Projekta ID
24-TA-2599Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt ziņojumu ar argumentāciju, kāpēc vienotās biļetes ieviešanas rezultātā zaudējumi par pasažieru pārvadāšanu paredzēti tikai AS “Pasažieru vilciens”, ņemot vērā, ka no vienotās biļetes AS “Pasažieru vilciens” plāno ieņēmumos saņemt 0,50 euro no katras biļetes, radot jaunu zaudējumus 1,00 euro par katru biļeti, kas attiecīgi būs jāsedz no valsts budžeta, kamēr vienotās biļetes ieviešanas rezultātā SIA “Rīgas satiksme” plāno ieņēmumos saņemt 1,50 euro no katras biļetes, neradot jaunus zaudējumus pašvaldības kapitālsabiedrībai. Lūdzam skaidrot, vai un kā ir novērtēts samērīguma princips šajā jautājumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 8.lp. sākumā precizēt tekstu, kurā norādīts, kam paredzēts novirzīt finansējumu 47 000 euro, skaidri norādot, ka tas paredzēts pilotprojekta “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā” aktivitātes “Izstrāde, tehniskais nodrošinājums un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksas” īstenošanai.
Vienlaikus attiecībā uz norādīto finansējuma pārdali lūdzam papildināt ar tekstu, ka tai nebūs ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci ne strukturālā, ne nominālā izteiksmē, ja pārdalītais finansējums izstrādes, tehniskā nodrošinājuma un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksu segšanai tiks izmantots 2024. gadā.
Paskaidrojam, ka, ja apmaksu par minētām aktivitātēm "Pasažieru vilciens" veiks 2025. gadā, tad pārdalei būs negatīva ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci 2025. gadā un attiecīgi ir nepieciešams finansējuma avots 2025. gadā.
Vienlaikus attiecībā uz norādīto finansējuma pārdali lūdzam papildināt ar tekstu, ka tai nebūs ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci ne strukturālā, ne nominālā izteiksmē, ja pārdalītais finansējums izstrādes, tehniskā nodrošinājuma un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksu segšanai tiks izmantots 2024. gadā.
Paskaidrojam, ka, ja apmaksu par minētām aktivitātēm "Pasažieru vilciens" veiks 2025. gadā, tad pārdalei būs negatīva ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci 2025. gadā un attiecīgi ir nepieciešams finansējuma avots 2025. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojumā sadaļā "Projektā piedāvātais risinājums" 1. punktā tiek paskaidrota kodu biļetes sistēma, savukārt, rindkopā, kas sākas ar vārdiem "Pilotprojekta ietvaros tiktu izveidots jauns produkts" (5.lpp.), ar terminu "Koda biļete" tiek apzīmēta "Vienotā biļete". Lūdzam precizēt, vai vienotā biļete ir paredzēta tikai "koda biļetes" formātā (nav iespējams iegadāties E-talonu, vai papīra biļeti) un attiecīgi precizēt informatīvo ziņojumu, pārskatot termina "koda biļete" izmantošanu turpmāk tekstā (piem. 6. lpp. biļešu sistēmu izmantošanas statistikas aprakstā).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ievērojot, ka ziņojumā pie pasažieru skaita, kas varētu izmantot vienotās biļetes pakalpojumu mēnesī, tiek lietotas norādes “aptuveni un “apmēram” ir pieļaujams, ka ziņojumā tiek saglabāts esošais novērtējums par apmēram 50 000 pasažieriem mēnesī un attiecīgi 600 000 euro zaudējumu apmēru, no kuriem 2025.gadā 500 000 euro un 2026.gadā – 100 00 euro, bet vienlaikus aicinām novērtēt, vai nav veicami precizējumi, ievērojot, ka 30% no 38 000 pasažieriem ir 11 400 pasažieri, attiecīgi kopējais pasažieru skaits būtu 49 400, tādējādi sagaidāmais zaudējumu apmērs ir 592 800 euro, no kuriem 2025.gadā 494 000 euro un 2026.gadā 98 800 euro.
Piedāvātā redakcija
-
