Atzinums

Projekta ID
22-TA-3766
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
29.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta izstrādātājs valsts atbalsta apmēru pašvaldībai 2023.gadā aprēķinājis no plānotā valsts atbalsta 2022.gadā, t.i. neņemot vērā to, ka MK noteikumu projekta 6.punkts paredz lielāku mēnešalgu noteiktajai mērķa grupai.  Līdz ar to lūdzam pārskatīt pieeju, kāda tika noteikta, aprēķinot atbalstu par vienu pakalpojuma sniedzēja aprūpētu personu (klientu) mēnesī. Papildu arguments, lai pārskatītu aprēķina pieeju, ka 2022.gadā netika iztērēts viss finansējums, kas sākotnēji šim mērķim tika plānots.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta izstrādātājs valsts atbalsta apmēru pašvaldībai 2023.gadā aprēķinājis no plānotā valsts atbalsta 2022.gadā, t.i. neņemot vērā to, ka MK noteikumu projekta 6.punkts paredz lielāku mēnešalgu noteiktajai mērķa grupai.  Līdz ar to lūdzam pārskatīt pieeju, kāda tika noteikta, aprēķinot atbalstu par vienu pakalpojuma sniedzēja aprūpētu personu (klientu) mēnesī. Papildu arguments, lai pārskatītu aprēķina pieeju, ka 2022.gadā netika iztērēts viss finansējums, kas sākotnēji šim mērķim tika plānots.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pašvaldībām likumā noteiktais amatalgu minimums obligāti jāpielieto ar 01.01.2027. Tāpēc tiek rosināta valsts atbalsta turpināšana līdz 31.12.2026.
 
Piedāvātā redakcija
1. Noteikumi nosaka veidu, kādā valsts no 2023.gada 1.janvāra līdz 2026.gada 31.decembrim gadā sniedz atbalstu atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs) (turpmāk abi kopā – pakalpojuma sniedzējs institūcijā), atbilstoši gadskārtējām valsts budžeta likumā piešķirtajām apropriācijām, atbalsta apmēru un nosacījumus tā saņemšanai.
 
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rīgas domes Labklājības departaments norāda, ka pastāv risks, ka sociālo pakalpojumu sniedzēji, no kuriem Labklājības departaments pērk sociālos pakalpojumus, nepietiekama finansējuma dēļ nespēs nodrošināt MK noteikumu projektā aprūpētājiem noteikto mēnešalgu, līdz ar to netiks piemērots valsts atbalsta apmērs un nevarēs paaugstināt aprūpētāju atalgojumu. Līdz ar to netiks sasniegts MK noteikumos noteiktas mērķis - nodrošināt atlīdzības palielināšanu vai konkurētspējīgu atlīdzību pakalpojuma sniedzēja institūcijā nodarbinātajiem aprūpētājiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pagarinot atbalsta periodu līdz 2026.gadam, atbalsta apmēru var diferencēt.
Piedāvātā redakcija
8. Ja pakalpojuma sniedzējs institūcijā aprūpētājiem vai vecākajiem aprūpētājiem nodrošina mēnešalgu attiecīgi šo noteikumu 6.1. , 6.2. , 6.3. vai 6.4. apakšpunktā noteiktajā apmērā, pašvaldībai sniegtā valsts atbalsta apmērs, kas noteikts par vienu pakalpojuma sniedzēja aprūpētu personu (klientu), ir:
8.1.34,50 euro mēnesī – laikposmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim;
8.2. 8.3. 23 euro mēnesī – laikposmā no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim.
 
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pagarinot atbalsta periodu līdz 2026.gadam, atbalsta apmēru var diferencēt.
Piedāvātā redakcija
Ja pakalpojuma sniedzējs institūcijā aprūpētājiem vai vecākajiem aprūpētājiem nodrošina mēnešalgu un piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašu risku, šo noteikumu 6. punktā noteiktajā apmērā, pašvaldībai sniegtā valsts atbalsta apmērs, kas noteikts par vienu pakalpojuma sniedzēja aprūpētu personu (klientu), ir:
9.1. 99,20 euro mēnesī – laikposmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim;
9.2. 66,13 euro mēnesī – laikposmā no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim;.