Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-351
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
26.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 9.punktā minēto iebildumu (SAM 14.02.2022. atzinums), jo tas nav ņemts vērā. Iebildumā tika lūgts rīkojuma projektā skaidri atrunāt Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas (pašlaik reģistrēta kā atsevišķa izglītības iestāde) plānoto reorganizācijas procesu un tiesisko statuss pēc reorganizācijas. Rīkojuma projekts nav atbilstoši precizēts. Vienlaikus nav skaidrs Akadēmijas Jūrskolas statuss pēc Akadēmijas reorganizācijas. Ja Akadēmijas Jūrskola būs Rīgas Tehniskās universitātes (turpmāk - RTU) struktūrvienība atbilstoši rīkojuma projekta 2.6.apakšpunktam, nevis Akadēmijas struktūrvienība, nav saprotama un pamatota jūrniecības izglītības iestāžu pārvaldības struktūra.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam rīkojuma projektu papildināt ar normu par Sadarbības līguma noslēgšanu. Tādējādi, pieņemot rīkojumu, attiecīgajām institūcijām Ministru kabinets būs devis uzdevumu (pilnvarojumu) šādu līgumu noslēgt.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projektu ar normu, ka pēc Latvijas Jūras akadēmijas (turpmāk - Akadēmija) reorganizācijas Akadēmijas Jūrskola būs Akadēmijas struktūrvienība (atbilstoši skaidrojumam izziņas 19.punktā), vai ar attiecīgu atrunu papildināt rīkojuma projekta 2.6.apakšpunktu. Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projekta anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta 1.punktā precizēts reorganizācijas termiņš (2022.gada 31.oktobris). Rīkojuma projektā, anotācijā un izziņā nav izvērsti skaidroti apsvērumi šāda reorganizācijas termiņa izvēlei. Rīkojuma projektā noteiktais termiņš - 2022.gada 31. oktobris nav reālistisks un samērīgs, lai veiktu šādu strukturālu reorganizāciju. Papildus norādām, ka minētais termiņš ir semestra vidus, kas var atstāt negatīvu ietekmi ne tikai uz studiju procesa organizāciju, bet arī uz kvalitāti.
Lai nodrošinātu sistēmisku pieeju reorganizācijas procesam, pirmais solis būtu atbilstoša pasākumu plāna izstrāde, kas precīzi definētu iesaistīto pušu veicamās darbības un to izpildei nepieciešamos termiņus. Rīkojuma projektā ietvertie pasākumi un to izpildei paredzētie termiņi nenodrošina sistēmisku un pārdomātu pieeju reorganizācijas procesam.
No rīkojuma projekta joprojām līdz galam nav skaidri saprotams reorganizācijas galarezultāts un tas, kāds būs visu integrēto jūrniecības izglītības iestāžu statuss, autonomija, pārvaldība, institucionālā struktūra, kā arī atbildības jomas. Arī rīkojuma projekta anotācijā minētais “Rīgas Tehniskajai universitātei un Latvijas Jūras akadēmijai sadarbībā ar Liepājas Jūrniecības koledžu jāsagatavo un jāiesniedz ministrijā institucionālās konsolidācijas plāns, kas jāsaskaņo ar ministriju ne vēlāk kā līdz 2023. gada 2. ceturksnim.” liecina, ka rīkojuma projekts joprojām tiek virzīts bez skaidra reorganizācijas plāna. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt  rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Uzturam spēkā izziņas 10.punktā minēto iebildumu (SAM 14.02.2022. atzinums).
Lai gan izziņā ir norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ņemts vērā, izvērtējot precizēto MK rīkojuma projektu, patiesībā tas nav ņemts vērā. Izziņas 10.punktā minētajā iebildumā tika lūgts MK rīkojuma projektā skaidri nostiprināt Latvijas Jūras akadēmijas identitātes saglabāšanu. MK rīkojuma projekts nav atbilstoši precizēts. Attiecīgā jautājuma nostiprināšanu tikai sadarbības līgumā, t.i., zemāka līmeņa dokumentā kā Ministru kabineta rīkojums, uzskatām par nepietiekamu garantiju attiecīgās identitātes ilgstošai saglabāšanai.
MK rīkojuma projekts nav atbilstoši precizēts, attiecīgi lūdzam precizēt MK rīkojuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Konceptuāli iebilstam pret Akadēmijas pārveidošanu par fakultāti kā faktoru, kas vēl vairāk samazinātu Akadēmijas institucionālo patstāvību un tādējādi nonāktu vēl lielākā pretrunā ar jūrniecības nozares viedokli. 
