Projekta ID
24-TA-1063Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā ir norādīts, ka Ekonomikas ministrija, veicot iepirkumu Čerņihivas apgabala, Ukraina, rekonstrukcijai, kā vienu no prasībām izvirzīs komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi. Tāpat vienlaikus ir norādīts, ka tiek plānots organizēt atklātu konkursu atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktam.
Vēršam uzmanību, ka atklātā konkursā (un jebkurā citā iepirkumā vai iepirkuma procedūrā) prasību iekļaušana par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi nav atbilstoša Publisko iepirkumu likuma regulējumam.
No Publisko iepirkumu likuma 44.panta pirmās daļas regulējuma izriet, ka pasūtītājs var pieprasīt pierādījumus tam, ka piegādātājs uz piedāvājuma iesniegšanas brīdi ir reģistrēts atbilstoši piegādātāja reģistrācijas vai pastāvīgās dzīvesvietas valsts normatīvo aktu prasībām.
Savukārt no Publisko iepirkumu likuma 20.panta sestās daļas regulējuma izriet, ka vienīgi tad, ja tas ir izšķiroši svarīgi iepirkuma līguma priekšmetam un nav iespējams sagatavot tehniskās specifikācijas, un nepastāv citi veidi, kā aprakstīt pasūtītājam nepieciešamo iepirkuma priekšmetu atbilstoši PIL ietvertajiem nosacījumiem, pasūtītājs ir tiesīgs iekļaut konkrētus ražojumus un piegādātājus raksturojošas norādes. Konkrētas preces, zīmolus, ražotājus drīkst norādīt tikai izņēmuma gadījumā, ja tehniskās specifikācijas nav iespējams sagatavot citā veidā un šādā gadījumā vienmēr ir jāietver norāde „vai ekvivalents”.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu, svītrojot no tā tekstu par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi.
Vēršam uzmanību, ka atklātā konkursā (un jebkurā citā iepirkumā vai iepirkuma procedūrā) prasību iekļaušana par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi nav atbilstoša Publisko iepirkumu likuma regulējumam.
No Publisko iepirkumu likuma 44.panta pirmās daļas regulējuma izriet, ka pasūtītājs var pieprasīt pierādījumus tam, ka piegādātājs uz piedāvājuma iesniegšanas brīdi ir reģistrēts atbilstoši piegādātāja reģistrācijas vai pastāvīgās dzīvesvietas valsts normatīvo aktu prasībām.
Savukārt no Publisko iepirkumu likuma 20.panta sestās daļas regulējuma izriet, ka vienīgi tad, ja tas ir izšķiroši svarīgi iepirkuma līguma priekšmetam un nav iespējams sagatavot tehniskās specifikācijas, un nepastāv citi veidi, kā aprakstīt pasūtītājam nepieciešamo iepirkuma priekšmetu atbilstoši PIL ietvertajiem nosacījumiem, pasūtītājs ir tiesīgs iekļaut konkrētus ražojumus un piegādātājus raksturojošas norādes. Konkrētas preces, zīmolus, ražotājus drīkst norādīt tikai izņēmuma gadījumā, ja tehniskās specifikācijas nav iespējams sagatavot citā veidā un šādā gadījumā vienmēr ir jāietver norāde „vai ekvivalents”.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu, svītrojot no tā tekstu par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Ekonomikas ministrijai, veicot iepirkumu Čerņihivas apgabala, Ukraina, rekonstrukcijai, kā vienu no prasībām izvirzīt komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi.
Iebildums
MK sēdes protokollēmuma 2.punktā paredzēts Ekonomikas ministrijai, veicot iepirkumu Čerņihivas apgabala, Ukraina, rekonstrukcijai, kā vienu no prasībām izvirzīt komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi. Vienlaikus informatīvajā ziņojumā ir norādīts, ka tiek plānots organizēt atklātu konkursu atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktam.
Vēršam uzmanību, ka atklātā konkursā (un jebkurā citā iepirkumā vai iepirkuma procedūrā) prasību iekļaušana par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi nav atbilstoša Publisko iepirkumu likuma regulējumam.
No Publisko iepirkumu likuma 44.panta pirmās daļas regulējuma izriet, ka pasūtītājs var pieprasīt pierādījumus tam, ka piegādātājs uz piedāvājuma iesniegšanas brīdi ir reģistrēts atbilstoši piegādātāja reģistrācijas vai pastāvīgās dzīvesvietas valsts normatīvo aktu prasībām.
Savukārt no Publisko iepirkumu likuma 20.panta sestās daļas regulējuma izriet, ka vienīgi tad, ja tas ir izšķiroši svarīgi iepirkuma līguma priekšmetam un nav iespējams sagatavot tehniskās specifikācijas, un nepastāv citi veidi, kā aprakstīt pasūtītājam nepieciešamo iepirkuma priekšmetu atbilstoši PIL ietvertajiem nosacījumiem, pasūtītājs ir tiesīgs iekļaut konkrētus ražojumus un piegādātājus raksturojošas norādes. Konkrētas preces, zīmolus, ražotājus drīkst norādīt tikai izņēmuma gadījumā, ja tehniskās specifikācijas nav iespējams sagatavot citā veidā un šādā gadījumā vienmēr ir jāietver norāde „vai ekvivalents”.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot MK sēdes prokollēmuma 2.punktu.
Vēršam uzmanību, ka atklātā konkursā (un jebkurā citā iepirkumā vai iepirkuma procedūrā) prasību iekļaušana par komersantu reģistrāciju Latvijas Republikā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Latvijā ražoto preču piegādi nav atbilstoša Publisko iepirkumu likuma regulējumam.
No Publisko iepirkumu likuma 44.panta pirmās daļas regulējuma izriet, ka pasūtītājs var pieprasīt pierādījumus tam, ka piegādātājs uz piedāvājuma iesniegšanas brīdi ir reģistrēts atbilstoši piegādātāja reģistrācijas vai pastāvīgās dzīvesvietas valsts normatīvo aktu prasībām.
Savukārt no Publisko iepirkumu likuma 20.panta sestās daļas regulējuma izriet, ka vienīgi tad, ja tas ir izšķiroši svarīgi iepirkuma līguma priekšmetam un nav iespējams sagatavot tehniskās specifikācijas, un nepastāv citi veidi, kā aprakstīt pasūtītājam nepieciešamo iepirkuma priekšmetu atbilstoši PIL ietvertajiem nosacījumiem, pasūtītājs ir tiesīgs iekļaut konkrētus ražojumus un piegādātājus raksturojošas norādes. Konkrētas preces, zīmolus, ražotājus drīkst norādīt tikai izņēmuma gadījumā, ja tehniskās specifikācijas nav iespējams sagatavot citā veidā un šādā gadījumā vienmēr ir jāietver norāde „vai ekvivalents”.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot MK sēdes prokollēmuma 2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma sadaļas “Situācijas apraksts” otro teikumu, izsakot to piedāvātajā redakcijā, kā arī papildināt sadaļu "Atbalsta virzieni 2024.gadā" ar indikatīvu finansējuma apmēru katram atbalsta virzienam.
Piedāvātā redakcija
Šim mērķim paredzēts atvēlēt 2 000 000 euro no likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 18.00.00 ''Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem'' prioritārajam pasākumam “Pasākumi Ukrainas atbalstam un globālās drošības veicināšanai (atbalsts Ukrainas rekonstrukcijai un iemaksas Ukrainas atbalstam)” rezervētā finansējuma.