Atzinums

Projekta ID
23-TA-3329
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
10.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Ziņojuma 39.lappusē norādīts, ka centrs sniegs komercpakalpojumus. Vērtējot 1.pielikumā norādīto budžetu pašu ieņēmumi tiek paredzēti 450 000 euro apmērā ik gadu visiem modeļiem. Lūdzam papildināt Ziņojumu norādot, kādi komercpakalpojumi tiek plānoti, kā arī potenciālo šo pakalpojumu saņēmēju loku.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka Ziņojuma 1.pielikumā norādītais finansējuma apmērs visiem modeļiem ir identisks, līdz ar ko nav saprotama un pamatota C1 modeļa izvēle. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Ziņojuma 49 rindkopā norādīts: "pakāpeniski plānots reorganizēt pārējo VM resora pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu un datubāžu iestāžu tehnisko uzturēšanu". Lūdzam papildināt, norādot cik ilgā laika periodā ir plānots veikt minēto reorganizāciju.


 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Valsts kanceleja uztur iepriekš izteikto iebildumu par izvēlēto modeli un modeļu izvērtējumu. 36.rindkopā norādītais nesniedz pamatojumu par priekšrocībām C1 modelim, jo: 
- C1 modelī būs nepieciešams izveidot, piemēram, atbalsta funkciju personālu (vismaz iestādes darbībās nodrošināšanai: personāla speciālists, grāmatvedis, jurists u.tml.), no kā ir iespējams izvairīties A un B modeļos, līdz ar ko šāda pieeja prasīs papildu personālresursus, kā arī finanšu resursus attiecīgā personāla atlīdzībai;
- nevaram piekrist, ka tiek samazināts nodarbināto skaits, jo ņemot vērā, ka tiek veidota kapitālsabiedrība, tad ja kapitālsabiedrība tiks iekļauta sektorā "Vispārējā valdība" (atbilstoši CSP sagatavotajam Institucionālo sektoru klasifikācijas sarakstam), tad sniedzot datus EUROSTAT atbilstoši Nacionālo kontu metodikai šādas kapitālsabiedrībās nodarbināto skaits tieši tiek pieskaitīts valsts pārvaldei;
- nodarbināto atlīdzība atbilstoši līdzīgai atlīdzībai privātajā sektorā - minēto iespējams realizēt arī A un B modelī, jo spēkā esošā atlīdzības sistēmas algu skala ir elastīga – ar 3 dažādiem skalu intervāliem, kur viduspunkts ir konkurētspēja salīdzinot ar privāto sektoru (80% no līdzīgas vērtībās darba privātajā sektorā), savukārt ja konkrētajā specialitātē ir grūtības ar resursu piesaisti, tad attiecīgi ir iespējas piemērot skalas intervāla maksimumu, bet atsevišķā arī privātajā darba tirgū ļoti pieprasītajām jomām ir iespējas piemērot tirgus koeficientu;
- piesaistīt ārstniecības personas, lai nodrošinātu ārstniecības procesu pārnesi digitālā vidē un ekspertu viedokļu sniegšanai, kā arī piesaistīt papildus sadarbības partnerus resora ietvarā. Minēto iespējas īstenot arī A un B modelī, īpaši ņemot vērā, ka šādas amata vietas tiks izveidotas uz noteiktu laiku. Uz noteiktu laiku veidot amata vietas dažādu projektu īstenošanai elastīgi iespējams saskaņā ar VSS 30.03.2023. protokola Nr. 12 #4 3.punktu.



 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmumu ar atsevišķu punktu par amata vietu skaita samazināšanu. 
Piedāvātā redakcija
Pieņemt zināšanai, ka sakarā ar funkcijas nodošanu kapitālsabiedrībai no 2025.gada 1.janvāra tiek likvidētas 15 IT jomas amata vietas Nacionālā veselības dienestā, bet no ..... vēl indikatīvi 46 amata vietas (Slimību profilakses un kontroles centrs – 4,5, Valsts asinsdonoru centrs – 6,5, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs – 1, Veselības inspekcija – 8, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests - 26).
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 5.punktā noteikto, paredzot uzdevumu Veselības ministrijai izstrādāt Nacionālā veselības apdrošināšanas fonda likumprojektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši ziņojuma 48. punktam pēc ziņojuma  apstiprināšanas ir plānota MK rīkojuma izstrāde par NVD reorganizāciju un valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu Centram (sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā tiks iekļauts arī Centram nepieciešamā finansējuma pamatojums). Lūdzam papildināt ziņojuma 48. sadaļu, norādot, ka sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā tiks norādīts arī Centram nododamo tiesību, saistību un mantas apjoms).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Ziņojums precizēts, paredzot, ka deleģējums uzdevumu izpildei tiks virzīts ar MK rīkojumu (iepriekš skaņotajās redakcijās deleģējums bija paredzēts Ārstniecības likumā). Ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajai daļai privātpersonai pārvaldes  uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu, ja tas paredzēts ārējā normatīvajā aktā, lūdzam precizēt ziņojumu. MK rīkojums nav ārējais normatīvais akts, tādējādi deleģējums nevar tikt veikts ar MK rīkojumu, un papildus būtu nepieciešams arī noslēgt deleģēšanas līgumu.
Piedāvātā redakcija
-