Līdz ar to uzturam izziņas 8.punkta minēto iebildumu (SAM 14.02.2022. atzinums), jo tas nav ņemts vērā. Iebildumā tika lūgts rīkojuma projektā viennozīmīgi nostiprināt Akadēmijas autonomiju, savukārt rīkojuma projektā ir norādīts, ka reorganizētā Akadēmija būs RTU fakultāte, tātad nekāda autonoma statusa Akadēmijai nebūs. Rīkojuma projekta 1.punkts ir pretrunā Transporta attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027.gadam (turpmāk - TAP2027) paredzētā uzdevuma "Saglabāt autonomu jūrniecības izglītības sistēmu un nodrošināt optimālu jūrniecības izglītības programmu klāstu" (Nr.5.1.3.) pirmajai daļai - saglabāt autonomu jūrniecības izglītības sistēmu. 
Akadēmijai kļūstot par RTU fakultāti, Liepājas Jūrniecības koledžai kļūstot par RTU aģentūru un Akadēmijas Jūrskolai esot RTU sastāvā (nav līdz galam skaidrs, kādā juridiskajā statusā), pastāv riski, ka netiks nodrošināti nepieciešamie priekšnosacījumi jūrniecības nozares ilgtspējīgai attīstībai, kā to paredz TAP2027. Pārveidojot Akadēmiju par fakultāti, tiktu pazaudēta jebkāda Akadēmijas autonomija, kas ir pretēji IZM iepriekš paustajiem solījumiem.
Līdz šim no IZM puses nav arī bijis prezentēts vai apspriests jebkādā formātā ar SM iesaisti variants par Akadēmijas pārveidošanu par fakultāti. SM tas ir ļāvis uzskatīt, ka Akadēmija pēc integrācijas RTU būs kā atsevišķa iestāde (struktūrvienība) “Latvijas Jūras akadēmija” RTU sastāvā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot rīkojuma projekta 1.punktā vārdu “(fakultāte)”, atbilstoši precizējot rīkojuma projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iepazīstoties ar MK rīkojuma projektā un anotācijā iekļauto precizēto informāciju, vēršam uzmanību, ka izziņas 14.punktā minētais iebildums (SAM 14.02.2022. atzinums) nav ņemts vērā un uzturam to spēkā.
Iebildumā (cita starpā kontekstā ar jūrniecības izglītības iestāžu autonomijas nodrošināšanu) tika lūgts rīkojuma projektā skaidri atrunāt, ka pēc reorganizācijas līdz šim attiecīgi Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas īstenotās programmas Rīgas Tehniskās universitātes ietvaros īstenos Latvijas Jūras akadēmija un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskola. Rīkojuma projekts nav atbilstoši precizēts. Rīkojuma projekta 2.1. apakšpunktā šķietami ir mēģināts veikt atbilstošu precizējumu, bet nav skaidrs, kā šis precizējums korelē ar 2. punkta ievaddaļu (šobrīd 2. punkta ievaddaļa un 2.1. apakšpunkts neveido loģisku teikumu).
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 15.decembra noteikumu Nr.710 “Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” 3.punktu jūrnieku profesionālās izglītības programmas var īstenot tikai jūrniecības nozarē specializēta izglītības iestāde, kura ir reģistrēta atbilstoši normatīvajiem aktiem par profesionālās izglītības iestāžu reģistrācijas kārtību. Rīgas Tehniskā universitāte nav specializēta jūrniecības izglītības programmu īstenošanā. Savukārt Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas tiesiskais statuss pēc reorganizācijas joprojām nav līdz galam skaidrs.
Lūdzam atbilstoši precizēt MK rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli saskaņot rīkojuma projekta 2.1.apakšpunktu ar rīkojuma projekta 2.punkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam rīkojuma projekta 2.2.apakšpunktu papildināt ar atsauci uz rīkojuma projekta 2.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija

2.2. pārņem darba tiesiskās attiecības ar šā rīkojuma 2.1.apakšpunktā minēto studiju programmu īstenošanā iesaistīto akadēmijas akadēmisko un vispārējo personālu;
10.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iepazīstoties ar MK rīkojuma projektā un anotācijā iekļauto precizēto informāciju, vēršam uzmanību, ka izziņas 18.punktā minētais iebildums (SAM 14.02.2022. atzinums) nav ņemts vērā un uzturam to spēkā.
