Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2059
Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
04.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Izmaksas, kas saistītas ar valsts deleģēta uzdevuma segšanu, ir sedzamas no valsts budžeta, kā tas arī ir paredzēts 2021.gada 5.janvārī noslēgtajā līdzdarbības līgumā Nr.2.5-8-14 „Par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu kultūras jomā”, saskaņā ar kuru kapitālsabiedrība veic valsts deleģētus pārvaldes uzdevumus kultūras jomā un kurā ir paredzēts attiecīgs finansējums. Ja Ministru kabinetā tiek lemts par to, ka valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālā opera un balets" (turpmāk – LNOB) nemaksā dividendes, tas nozīmē, ka peļņa tiek sadalīta un atbilstošie naudas līdzekļi paliek LNOB rīcībā un īpašumā, lai ieguldītu kapitālsabiedrības aktīvos. Savukārt kapitālsabiedrības īpašumu nevar novirzīt, lai segtu ar valsts deleģētu uzdevumu pildīšanu saistītus izdevumus. Savukārt, ja peļņa tiek sadalīta un Ministru kabinets novirza valstij piekritīgās dividendes deleģētu uzdevumu apmaksai, attiecīgi ir jāaprēķina un jānomaksā uzņēmumu ienākuma nodoklis, turklāt valsts deleģētajam uzdevumam novirzītā summa turpmāk veido kapitālsabiedrības saistības un grāmatojama postenī “Nākamo periodu ieņēmumi”.

Lūdzam vietās, kur anotācijā ir minēta dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšana kapitālsabiedrības deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu kultūras jomā izdevumu segšanai, mainīt to uz formulējumu, kas atbilst Rīkojuma projekta 2.punktam, proti, peļņa tiek novirzīta kapitālsabiedrības plānotajām investīcijām – materiāli tehniskās bāzes uzlabošanai – atbilstoši kapitālsabiedrības investīciju plānam un vidēja termiņa darbības stratēģijai 2022.-2026. gadam, lai nodrošinātu ilgtermiņa attīstību un augstvērtīgu māksliniecisko darbību.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pārresoru koordinācijas centram (turpmāk – PKC) izskatīšanai iesniegtajā stratēģijā nav uzrādīti anotācijā minētie plānotie ieguldījumi, līdz ar to nav iespējams izvērtēt to atbilstību stratēģijai. Lūdzam pirms projekta tālākas virzības Ministru kabinetā, atsūtīt PKC informācijai Stratēģijas projektu ar visiem minētajiem pasākumiem un atbilstošajām investīcijām.

Vienlaikus lūdzam tekstā par nepieciešamajiem ieguldījumiem koriģēt “plānots segt no dividendēm” uz “plānots segt no kapitālsabiedrības rīcībā atstātās peļņas daļas”.

Lūdzam svītrot no anotācijas skaidrojumu, ka “Kapitālsabiedrība papildus investīcijas kapitālsabiedrības tehniskās un tehnoloģiskās bāzes pilnveidošanā veic pēc pārpalikuma  vai ārkārtas principa, jo līdzšinējais valsts finansējums nav pietiekams investīcijām materiāli tehniskā procesa darbībā, kas nepieciešams kapitālsabiedrības attīstībai un skatuves tehnikas modernizēšanai”, jo regulārai pamatlīdzekļu atjaunošanai ir jābūt katras kapitālsabiedrības rīcībai, kas nodrošina kapitālsabiedrības ilgtspēju, un par kuru ir atbildīga valde. LNOB 2021.gada pārskats liecina, ka 2021.gadā pamatlīdzekļi ir atjaunoti pat nedaudz lielākā apjomā, nekā aprēķinātais nolietojums, kas apliecina, ka ieguldījumu veikšana ir bijusi iespējama, nepasliktinot LNOB finanšu stāvokli. Savukārt piešķirtā finansējuma izlietojuma pārskatā ir norādīts: “Tehniskās un tehnoloģiskās darbības ilgtspējas nodrošināšanā ieguldīti 622 794 EUR”, kas ir par 322 tūkstošiem EUR vairāk, kā bija līgumā, līdz ar to apgalvojumam par pārpalikuma principu nav pamata.


 
Piedāvātā redakcija
-