.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par iepirkumu veikšanas regulējumu, lai būtu nepārprotami skaidrs, kāds regulējums atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta 87.punktam ir jāievēro finansējuma saņēmējiem autotransporta vai elektromobiļa uzlādes infrastruktūras iegādei.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1. un 5.3. apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-