Lai gan izziņā ir norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ņemts vērā, patiesībā tas nav ņemts vērā. Iebildumā tika lūgts rīkojuma projektu papildināt ar regulējumu par jaunu atbilstības sertifikātu saņemšanu pašlaik Latvijas Jūras akadēmijā un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolā īstenotajām jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmām. MK rīkojuma projekts nav atbilstoši papildināts. Šinī sakarā vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 7. punktu par attiecīgo atbilstības sertifikātu izsniegšanu un anulēšanu ir atbildīga Satiksmes ministrija, līdz ar to tieši Satiksmes ministrijas kompetencē ir noteikt, kādos gadījumos ir nepieciešams saņemt jaunus sertifikātus, bet kādos nē.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rīkojuma projekta 2.6.apakšpunkta redakciju:
1) norādot, ka minētās mācību programmas īstenos Akadēmijas Jūrskola (nevis RTU);
2) ja tas netiek atrunāts atsevišķā punktā, lūdzam skaidri norādīt, ka Jūrskola saglabās sasaisti ar Akadēmiju, proti, būs tās struktūrvenība.  
Piedāvātā redakcija
2.6. pārņem Latvijas Jūras akadēmijas struktūrvienību - Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolu, kas turpina darboties kā Akadēmijas struktūrvienība, ir reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā un turpina īstenot līdz šim īstenotās profesionālās vidējās izglītības programmas  “Jūras transports” un “Kuģu mehānika” ar piešķiramo profesionālo kvalifikāciju - Sardzes stūrmanis uz kuģiem, mazākiem par 3000BT un sardzes mehāniķis uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu mazāku par 3000kW.
12.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iebilstam pret paredzēto SM dalību Reorganizācijas komisijā, jo tai noteiktie udevumi nav sasaistīti ar SM kompetenci.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iebildums attiecas uz daļu par SM piederošā nekustamā īpašuma nodošanas pienākumu: SM informē, ka ir veikta rīkojuma projekta punkta redakcijā minētā nekustamā īpašuma reālā sadale, bet tās rezultātā veiktās izmaiņas pilnā apjomā nav reģistrētas publiskajos reģistros, tostarp zemesgrāmatas nodalījumā. Līdz ar to nav nosakāms RTU nododamā nekustamā īpašuma sastāvs.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Atsauci uz TAP2027 attiecīgo uzdevumu kā rīkojuma projekta izstrādes pamatojumu lūdzam saglabāt rīkojuma projekta anotācijā tikai gadījumā, ja rīkojuma projekta 1.punktā tiek svītrots vards “(fakultāte)".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas 1.3.apakšpunkta sadaļu "Risinājuma apraksts" ar informāciju par Akadēmijas adresi un Akadēmijas Jūrskolas adresi pēc reorganizācijas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas 1.3.apakšpunkta sadaļu "Risinājuma apraksts" ar izziņas 23.punktā sniegto IZM skaidrojumu šādā redakcija:
 
Piedāvātā redakcija
Attīstības finansējums kvalificēta jūrniecības izglītības personāla piesaistei, nepieciešamajam jūrniecības aprīkojumam, kuģu simulatoriem un sadarbības ar industriju veicināšanai u.c. tiek piešķirts no ministrijai pieejamā Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granta" līdzekļiem un ir pieejams, īstenojot augstskolu konsolidācijas aktivitātes.
