Atzinums

Projekta ID
23-TA-2913
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
10.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk tekstā - LDDK) ir iepazinusies ar Satiksmes ministrijas (turpmāk - SM) sagatavoto normatīvā akta projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 7. septembra noteikumos Nr. 767 "Noteikumi par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa"” (turpmāk tekstā - Projekts) un izsaka šādus iebildumus:

LDDK iebilst pret Projekta  10. punktu SM piedāvātajā redakcijā.
Pamatojums
Projekta  10. punktā SM piedāvā grozīt Noteikumu 14.punktu un noteikt, ka speciālās stāvvietas atbildīgais darbinieks pārvietotu velosipēdu īpašniekam vai īpašnieka pilnvarotai personai atdod, ja persona uzrāda informāciju par īpašumtiesībām no Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra par veiktu velosipēda reģistrāciju, personu apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja apliecību. Ņemot vērā, ka CSN neparedz obligātu pienākumu veikt velosipēda reģistrāciju, nav skaidrs, kā tiks nodrošināta velosipēda atdošana īpašniekam (vai īpašnieka pilnvarotai personai).
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
LDDK iebilst pret Projekta  21. punktu SM piedāvātajā redakcijā.

Pamatojums
Projekta  21. punktā SM piedāvā grozīt Noteikumu 20.punktu un noteikt, noteikt, ka Transportlīdzekli atzīst par ilgstoši atstātu uz ceļa, ja:
20.1. tas atrodas vietā, kur apstāties vai stāvēt aizliegts, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad, vadītājam klāt neesot, par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpumu pieņemts lēmums par soda piemērošanu;
20.2. tas novietots stāvēšanai uz ceļa un netiek izmantots ilgāk par pašvaldības noteikto laiku, bet ne mazāk par 45 diennaktīm;
20.3. tam nav veikta valsts tehniskā apskate un tas novietots stāvēšanai uz ceļa un nav pārvietots ilgāk par 15 diennaktīm;
20.4. tas novietots stāvēšanai uz ceļa starp robežšķērsošanas vietu un robežas joslu vai pierobežas joslā un netiek izmantots ilgāk par piecām diennaktīm."
Par 20.1. punktu:
1) Ceļu zīmēm Apstāties aizliegts un Stāvēt aizliegts ir atšķirīgi satiksmes organizācijas mērķi, līdz ar to ir lietderīgi noteikt arī atšķirīgu laiku transportlīdzekļa atzīšanai par ilgstoši atstātu uz ceļa.
2) 20.1. punktā paredzētais laiks 2,67 reizes pārsniedz laiku, ko SM 2011. punktā piedāvā attiecināt uz velosipēdiem.
3) 20.1. punktā nav sasaistes ar nosacījumu, ka transportlīdzeklis traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kā SM 2011. punktā piedāvā attiecināt uz velosipēdiem.

Par 20.2. punktu:
Šajā punktā SM piedāvā noteikt laiku, kas  15 reizes pārsniedz laiku, ko SM 2013.punktā piedāvā attiecināt uz velosipēdiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
LDDK iebilst pret Projekta  22. punktu SM piedāvātajā redakcijā.

Pamatojums
Projekta  22. punktā SM Papildināt Noteikumus ar jaunu (20.1 punktu) kurā noteikti kritēriji elektroskrejriteņu, velosipēdu (tai skaitā velorikšu) atzīšanai par ilgstoši atstātu uz ceļa.

Par 20.11. punktu un 20.12. punktu:
Tas paredz kvalificēt elektroskrejriteni un velosipēdu par ilgstoši atstātu uz ceļa, ja  tas atrodas vietā, kur tas traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par trim stundām kopš brīža, kad par traucējumu paziņots elektroskrejriteņa vai velosipēda īpašniekam vai turētājam Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā.
Gadījumos, kad elektroskrejritenis vai velosipēds, pārkāpjot CSN 117.punkta nosacījumus, ir novietots vietā, kur tas traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tā pārvietošanai nav nepieciešams to kvalificēt par ilgstoši atstātu uz ceļa (kas, ņemot vērā citiem transportlīdzekļiem noteikto šāda veida kvalifikācijas termiņus, būtu nesamērīgi), bet nekavējoties ir jāveic nepieciešamās darbības traucējuma novēršanai. 

Par 20.13. punktu
Tas paredz kvalificēt elektroskrejriteni un velosipēdu par ilgstoši atstātu uz ceļa, ja  tas atrodas vietā, kur tas netraucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, taču netiek izmantots ilgāk par trim diennaktīm, kad par to paziņots elektroskrejriteņa, velosipēda, tai skaitā velorikšas īpašniekam vai turētājam Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā, vai velosipēdam, kam nav iespējams noskaidrot piederību, ir piestiprināta brīdinājuma uzlīme.
LDDK ieskatā nav pamata elektroskrejriteņu un velosipēdu atzīšanai par ilgstoši atstātu uz ceļa attiecināt 15 reizes īsāku laika posms, nekā tas ir noteikts citiem transportlīdzekļiem. Izziņā SM minētais arguments, ka elektroskrejriteņi un velosipēdi drīkst stāvēt jebkurā vietā un daudzumā uz ietves un traucēt gājējiem, nav attiecināms uz šo punktu, jo šis punkts ir attiecināms uz gadījumiem, kad elektroskrejritenis vai velosipēds netraucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Arī izziņā minētais SM arguments, ka norma paredz pašvaldībai tiesības noteikt citu - tostarp arī garāku termiņu, nav īsti pamatots, jo attiecībā uz Noteikumu 20.punktā minētajiem transportlīdzekļiem ir noteikts termiņš, par kuru īsāku pašvaldība nedrīkst noteikt.
 
Piedāvātā redakcija
-