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam rīkojuma projekta anotācijas 1.3.apakšpunkta sadaļā "Risinājuma apraksts" precizēt 2.rindkopu, aizstājot vārdus "būtu jāsagatavo granta pieteikums" ar vārdiem "būs jāsagatavo granta pieteikums".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Iepazīstoties ar rīkojuma projektā un anotācijā iekļauto precizēto informāciju vēršam uzmanību, ka anotācijā nav skaidra pamatojuma par sekojošo:
1) Sadaļā "Problēmas un risinājumi" gan problēma, gan risinājumi ir norādīti galvenokārt formāli, pēc būtības nenorādot objektīvi nepieciešamu informāciju, kura lēmuma pieņēmējam būtu nepieciešama, lai pieņemtu informētu lēmumu. Lūdzam attiecīgi papildināt aprakstus, identificējot atsevišķas problēmas un attiecīgus to risinājumus, tostarp izvēršot jautājumu par finansējuma pieejamību aprīkojumam, simulatoriem utml.;
2) Par sadaļu "Vai ir vērtēti alternatīvi risinājumi?" - saistībā ar rīkojuma projekta anotācijā norādīto, ka “Ir analizēta Jūrniecības nozares izstrādātā koncepcija, secinot, ka būtiskākos tajā piedāvātos attīstības priekšlikumus ir iespējams īstenot ministrijas virzītajā reorganizācijas modelī”, lūdzam:
- sniegt informāciju par to, ko paredz minētā koncepcija;
- izvērst, kuri minētajā koncepcijā būtiskākie piedāvātie attīstības priekšlikumi ir tie, kurus iespējams un plānots īstenot IZM virzītajā reorganizācijas modelī;
3) lūdzam sadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" paskaidrot, kas ir šeit norādītā atbalsta sistēma, kāda ir tās saikne ar reorganizācijas īstenošanu 2022.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam rīkojuma projekta anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts" pēdējā rindkopā ietverto tekstu "Jauno tehnoloģiju ienākšana [...] atbilstošas materiāltehniskās bāzes nodrošināšana" papildināt ar atsauci uz TAP 2027, savukārt IZM secinājumu "ko vispilnvērtīgāk ir iespējams nodrošināt koncentrējot [...] iekļaut atsevišķā teikumā, jo TAP2027 ir norādīts cits risinājums.  
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas 1.3.apakšpunkta sadaļu "Risinājuma apraksts" ar informāciju par Akadēmijas integrācijas RTU struktūrā mērķi (līdzīgi kā Sadarbības līguma projektā), tostarp, norādot, ka pēc Akadēmijas integrācijas RTU ekosistēmā tiks sekmētas Akadēmijas turpmākās darbības plašāka finansējuma iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam spēkā izziņas 48. punktā minēto iebildumu.

Lai gan izziņā ir norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ņemts vērā, patiesībā tas nav ņemts vērā. Iebildumā tika lūgts anotācijas apakšsadaļu "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" papildināt ar atbilstoša izvērtējuma aprakstu, taču anotācija nav atbilstoši papildināta. Lūdzam precizēt anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšpunktā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” precizēt vārdus “Latvijas Jūrniecības koledža” (anotācijas 4 lpp.), jo šāda izglītības iestāde nav reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšpunktā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”  nav līdz galam skaidrs pamatojums un apraksts, kāds galarezultātā būs IZM virzītais reorganizācijas modelis, un kāda būs visu jūrniecības izglītības iestāžu pārvaldības struktūra. Iepriekš IZM organizētajās apspriedēs un darba grupās netika apspriests Latvijas Jūras akadēmijas statuss kā Rīgas Tehniskās universitātes fakultāte, bet gan tika minēts, ka Latvijas Jūras akadēmija būs kā atsevišķa struktūrvienība, kā, piemēram, Rīgas Biznesa skola, tādējādi nodrošinot Latvijas Jūras akadēmijas autonomiju. Uzskatām, ka IZM šobrīd mainot Latvijas Jūras akadēmijas formu un struktūru uz Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienību – fakultāti šādā veidā apzināti ir maldinājusi jūrniecības nozari. Lūdzam precizēt MK rīkojuma projektu un anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšpunktā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” noteikts, ka “...Rīkojuma projekta 2. punktā noteikts, ka pēc akadēmijas reorganizācijas  Rīgas Tehniskā universitāte pārņems un īstenos akadēmijas akreditētās studiju programmas, pārņems darba tiesiskās attiecības ar akadēmijas akadēmisko un vispārējo personālu, pārņems akadēmijas saistības...” (anotācijas 3 lpp.). Vēršam uzmanību, ka minētais neatbilst MK rīkojuma 2.1.apakšpunktā norādītajam, tai skaitā norāda uz nepārdomātu pieeju reorganizācijas procesam. Lūdzam precizēt MK rīkojuma projektu un anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Iebildums
Uzturam spēkā izziņas 46.punktā minēto iebildumu.
Lai gan izziņā ir norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ņemts vērā, taču patiesībā tas nav ņemts vērā. Pamatojumā IZM skaidro, ka bez zinātnisko institūciju starptautiskā novērtējuma rezultātiem ir veikta arī analīze par akadēmijas atbilstības nodrošināšanu  lietišķo zinātņu augstskolas tipam un akadēmijas darbības rādītāju monitorings, taču anotācijā tas atspoguļots netiek.
Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju un MK rīkojuma projekta nepieciešamību papildināt un pamatot ar minētajiem izvērtējumiem/pētījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūdzam precizēt informāciju par projekta ietekmi uz reflektantiem, jo, ja reorganizācijas plānotais datums ir 2022.gada 31.oktobris, tad 2022./2023.mācību gadā reflektanti tiks uzņemti Akademijā. Reflektanti tiks uzņemti RTU 2023./2024.mācību gadā. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Uzturam spēkā izziņas 44. punktā minēto iebildumu.
Lai gan izziņā ir norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ņemts vērā, patiesībā tas nav ņemts vērā. Iebildumā tika lūgts anotācijas 2.1. apakšpunktu precizēt, ņemot vērā faktu, ka reorganizācija ietekmē ne tikai pašu Latvijas Jūras akadēmiju un Rīgas Tehnisko universitāti, bet arī ikvienu jūrniecības nozares uzņēmumu – kā potenciālo darba devēju absolventiem. Anotācija nav atbilstoši precizēta. Lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
2.2.5. uz konkurenci:
Iebildums
Pašlaik nav skaidrs, kā anotācijas 2.2.5. apakšpunktā minētais sasaistās ar MK rīkojuma projektu. Jauno tehnoloģiju ienākšana jūras transportā notiek un notiks arī bez MK rīkojuma projekta. Lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
2.2.6. uz nodarbinātību:
Iebildums
Nav skaidrs, kā anotācijas 2.2.6. apakšpunktā minētais sasaistās ar MK rīkojuma projektu. Anotācijas 2.2.6. apakšpunktā pieminētais un 6.3. apakšpunktā detalizētāk atspoguļotais pieprasījums pēc Latvijas Jūras akadēmijas gatavotajiem speciālistiem pastāv un tiek apmierināts jau tagad, tātad arī bez plānotās reorganizācijas. Līdz ar to drīzāk ir jāvērtē, vai nepastāv risks, ka līdz ar reorganizāciju kritīsies šis pašlaik lielais pieprasījums pēc attiecīgajiem speciālistiem un viņu augstais novērtējums no darba devēju puses.
Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 2.2.6. un 6.3 apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
5.2. Citas starptautiskās saistības
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.2.apakšpunktu, sniedzot skaidrojumu, kā tiks nodrošināta 1978. gada Starptautiskās konvencijas par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (STCW konvencija) noslēgto starpvalstu vienošanos pēctecība, tostarp, kā tiks izpildītas STCW konvencijas prasības attiecībā uz reorganizētās izglītības iestādes jūrniecības izglītības procesu iekšējo pārraudzību un kontroli. Vienlaikus lūdzam arī sniegt informāciju, vai ir vērtēta Latvijas Jūras akadēmijas reorganizācijas ietekme attiecībā uz ziņojumiem (jūrnieku sertifikātu atzīšanas pamats), kas sniegti starptautiskajām institūcijām (EMSA un IMO) par Latvijas jūrnieku sagatavošanas sistēmu.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot rīkojuma projekta sēdes protokollēmuma 3.punktu.
Vēršam uzmanību, ka ir jāveic nepieciešamās darbības, lai RTU izpildītu Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumu Nr.710 „Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” prasības, jo tie ir izstrādāti, lai spētu nodrošināt saistošās starptautiskās saistības un ir attiecināmi uz visām Latvijas jūrniecības nozarē specializētajām izglītības iestādēm. Noteikumu prasību pielāgošana par labu vienai konkrētai izglītības iestādei neatbilstu labai praksei tiesību aku projektu izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
MK rīkojuma projekta 2.6. apakšpunktā un citviet MK rīkojuma projektā nav pieteikts Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas saīsinājums, attiecīgi lūdzam precizēt MK rīkojuma projekta 11.punktā vārdu “Jūrskola”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. apakšpunktā norādīt korektu atsauci uz Augstskolu likuma 3.4 pantu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
5.2. Citas starptautiskās saistības
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka VSIA “Latvijas Jūras administrācija” Jūrnieku reģistra kompetence jau ir noteikta ārējā normatīvajā aktā, attiecīgi ierosinām anotācijas 5.2. apakšpunkta sadaļu “Apraksts” izteikt šādā redakcijā:
“VSIA “Latvijas Jūras administrācija” Jūrnieku reģistrs saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumiem Nr. 710
“Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” novērtē un uzrauga jūrnieku profesionālās izglītības programmu īstenošanas atbilstību 1978. gada Starptautiskajai konvencijai par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (STCW konvencija).”
 
Piedāvātā redakcija
-